NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Je kan ook "op kroko rijden" zonder dat de krokos er echt liggen. Normaal mag zoiets niet, maar op de grensbaanvakken laat men dit per uitzondering wel toe.dentheo schreef:Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Je wilt zeggen zoals men het jaren gedaan heeft met serie 11, binnenrijden in Roosendaal op 3kV en tijdens stop omschakelen op 1500V en ATB ? Weinig geluid tussen Sas en station. Is pas veranderd met komst Thalys en traxx...Shrek schreef:Je kan ook "op kroko rijden" zonder dat de krokos er echt liggen. Normaal mag zoiets niet, maar op de grensbaanvakken laat men dit per uitzondering wel toe.dentheo schreef:Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
Maar ja varkentjes doen het ook nog zo. waarschijnlijk is het stuk naar Maastricht nog langer dan hier.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, die 11en reden ook een tijdlang onbeschermd op die paar km.dentheo schreef: Je wilt zeggen zoals men het jaren gedaan heeft met serie 11, binnenrijden in Roosendaal op 3kV en tijdens stop omschakelen op 1500V en ATB ? Weinig geluid tussen Sas en station. Is pas veranderd met komst Thalys en traxx...
Maar ja varkentjes doen het ook nog zo. waarschijnlijk is het stuk naar Maastricht nog langer dan hier.
Naar Maastricht liggen er wel hier en daar enkele kroko's, maar een volledige installatie zal het wel niet zijn denk ik (alle perronsporen van Maastricht enzo).
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Iets meer dan 170.bobby schreef:hoeveel desiro's zijn er ondertussen geleverd?
Dat koppelen van Desiro's is blijkbaar toch niet zo makkelijk, gisteren zelf gezien in Denderleeuw.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En de reizigers van lijn 12 moeten het maar verder stellen met de oncomfortabele en overvolle varkensneuzen!nahoj schreef:Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het ging niet om de 3kV, enkel de ETCS-bakens moet ProRail aanpassen voor de Desiro's.nahoj schreef:Wat betreft het hier boven vermelde gerucht van het 'Roosendaal Desiro-klaar maken'. Ik kan formeel zijn: Desiro kan vandaag technisch niet onder 1,5kV. Er wordt uitgeschakeld bij 1,9kV. Dit aanpassen is een behoorlijk ingrijpende wijziging, en wordt vandaag hoegenaamd niet in overweging genomen. Als men dit toch wenst, is het overigens veel logischer om aan Siemens te vragen de laatste te leveren stellen aan te passen (met het bijhorende prijskaartje).
Het zou me verbazen dat men aan Prorail zou gevraagd hebben 3kV tot in Roosendaal te leggen. Dat zou overigens meer dan Desiro tot daar kunnen doen rijden, zeker als men dan -- als er dan toch grote kosten gemaakt worden -- meteen ook het vrije-ruimte profiel mee aanpakt.
Vooralsnog zal MR75 de Roosendaal-taak blijven vervullen. De modernisatie van die stellen is ook niet afgeblazen, i.t.t. wat hier eerder geschreven is.
Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
op wat baseer je dat idee?Stijn91 schreef:Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Verminderde samenstellingen. Gisteren L5237 met 1 ipv 2 Desiro's. Deze morgen reed er 1 Desiro door Ninove ipv 3 die net een trein komende van Dendermonde naar Geraardsbergen verzekerde. Deze avond waren het 2 stellen ipv 3 stellen die door Ninove reden na het verzekeren van een trein Dendermonde naar Geraardsbergen.Steven schreef:op wat baseer je dat idee?Stijn91 schreef:Ik heb zo het gevoel dat er weer veel Desiro's in panne staan.
Vandaag op Railtime ook gezien dat er veel treinen met Desiro waren afgeschaft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat hoeft niet noodzakelijk een technisch defect te zijn. 1 kleine aanrijding volstaat om de omloop van heel wat trein in de war te sturen. Waardoor samenstelling dan niet altijd op de plaats zijn waar ze nodig zijn.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Wat is "kunnen" ?Shrek schreef: Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden
Nu "willen" ze niet door een vergrendeling, maar ze kunnen het misschien toch ?
Heeft er iemand de laatste maanden een Desiro zien rondsnorren in Wilderath ???


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide