Shrek schreef:http://www.infrabel.be/sites/default/fi ... ridorc.pdf geeft weer welke baanvakken momenteel worden uitgerust met ETCS.
Delen van L73, L50A, L37 en L36 zullen er ook nog bijkomen voor 2015/2016. Daarmee heeft België een pak meer ETCS-kilometers dan Frankrijk en Duitsland samen
Shrek,
zal op de trajecten die ECTS hebben of in de nabije toekomst krijgen, ook Memor/TBL1+ nog actief blijven?
bobby schreef:zal op de trajecten die ECTS hebben of in de nabije toekomst krijgen, ook Memor/TBL1+ nog actief blijven?
In eerste instantie blijven de krokodillen gewoon liggen, en de TBL1+-boodschappen worden mee in de ETCS-bakens gestuurd. Ons is verteld dat de krokodillen er dan eens een keer aan zullen geloven als alle treinen in België minstens TBL1+ hebben, maar weet niet hoe dat geregeld wordt met de goederentreinen. Reizigerstreinen mogen dan ondertussen wel al allemaal TBL1+ hebben, bij de goederen is dat nog niet het geval.
bobby schreef:zal op de trajecten die ECTS hebben of in de nabije toekomst krijgen, ook Memor/TBL1+ nog actief blijven?
TBL+ blijft nog tot minstens 2025 overal liggen. Pas wanneer de lichtseinen worden afgebroken gaat TBL1+ mee weg. Maar dat is dus nog niet meteen.
Eimai schreef:
bobby schreef:zal op de trajecten die ECTS hebben of in de nabije toekomst krijgen, ook Memor/TBL1+ nog actief blijven?
In eerste instantie blijven de krokodillen gewoon liggen, en de TBL1+-boodschappen worden mee in de ETCS-bakens gestuurd. Ons is verteld dat de krokodillen er dan eens een keer aan zullen geloven als alle treinen in België minstens TBL1+ hebben, maar weet niet hoe dat geregeld wordt met de goederentreinen. Reizigerstreinen mogen dan ondertussen wel al allemaal TBL1+ hebben, bij de goederen is dat nog niet het geval.
Dat is niet helemaal juist, niet alle treinen in België zullen immers TBL1+ krijgen (denk maar aan de Thalys of de class 66).
Eens alle vervoerders op een bepaalde lijn ETCS of TBL1+ hebben zullen de krokos daar verdwijnen. En dat zal redelijk snel gaan (2015-2016 hopen we). Bijvoorbeeld de Athus-Meuse zal dan niet meer toegankelijk zijn zonder ETCS of TBL1+.
bobby schreef:zal op de trajecten die ECTS hebben of in de nabije toekomst krijgen, ook Memor/TBL1+ nog actief blijven?
In eerste instantie blijven de krokodillen gewoon liggen, en de TBL1+-boodschappen worden mee in de ETCS-bakens gestuurd. Ons is verteld dat de krokodillen er dan eens een keer aan zullen geloven als alle treinen in België minstens TBL1+ hebben, maar weet niet hoe dat geregeld wordt met de goederentreinen. Reizigerstreinen mogen dan ondertussen wel al allemaal TBL1+ hebben, bij de goederen is dat nog niet het geval.
Wettelijk gezien mag Infrabel vanaf 2016 de krokodillen weghalen op trajecten uitgerust met ETCS. Dan zijn enkel treinen met ETCS of TBL1+ nog toegelaten op die baanvakken.
Alle operatoren zijn hiervan op de hoogte.
Afgelopen weekend is het stukje ETCS Leuven-Muizen uitgebreid tot Sint-Katelijne-Waver.
Dit weekend komt Leuven-Ottignies in dienst en de week erna is het aan Anseremme-Virton.
Het project begint eindelijk op snelheid te komen
Shrek schreef:Afgelopen weekend is het stukje ETCS Leuven-Muizen uitgebreid tot Sint-Katelijne-Waver.
Dit weekend komt Leuven-Ottignies in dienst en de week erna is het aan Anseremme-Virton.
Het project begint eindelijk op snelheid te komen
Die eilandjes vormen een geheel wat betreft de internationale goederenas van Antwerpen over Mechelen, Leuven, Ottignies, Namur, Dinant, Athus zo naar Frankrijk.
Shrek schreef:Afgelopen weekend is het stukje ETCS Leuven-Muizen uitgebreid tot Sint-Katelijne-Waver.
Dit weekend komt Leuven-Ottignies in dienst en de week erna is het aan Anseremme-Virton.
Het project begint eindelijk op snelheid te komen
Eiland per eiland
Bwa niet echt he, het zijn 3 zones die stelselmatig worden uitgebreid. Het gebied rond Mechelen is gewoon de verderzetting van Leuven-Mechelen en Anseremme-Virton sluit aan op Athus-Virton.
Steven schreef:Die eilandjes vormen een geheel wat betreft de internationale goederenas van Antwerpen over Mechelen, Leuven, Ottignies, Namur, Dinant, Athus zo naar Frankrijk.
ah dat wist ik nog niet :-p was maar een grapje hoor
Shrek schreef:Sinds vandaag zit ook L166 onder ETCS.
Van Anseremme tot Aubange kan je nu 130km lang onder ETCS rijden, één van de langste trajecten van Europa
Kunnen de moderatoren geen duim-omhoog-smiley toevoegen? Die is hier namelijk op zijn plaats
Shrek schreef:Sinds vandaag zit ook L166 onder ETCS.
Van Anseremme tot Aubange kan je nu 130km lang onder ETCS rijden, één van de langste trajecten van Europa
Hoeveel treinen per dag "kunnen" het technisch gebruiken ?
Enig idee hoeveel het dan ook doen ?
dentheo schreef:Hoeveel treinen per dag "kunnen" het technisch gebruiken ?
Enig idee hoeveel het dan ook doen ?
Alle treinen uitgerust met ETCS moeten dat ook gebruiken.
Momenteel zijn dat enkel de passagierstreinen, maar we verwachten dat er tegen 2016 enkel nog ETCS gebruikt zal worden op die lijn.
Ik kan mij ook voorstellen dat een machinist al dit omgeschakel vervelend vindt.
Anderzijds lijkt het mij zelfs niet "ergonomisch".
En aangezien de oude beveiliging er toch nog ligt en gebruikt wordt...
dentheo schreef:Ik kan mij ook voorstellen dat een machinist al dit omgeschakel vervelend vindt.
Anderzijds lijkt het mij zelfs niet "ergonomisch".
En aangezien de oude beveiliging er toch nog ligt en gebruikt wordt...
Omschakelen gebeurt automatisch, dus veel heeft hij er niet aan te vinden