L4/ HSL-Zuid
De stoptrein zal wel blijven rijden, hoor, maar de Benelux verdwijnt vanaf 2009, en zou zodra de L4 indienst komt, wellicht slechts een 2-uursdienst krijgen. Tot groot ongenoegen van de reizigersverenigingen, natuurlijk. Er wordt wel nog gelobbyd om niet alleen de L-trein, maar ook de IC-trein tot Essen tot Roosendaal door te trekken. Maar noch de NMBS, noch de NS zijn heel enthousiast...
Hallo,
Maar Roosendaal ligt nie echt op de HSL, dusja, waarom niet, maar het zal inderdaad zijn: De logica eindigd waar de NMBS begint: in de Frankrijkstraat...
Hopelijk hebben die opvolgers van de Benelux niet zoveel te doen, zodat het snel gewone treinen worden, zonder al te veel opslag en zonder reservatie en met stop in Mechelen, en toegankelijk voor reizigers met een binnenlands billet... Maarja, dat zal wat veel zijn zeker... De enige hoop: de meeste TEE's zijn na verloop van tijd ook IC's/EC's geworden...
Gaat men eigenlijk een extra IC tussen FB en FN inleggen ter compensatie?
Groeten,
Joris De Mol
Maar Roosendaal ligt nie echt op de HSL, dusja, waarom niet, maar het zal inderdaad zijn: De logica eindigd waar de NMBS begint: in de Frankrijkstraat...
Hopelijk hebben die opvolgers van de Benelux niet zoveel te doen, zodat het snel gewone treinen worden, zonder al te veel opslag en zonder reservatie en met stop in Mechelen, en toegankelijk voor reizigers met een binnenlands billet... Maarja, dat zal wat veel zijn zeker... De enige hoop: de meeste TEE's zijn na verloop van tijd ook IC's/EC's geworden...
Gaat men eigenlijk een extra IC tussen FB en FN inleggen ter compensatie?
Groeten,
Joris De Mol
Ryan, waar kan ik die dienstregeling vinden?rvdborgt schreef:Wat is dan het verschil met de Brusselse NZV? Verder heb ik gisteren van NS ook een voorlopige Benelux-dienstregeling gezien met vanaf 10 juni door de tunnel in Antwerpen. En dat verzint NS echt niet zelf.Steven schreef:omdat de spoorbedding volledig op beton ligt daar beneden en als er dan toch een wc zou doorgespoeld worden die geur diep onder de grond ni zo leuk is en langz zal blijven hangen
groetjes,
Rian

in de brusselse nzv liggen de rails op een bedding van steentjes en niet van puur beton, kortweg als er iemand zijn plaspauze neemt en doorspoelt sijpelt die een beetje weg, op beton blijft dat gewoon staan met de grotere geurhinder als gevolgrvdborgt schreef:Wat is dan het verschil met de Brusselse NZV? Verder heb ik gisteren van NS ook een voorlopige Benelux-dienstregeling gezien met vanaf 10 juni door de tunnel in Antwerpen. En dat verzint NS echt niet zelf.Steven schreef:omdat de spoorbedding volledig op beton ligt daar beneden en als er dan toch een wc zou doorgespoeld worden die geur diep onder de grond ni zo leuk is en langz zal blijven hangen
groetjes,
Rian
Nog nergens... maar als er officieel meer bekend is, zul je het wel op de BTTB-website vinden. Het komt er in het kort op neer dat de huidige dienstregeling voor werkdagen dan ook in het weekend geldt, met als enige verschil een toegevoegde stop in Antwerpen Centraal, een minuut of 5 voor/na de stop in Berchem.NSNMBS schreef:Ryan, waar kan ik die dienstregeling vinden?rvdborgt schreef:Verder heb ik gisteren van NS ook een voorlopige Benelux-dienstregeling gezien met vanaf 10 juni door de tunnel in Antwerpen. En dat verzint NS echt niet zelf.
Groetjes,
Rian
Wil men al het regionale grensoverschrijdende vervoer de daa omdoen ofzo?sncf-sncb schreef:Ik las op internet laatst ook nog dat door de HSL voor de L-trein A'pen-Roosendaal word gevreesd!
Ik vind het leuk dat er van die snelle verbindingen komen, maar je komt er nergens omdat die treinen alleen in de grote steden stoppen en niet aan de grens.
Dat zag je met de EC Amsterdam-Keulen (en verder)
Die stopte toen nog op Emmerich, maar toen de ICE-dienst Amsterdam-Frankfurt am Main ingesteld werd, verviel die halt in Emmerich, omdat dat de trein op zou houden...
En toen was er dus geen grensoverschrijdende verbindingen Arnhem-Emmerich meer...

Roosendaal ligt dan wel niet op de HSL, maar het is wel 2x per uur in 20 minuten te bereiken vanuit Breda waar de HSL wel stopt. Zal dus wel teveel concurrentie opleveren volgens HSA. (Al doet men nu juist alles eraan om de reizigers Antwerpen - Breda weg te jagen: de cross-platformoverstap IC 600 -> S 3600 in Roosendaal is sinds ergens eind maart dit jaar alweer verleden tijd en in 2 minuten van spoor 1 naar 3 in Roosendaal is nogal krap)Joris schreef:Maar Roosendaal ligt nie echt op de HSL, dusja, waarom niet
- Dieselfreak
dit is nog niet zeker, zou kunnen dat hij enkel een binnelandse verbinding zal krijgen, dit zal pas zeker worden als de dienstregeling definitief bekend zal wordensncf-sncb schreef:Hij zal ook op station Noorderkempen stoppen.Dieselfreak schreef:Zal de HST tussen Brussel en Amsterdam in Antwerpen stoppen?
- Dieselfreak