Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Ik neem aan dat Aarschot bij Leuven hoort ? En Leuven zou naar Hasselt of Brussel gaan ( blijkbaar nog niet uitgemaakt , ofwel ? )
IK dacht dat men nu eerst naar 10 seinhuizen wilde en op termijn naar 5 . Het nieuwe gebouw in Hasselt zal er toch wel staan voor meer dan een paar jaar te gebruiken of is dit een zoveelste vb van geldverspilling ?
IK dacht dat men nu eerst naar 10 seinhuizen wilde en op termijn naar 5 . Het nieuwe gebouw in Hasselt zal er toch wel staan voor meer dan een paar jaar te gebruiken of is dit een zoveelste vb van geldverspilling ?
Re: Concentratie seinhuizen
Ik heb altijd horen vertellen dat Leuven naar Hasselt zou gaan, garanties over zoiets bestaan er echter nooit.
Re: Concentratie seinhuizen
Leuven en Aarschot zouden naar Hasselt gaan. De vraag is of men de L36/36N/36C dan óók naar Hasselt zal laten overgaan, dan wel naar Brussel-Noord. Bij incidenten op deze zeer belangrijke lijn zou er dan immers Infrabel-personeel van de permanentie in Hasselt moeten komen, zeker in de ochtendspits (richting Brussel via de E314) geen sinecure en tijdrovend.
Re: Concentratie seinhuizen
Anderzijds kan het - zeker in bundels - naar verluidt wel gemakkelijk zijn om eens letterlijk buiten te kunnen kijken wanneer de EBP het zelf ook niet meer goed weet (vrijmaking van spoortoestellen, bijvoorbeeld).dentheo schreef:Zo'n epb hoeft toch niet maar aan of in het station te zitten ?
Elke ruimte met een goede ethernet verbinding kan daarvoor gebruikt neem ik aan ?
Ik zou ze met opzet op een kilometer ofzo van het station leggen.
Re: Concentratie seinhuizen
Op de laatste roadshow van de directie Netwerk is de volgende fase (dus de inkrimping naar 10 posten) wel al aangekondigd. Dat was begin februari 2013. Hasselt bestaat daar wel nog gewoon, en heeft Leuven overgenomen. Mechelen bij Antwerpen, 1 post in Brussel, Kortrijk door Brugge overgenomen...
Dat er geen verdere inkrimpingen meer zouden volgen, dat geloof ik niet. Uiteindelijk is het de bedoeling om de hele werkorganisatie aan te pakken, door het werk van seingevers grotendeels te automatiseren, zodat al het werk door OSTCH zou gedaan worden. En dan kan er nog wel wat gesneden worden, al zullen behoorlijk wat procedures nog wel moeten veranderen, tegen dan. Je bent gewoon veel te lang bezig om een spoor te beveiligen voor werken, waardoor je soms pas een halfuur na de aanvraag ook de toelating kan geven. Dat moet sneller kunnen.
Omdat veel collega's met de trein komen werken, lijkt een locatie in de buurt van een (groot) station me wel aangewezen. Dus liever geen locatie ergens in de bundels van Schaarbeek-Vorming voor mij... In het station hoeft niet, want bij bijvoorbeeld een bommelding wordt het dan wel zeer moeilijk werken. Afstand van het actiegebied is minder noodzakelijk, de HSL's worden nu al bediend vanuit Brussel...
Dat er geen verdere inkrimpingen meer zouden volgen, dat geloof ik niet. Uiteindelijk is het de bedoeling om de hele werkorganisatie aan te pakken, door het werk van seingevers grotendeels te automatiseren, zodat al het werk door OSTCH zou gedaan worden. En dan kan er nog wel wat gesneden worden, al zullen behoorlijk wat procedures nog wel moeten veranderen, tegen dan. Je bent gewoon veel te lang bezig om een spoor te beveiligen voor werken, waardoor je soms pas een halfuur na de aanvraag ook de toelating kan geven. Dat moet sneller kunnen.
Omdat veel collega's met de trein komen werken, lijkt een locatie in de buurt van een (groot) station me wel aangewezen. Dus liever geen locatie ergens in de bundels van Schaarbeek-Vorming voor mij... In het station hoeft niet, want bij bijvoorbeeld een bommelding wordt het dan wel zeer moeilijk werken. Afstand van het actiegebied is minder noodzakelijk, de HSL's worden nu al bediend vanuit Brussel...
Re: Concentratie seinhuizen
Verhuizen is nooit plezierig als je gewoon bent met de fiets te gaan werken. Volgende vraag is dan op welke wijze zullen de verplaatste mensen behandeld worden kwa interimvergoeding en dergelijke ? wat als het openbaar vervoer hun niet in staat steld op het werk of thuis te geraken? Bestaat de 11 urengrens nog? Wat is een kaderpost dan nog waard?
Re: Concentratie seinhuizen
In de bundels zouden ze dat toch niet zien zitten om te verhuizen: moeilijker contact met de rangeerders en de bestuurders die al eens langskomen, geen 'zicht' meer op de sporen als de informatica het laat afweten.groentje schreef:Omdat veel collega's met de trein komen werken, lijkt een locatie in de buurt van een (groot) station me wel aangewezen. Dus liever geen locatie ergens in de bundels van Schaarbeek-Vorming voor mij... In het station hoeft niet, want bij bijvoorbeeld een bommelding wordt het dan wel zeer moeilijk werken. Afstand van het actiegebied is minder noodzakelijk, de HSL's worden nu al bediend vanuit Brussel...
Gaan SII Vorst en SVIII Schaarbeek dan ook verhuizen naar de nieuwe blok in het zuid?
Re: Concentratie seinhuizen
Ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen seinhuizen en blokposten. Vormingen zoals Antwerpen noord, Schaarbeek en vorst hebben nog veel lokale bewegingen die niets met het gewone spoorverkeer te maken hebben. Die zal men dus afzonderlijk houden, denk ik. Maar uitsluiten kan je het niet (wetende dat vorst rijtuigen al volledig ebp is).
Concentratie seinhuizen
Wat vooral speelt is dat de vroegere collega's van NMBS onder dezelfde graad dichter bij huis kunnen werken terwijl de Infrabellers zonder enige vorm van vergoeding verder van huis moeten gaan werken.lighttrain schreef:Verhuizen is nooit plezierig als je gewoon bent met de fiets te gaan werken. Volgende vraag is dan op welke wijze zullen de verplaatste mensen behandeld worden kwa interimvergoeding en dergelijke ? wat als het openbaar vervoer hun niet in staat steld op het werk of thuis te geraken? Bestaat de 11 urengrens nog? Wat is een kaderpost dan nog waard?
(Dan spreek ik nog niet over het verschil in verantwoordelijkheid, da's een totaal andere kwestie)
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Concentratie seinhuizen
Hoe zit dat in Denderleeuw?
Ze hebben het oude gebouw aan spoor 1 en dan een nieuw gebouw aan de parking aan de overkant. Beide hebben een ander nummer, ik denk dat het oude gebouw B5 is en het andere is B2 of B3 denk ik.
Ze hebben het oude gebouw aan spoor 1 en dan een nieuw gebouw aan de parking aan de overkant. Beide hebben een ander nummer, ik denk dat het oude gebouw B5 is en het andere is B2 of B3 denk ik.
Re: Concentratie seinhuizen
Op termijn gaat alles naar het nieuwe gebouw en daarna gaat alles uit Denderleeuw weg naar gent. Het nieuwe gebouw doet dan enkel nog dienst als computerzaal (daar staan de seincomputers, niet te verwarren met de bedieningscomputers).Stijn91 schreef:Hoe zit dat in Denderleeuw?
Ze hebben het oude gebouw aan spoor 1 en dan een nieuw gebouw aan de parking aan de overkant. Beide hebben een ander nummer, ik denk dat het oude gebouw B5 is en het andere is B2 of B3 denk ik.
Re: Concentratie seinhuizen
Hoe kan men iemand van werkzetel / standplaats doen veranderen zonder enigen vorm van vergoeding ?dekooiker schreef:Wat vooral speelt is dat de vroegere collega's van NMBS onder dezelfde graad dichter bij huis kunnen werken terwijl de Infrabellers zonder enige vorm van vergoeding verder van huis moeten gaan werken.lighttrain schreef:Verhuizen is nooit plezierig als je gewoon bent met de fiets te gaan werken. Volgende vraag is dan op welke wijze zullen de verplaatste mensen behandeld worden kwa interimvergoeding en dergelijke ? wat als het openbaar vervoer hun niet in staat steld op het werk of thuis te geraken? Bestaat de 11 urengrens nog? Wat is een kaderpost dan nog waard?
(Dan spreek ik nog niet over het verschil in verantwoordelijkheid, da's een totaal andere kwestie)
Re: Concentratie seinhuizen
Normaal in 2020 zal dat ook naar Gent gaan zeker?Shrek schreef:Op termijn gaat alles naar het nieuwe gebouw en daarna gaat alles uit Denderleeuw weg naar gent. Het nieuwe gebouw doet dan enkel nog dienst als computerzaal (daar staan de seincomputers, niet te verwarren met de bedieningscomputers).Stijn91 schreef:Hoe zit dat in Denderleeuw?
Ze hebben het oude gebouw aan spoor 1 en dan een nieuw gebouw aan de parking aan de overkant. Beide hebben een ander nummer, ik denk dat het oude gebouw B5 is en het andere is B2 of B3 denk ik.
Re: Concentratie seinhuizen
Ten vroegste wanneer de nieuwe bedieningszaal in Gent klaar is, wanneer dat juist zal zijn weet nog niemand denk ikStijn91 schreef:Normaal in 2020 zal dat ook naar Gent gaan zeker?

Re: Concentratie seinhuizen
Door de werkzetel af te schaffen? Bij de concentratie van de dispatchings in Brussel, werden een aantal collega's gedwongen om mee te komen, vanzelfsprekend tegen een interimvergoeding, terwijl ze hun overplaatsing naar een regiostation hadden gevraagd. Na 2 (of was het 3?) jaar, was iedereen wiens overplaatsing nog niet was uitgevoerd, voor de keuze gesteld, en kreeg hij ofwel zijn overplaatsing, ofwel viel de vergoeding weg.lighttrain schreef:Hoe kan men iemand van werkzetel / standplaats doen veranderen zonder enigen vorm van vergoeding ?