werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Al wil men wel de ruimte reserveren voor een eventuele halte in de toekomst, geloof ik. Zodat een halte kan gebouwd worden zonder bijkomende onteigeningen, behalve misschien voor parking.
Re: werken: langs de spoorlijn
Deze halte zou dan aansluiting kunnen geven met de bussen (tram??) die op de N8 rijden.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Vandaag nog eens gelet op de vorderingen op L50A. Ik heb opgemerkt dat het station van Anderlecht precies gaat overkapt worden. Ik heb gezien dat ze bezig zijn met het buitenperron richting kust en heb daar een lange overkapping willen zien.




Re: werken: langs de spoorlijn
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 46&page=61
Foto's te vinden van de werken op L50A tussen Brussel en Denderleeuw.
Foto's te vinden van de werken op L50A tussen Brussel en Denderleeuw.
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: werken: langs de spoorlijn
De sporen over de meest oostelijke van de nieuwe bruggen over Albertkanaal en IJzerlaan te Antwerpen en de bovenleiding boven het nieuwe baangedeelte in de L 27A tussen Antwerpen Luchtbal en Dam krijgen al aardig vorm.
Ik heb alleen nog niet gezien of er ook al seinen ingeplant zijn.
Ik heb alleen nog niet gezien of er ook al seinen ingeplant zijn.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hoi,
Vandaag kreeg de werf van de Schuman - Josaphat tunnel bezoek van de bazen van Infrabel en de Nmbs.
http://www.deredactie.be
Lukas
Vandaag kreeg de werf van de Schuman - Josaphat tunnel bezoek van de bazen van Infrabel en de Nmbs.
http://www.deredactie.be
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: werken: langs de spoorlijn
Omdat ge dan bepaalde treinen niet naar Brussel Zuid stuurt maar naar de luchthaven als eindbestemming om een voorbeeld te geven zowel in Brussel Luxemburg als Shuman heb je voldoende openbaar vervoer met bus tram metro om uw weg verder te zetten in Brussel centrum.
Re: werken: langs de spoorlijn
Er gaat een trein komen die Charleroi-Nijvel-Shuman-Zaventem-Antwerpen doet. Hoe rijdt die vandaag?Stijn91 schreef:Hoe kan die tunnel de NZV nu ontlasten, dat snap ik niet goed.

Re: werken: langs de spoorlijn
Maar de vraag is of men dan een van beide IC's via de NZV inderdaad zo omleidt, dan wel een extra verbinding creëert.Shrek schreef:Er gaat een trein komen die Charleroi-Nijvel-Shuman-Zaventem-Antwerpen doet. Hoe rijdt die vandaag?Stijn91 schreef:Hoe kan die tunnel de NZV nu ontlasten, dat snap ik niet goed.
In het eerste geval denk ik dat de overblijvende IC via de NZV heel wat extra volk zal slikken. Hoe nuttig de verbinding met de Europese wijk en de luchthaven ook is, er is en blijft een heel pak volk dat in de onmiddellijke omgeving van de drie NZV-stations moet zijn (zeker tijdens de spits) en die raken er vanuit Schuman echt niet zomaar.
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat zijn dan 2 treinen minder op een uur of is dat dubbele bediening?Shrek schreef:Er gaat een trein komen die Charleroi-Nijvel-Shuman-Zaventem-Antwerpen doet. Hoe rijdt die vandaag?Stijn91 schreef:Hoe kan die tunnel de NZV nu ontlasten, dat snap ik niet goed.
Vraag me toch af welke verbindingen men dan via daar zal laten rijden, zal sowieso zorgen voor extra overstappen voor de NZ vanuit die stations Luxemburg en Schuman.
Re: werken: langs de spoorlijn
Dat blijft moeilijk in te schatten. Er stapt in Brussel centraal echt heel veel volk op de metro, voor hen maakt het niet uit of het daar of in shuman is.Steve schreef:Hoe nuttig de verbinding met de Europese wijk en de luchthaven ook is, er is en blijft een heel pak volk dat in de onmiddellijke omgeving van de drie NZV-stations moet zijn (zeker tijdens de spits) en die raken er vanuit Schuman echt niet zomaar.
Re: werken: langs de spoorlijn
Er stapt heel wat volk in Centraal op de metro... om naar de Europese wijk te gaan. Voor hen zou een rechtstreekse verbinding met Brussel-Schuman en Brussel-Luxemburg wel nuttig kunnen zijn.