Jump-kaart
Re: Jump-kaart
Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
Re: Jump-kaart
En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.
Re: Jump-kaart
Toettoet... Met een Go Pass 10 niet, maar met de Go Pass 1 Aken raak je er prima. Verder natuurlijk volledig met je eens.Shrek schreef:En met een Go-Pass geraak je niet in Aken. Wat is je punt hier eigenlijk?Stijn91 schreef:Met de Key card geraak je vanuit Bordet zelf niet in Brussel-Luxemburg maar dan weer wel in Denderleeuw, Eigenbrakel.

Re: Jump-kaart
Dat er in de regels niks van klopt, er is een rechtstreekse trein Bordet - Brussel-Luxemburg waarom is het dan niet mogelijk om de Key-Card te gebruiken, er zit toch geen logica in naar mijn mening.
Re: Jump-kaart
Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Re: Jump-kaart
Is er zo een overzicht te vinden met de stations die je hebt in die bepaalde tariefzone?Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Re: Jump-kaart
Je mag met de Keycard wel naar stations binnen dezelfde tariefzone, de enige uitzondering is de zone Brussel. Vermoedelijk is dat in afspraak met de MIVB (en mogelijk De Lijn en TEC). Het is van alle tijden dat men bij het invoeren van een nieuw soort biljet afspraken maakt om te vermijden dat tarieven elkaar overlappen of beconcurreren.Steven schreef:Maar het ene heeft niks met het andere te maken, van Lebbeke naar Jette is er ook een rechtstreekse trein en daar mag je de Keykaart evenmin gebruiken. Kortweg gezegd zijn de basisvoorwaarden voor de Keykaart simpel van a naar b voor max 15 km maar niet binnen een zelfde tariefzone. Aangezien de door u opgesomde stations binnen een zelfde tariefzone liggen voldoen ze niet voor een Keykaart maar wel aan de voorwaarden voor een JUMP. Dat staat compleet los van het feit dat je een rechtstreekse trein hebt of niet.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Jump-kaart
En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Re: Jump-kaart
Je vult op de Key card bv Brussel naar Linkebeek in, maar je stapt in werkelijkheid uit in Ukkel-Kalevoetgroentje schreef:En het is makkelijk genoeg te omzeilen, vul het eerste station voor of na Brussel in, en je mag wel met je Key Card reizen in Brussel. Je kan immers afzien van een deel van je reis...
Re: Jump-kaart
Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.
Re: Jump-kaart
Ze is zelfs maar 6 maanden geldig.groentje schreef:Klopt, maar een Jump-kaart blijft enkele jaren geldig, terwijl zo'n Key Card na een jaar waardeloos is. Als het is om een lijntje vol te maken vooraleer ze waardeloos wordt, zou ik toch ook opteren voor de Key Card.
Ik had zo eens een kaartje genomen om van Schaarbeek naar Brussel Zuid te reizen (wat eigenlijk niet mag maar door de TBG goed bevonden werd omdat ik van goede wil was geweest). Ik had beter mijn Rail Pass gebruikt € 16 versus € 7,5!!!
Gelukkig heb ik de Key Card met de overige 9 beurten nog aan iemand kunnen geven die ze kon gebruiken voor ze verviel..