Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Als je het zo bekijkt...
...
Tja, het scenario dat ik verwacht, is dat ze binnen dit en afzienbare tijd (tenminste, als de renovatie niet zou doorgaan) wel eens zouden kunnen beginnen met de meest versleten eenheden te kannibaliseren, zodat de rest in tip-top conditie gehouden wordt. Op die manier zal het park dan geleidelijk aan inkrimpen - met dat de Klassiekjes (en tegen dan de Sprinters waarschijnlijk ook) gemoderniseerd zijn, denk ik dat ze wel eens bij (of zelfs voor) de levering van de dubbeldeksstellen rond 2018-2020 er wel eens uit zouden kunnen gaan.
...
Tja, het scenario dat ik verwacht, is dat ze binnen dit en afzienbare tijd (tenminste, als de renovatie niet zou doorgaan) wel eens zouden kunnen beginnen met de meest versleten eenheden te kannibaliseren, zodat de rest in tip-top conditie gehouden wordt. Op die manier zal het park dan geleidelijk aan inkrimpen - met dat de Klassiekjes (en tegen dan de Sprinters waarschijnlijk ook) gemoderniseerd zijn, denk ik dat ze wel eens bij (of zelfs voor) de levering van de dubbeldeksstellen rond 2018-2020 er wel eens uit zouden kunnen gaan.


Re: Renovatie AM75 ?
Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Re: Renovatie AM75 ?
Toch best wel verrassend. Het afgelopen jaar heb ik niets anders gehoord dan tegenstrijdige berichten over de MS 75s.Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Wel een bedenking: 2 + 12 + 14 = 28 gerenoveerde stellen. Wat dan met de 16 resterende exemplaren...?


-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Renovatie AM75 ?
Die zullen misschien de slag om de nieuwe dubbeldekkers verliezen.Trein30 schreef:Toch best wel verrassend. Het afgelopen jaar heb ik niets anders gehoord dan tegenstrijdige berichten over de MS 75s.Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
Wel een bedenking: 2 + 12 + 14 = 28 gerenoveerde stellen. Wat dan met de 16 resterende exemplaren...?



Re: Renovatie AM75 ?
Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Renovatie AM75 ?
Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Renovatie AM75 ?
nahoj schreef:Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
7 per jaar? dus tegen dat de laatste buiten gaat zijn ze al 46 jaar oud...
en vooral: dan komt er net een hoop nieuw materiaal ingestroomd dat de ms75 compleet overbodig maakt. de gemoderniseerde stellen zullen dan maar enkele jaren of zelfs maanden rondrijden. misschien gaat er zelfs één recht van de CW naar de sloper?
Re: Renovatie AM75 ?
Er staan naar het schijnt bij onze noorderburen zeer recente treinstellen weg te roesten die maar enkele weken gereden hebben. Kan men dit interieur hiervoor niet gebruiken?Dieselfreak schreef:Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
In een filmpje over de opendeurdagen in Mechelen (2011?) was een glimps te zien van de proefopstelling van de gemoderniseerde 843:Dieselfreak schreef:Wat voor interieur krijgen die gerenoveerde Varkensneuzen? Hetzelfde wit-grijze als de M6, Desiro, gemoderniseerde Break en witte M5?
http://youtu.be/SMz_xNcbzh8?t=19m14s


- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Renovatie AM75 ?
Het lijkt erop dat ze inderdaad zullen moeten geloven aan de grijze eentonigheid. 

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Renovatie AM75 ?
... Toch nog altijd beter dan oranje en graffiti in tweede, en donkergrijs en graffiti in eerste klas, zoals ze tegenwoordig zijn... 



- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Renovatie AM75 ?
Ik vind die eerste klasse anders best oké hoor, maar graffiti is natuurlijk altijd ongewenst.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Renovatie AM75 ?
Je kan inderdaad en terecht discussiëren over zin van dit project.Shrek schreef:nahoj schreef:Die info over 843 is alweer even achterhaald. Ik zou er niet op rekenen voor midden 2014.Bart schreef:Normaal moest dit stel in november 2013 uit de CW komen.
De laatste informatie die we via het comité hebben vernomen is, dat het motorstel vanaf maart 2014 de CW van Mechelen zal verlaten.
In 2014 gaat er in totaal 2 volledig gemoderniseerd zijn. De 843 en de ....
In 2015 zijn er 12 voorzien, in 2016 14.
En 12 of 14 per jaar is zelfs nooit de planning geweest. 7 zou al mooi zijn. Er is veel meer werk aan een Vierledige dan aan een Break (en dan bedoel ik niet enkel de 4de kast).
Na 843 komt normaalgezien 801.
7 per jaar? dus tegen dat de laatste buiten gaat zijn ze al 46 jaar oud...
en vooral: dan komt er net een hoop nieuw materiaal ingestroomd dat de ms75 compleet overbodig maakt. de gemoderniseerde stellen zullen dan maar enkele jaren of zelfs maanden rondrijden. misschien gaat er zelfs één recht van de CW naar de sloper?
Afwachten wat de toekomst brengt...
Wat betreft bestelling nieuw materieel: in theorie is met het voortbestaan van de vierledige rekening gehouden.
Re: Renovatie AM75 ?
Mij doet het toch heel hard denken aan het creëren van zoveel mogelijk arbeidsplaatsennahoj schreef: Je kan inderdaad en terecht discussiëren over zin van dit project.
Afwachten wat de toekomst brengt...
Wat betreft bestelling nieuw materieel: in theorie is met het voortbestaan van de vierledige rekening gehouden.

(van technisch geschoold personeel dan nog, dat op vele andere plekken binnen de spoorwegen heel hard nodig is)
Re: Renovatie AM75 ?
is eigenlijk al geweten hoever men zou gaan met de modernisatie van AM75?
interieur stijl AM96 (1ste klasse 2+1 zetelopstelling; 2de klasse 2+2 zetelopstelling; airco;...)?
interieur stijl AM96 (1ste klasse 2+1 zetelopstelling; 2de klasse 2+2 zetelopstelling; airco;...)?