260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.
wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?
260689 schreef:Die snelheidsvermindering is niet door dat wiebelen. Wel omwille van het remgedrag van de rijtuigen. Als men aan 200km/h begind de remmen komt de ABS veel telaat tussen waardoor men op een mum van tijd platte vlakken krijgt. Die rijtuigen komen terug naar Kortrijk voor hetzelfde probleem. Daarom die snelheidsvermindering.
wordt er iets ondernomen om die ABS beter (sneller) te laten werken?
Ze zijn er mee bezig maar zoiets is niet op 1 2 3 opgelost.
Logisch is dat ABS een "bepaalde tijd" nodig heeft om te detecteren, wat bij 200kmh een grotere afstand wordt dan bij 160kmh.
Zouden die wielen even blokkeren op 200kmh ? Dat is heftig.
Drukopbouw ietsje (seconde) geleidelijker laten gebeuren ?
In de officiële mededeling naar de treinbestuurders toe staat vermeld dat de berperking opgelegd wordt om het reizigerscomfort te waarborgen. Er komen veel te veel klachten binnen over dat wiebelen.
De snelheidsbeperking is een tijdelijke maatregel, in afwachting van het onderzoek van de diverse klachten.
Men kan daar geen risico's mee nemen.
Spradisch optredende problemen kàn je niet allemaal op voorhand detecteren.
Daarmee is echter het project niet afgeschoten, en rijden de verbindingen hooguit enkele minuten langer over het traject. Gisteren nog Brussel-kust meegereden, met een IC-A M6 die op tijd vertrok uit Brussel.
De verhoging van zitplaatscapaciteit is nog steeds een feit.
dentheo schreef:Zou men de draaistellen geen revisie gegeven hebben alvorens er de schokdempers op te zetten ?
Zouden sommigen meer speling hebben dan de andere ?
Er zijn op M6-200km/h schokdempers bijgekomen noch afgenomen.
Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?
msts.be schreef:Uiteindelijk had men dan evengoed "gewone" M6 hier ook kunnen op inzetten tegen 160, dan zijn die extra controles niet nodig en die 4 of 5 minuten winst zullen dan niet opwegen tegen de lasten. De bezemtreinen 's morgens rijden toch ook maar 160 ? Of is dat pad zo berekent dat er geen Thalys/ICE in de weg kan zitten ?
Met 160 km/h kun je de gewone dienstregeljng eigenlijk net niet halen, alhoewel het spoorboekje beweert van wel. Meestal hebben de eerste treinen enkele minuten meer nodig. Met 170 km/h kun je het waarschijnlijk net wel halen (maar blijft er geen buffer over).
Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?
The_Knitter schreef:Toen mijn IC 511 in Liège-Guillemins binnenrolde, zag ik een tweede stam M6-200km/h (voor+achter een onbekende HLE18) vertrekken richting Leuven als IC 536 richting Oostende. Een tweede omloop tegenwoordig?