Terminus schreef:Ze moeten dan ook nog iets anders vinden om naar Roosendaal te sturen...
Met een beetje goede wil kunnen ze bijna al het Belgische materieel naar Roosendaal sturen.
Enkel voor de Desiro zou ik nu eens het fijne willen weten over het rijden onder 1,5 KV...
Desiro kan NIET rijden onder 1,5kV.
En de goede wil moet van twee kanten komen.
Het is minder evident om nog ander materieel naar Rooseldaal te laten rijden dan men hier denkt.
Ik heb naar niemand gewezen met de goede wil he dat laat ik bewust in het midden...
En wat is het precies het probleem voor de Desiro onder 1,5 kV? Is het iets wat oplosbaar is (bijvoorbeeld een of andere beveiliging voor verkeerde spanning die aanspringt, misschien zelfs een kwestie van programmatie, terwijl er eigenlijk geen echt probleem is), of is het fundamenteler dan dat?
801 & 824 zullen dit jaar gemoderniseerd worden, daarvoor is 801 dus reeds langs de kant gezet in Charleroi-Zuid. Waarschijnlijk volgt de overbrenging naar Mechelen binnen afzienbare tijd.
yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
yannickvw schreef:Waarom stopt men niet gewoon met die L-trein naar Roosendaal
Geef de Benelux desnoods een extra stop in Essen en klaar. Die Stoptrein is voor de NMBS een grote pain in the ass...
Erg slecht idee. Om te beginnen rijdt de Benelux momenteel slechts 12 keer per dag, tussen sommige Beneluxen zit twee uur. De Benelux is bovendien altijd al gevoelig gebleken voor vertragingen en afschaffingen. Ten tweede: wat ga je doen met de kleinere haltes tussen Essen en Antwerpen, met name Wildert, Kijkuit en Sint-Mariaburg? Deze worden niet bediend door de IC Essen - Antwerpen, ga je die niet meer bedienen dan? Alle haltes tussen Essen en Antwerpen verliezen hun rechtstreekse verbinding met Roosendaal als je de stoptrein Antwerpen - Roosendaal afschaft.
1. De Benelux dient er net voor om de grote steden tussen beide landen te verbinden. Het doelpubliek van zo'n internationale trein heeft niets aan al die stopplaatsten waar de L-trein nu stopt. Trouwens de frequentie van de Benelux gaat terug toenemen. Maar ja, als je zoals de gemiddelde toerist geen uur kan wachten...het is dat er niets te zien valt in Antwerpen he...
2. De L-trein blijft gewoon behouden maar stopt in Essen. Ik denk dat het volk dat vanuit België in Roosendaal werkt echt wel te verwaarlozen is hoor. Die zullen dan moeten overstappen in Essen.