Eerste 30 21's buiten
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eerste 30 21's buiten
blijven er dan nog genoeg over om de M4 stellen in duw te rijden?
en nu twijfel ik: geldt het ook niet voor de M5 in duw of worden daar ook 27'en voor gebruikt.
Ik denk dat het volgende klopt:
21 duwt M4 en M5
27 duwt M6 en kan ook I11 aan?
Een specialist hier in de buurt?
grts
o
en nu twijfel ik: geldt het ook niet voor de M5 in duw of worden daar ook 27'en voor gebruikt.
Ik denk dat het volgende klopt:
21 duwt M4 en M5
27 duwt M6 en kan ook I11 aan?
Een specialist hier in de buurt?
grts
o
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: Eerste 30 21's buiten
If you were watching what is going on you would have seen this.ostbahnhof schreef:blijven er dan nog genoeg over om de M4 stellen in duw te rijden?
en nu twijfel ik: geldt het ook niet voor de M5 in duw of worden daar ook 27'en voor gebruikt.
Ik denk dat het volgende klopt:
21 duwt M4 en M5
27 duwt M6 en kan ook I11 aan?
Een specialist hier in de buurt?
grts
o
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... ysteme-mux
At the moment T27s cannot work with M4 & M5 stock in push pull mode but the fitting of MUX to the Driving Trailers will enable this. With the fitting of MUX, in time, T13, T18, T19 and T27s should be able to work all stock in push pull mode.
Iain
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Eerste 30 21's buiten
Heb al een paar keer een T27 vooraan kopwagen M4 gezien sinds enkele weken hier te Kortrijk.
Achteraan een T21,denk maar ben niet zeker een trein naar Leuven.
Misschien zijn er testen bezig???
Achteraan een T21,denk maar ben niet zeker een trein naar Leuven.
Misschien zijn er testen bezig???
Re: Eerste 30 21's buiten
Er is sprake van om vooralsnog slechts 15 HLE 21 buiten dienst te stellen, i.p.v. 30.Iain Dobson schreef:The plan was to take the first 30 HLE 21 from service in the space of a month, or so, and this should have happened by now.
However the plan appears to have changed to a more gradual taking from service, with two or three going each month. Even this does not appear to have happened so far.
The problem is that a number of the early HLE 21s have been out of works for a long time and need a Revision. 2102, for example, had a Grand Revision in July 2007 and has been out of works for 6½ years. To run them for too much longer may begin to effect relaibility perhaps with more failures. It has been noted that 2101 to 2130 are working more P trains where the duties are low distance and less stressful on the locomotive.
The plan may change again.
Iain
Het gaat inderdaad over HLE uit de eerste reeks, omwille van enkele kleine technische verschillen die ze minderwaardig maken aan de tweede reeks.
Bedoel je met "out of works" "uit de centrale werkplaats"? Of "buiten gebruik"? Dat laatste zou nieuws voor mij zijn, wat 2102 betreft. Een HLE 21 moet momenteel pas na ten vroegste ca. 8 jaar terug binnen voor revisie, dus 6,5 jaar is niet ongewoon, en legt geen beperkingen op wat het gebruik betreft.
Er worden volgens mij ook geen andere HLE 21 speciaal voor P-treinen gereserveerd. Als 2101 en 2130 meer voor P-treinen gezien zijn, is dat toeval.
De twee HLE 21 die recentelijk brandschade opliepen (2107 en 2113), zullen niet meer hersteld worden.
edit: herformulering revisie-grens
Laatst gewijzigd door nahoj op 17 feb 2014, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Eerste 30 21's buiten
Dat is ongetwijfeld een HLE 27 die ervoor gezet is wegens een defect aan het stuurrijtuig. De HLE 21 gaat dan mee als gesleept voertuig (geen tractie; panto dus neergelaten).treinzot schreef:Heb al een paar keer een T27 vooraan kopwagen M4 gezien sinds enkele weken hier te Kortrijk.
Achteraan een T21,denk maar ben niet zeker een trein naar Leuven.
Misschien zijn er testen bezig???
Die samenstelling voor testen lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als er testen gebeuren, is dat i.h.k.v. de MUX op M4, en zal je de HLE 27 achteraan zien hangen, en het M4-stuurrijtuig zonder HLE ervoor. Dat is toch veel logischer om de nieuwe MUX op M4 te testen?
HLE 21 krijgt geen MUX, dus die kan niks met dergelijke testen te maken hebben.
Bovendien verlopen dergelijke testen niet op voor reizigers toegankelijke treinen.
Re: Eerste 30 21's buiten
Voor zover testritten al niet plaatsvinden tijdens de nachtelijke uren om het gewoon verkeer overdag niet te storen.
Re: Eerste 30 21's buiten
Zijn er dan zoveel loc's in overschot dat er 21'ers buiten dienst kunnen?
Tot minder dan 2 jaar terug waren er nog locs van de reeks 11, 13, 20, 21 , 23, 26 en 27 en er reden al enkele 18'ers. Nu hebben we enkel nog enkele 13'ers, 18, 21 en 27. Zijn er door de komst van de Desiro's dan zoveel samenstellingen aangepast dat er treinen met loc een trein met motorstel werden en dat er dus locs naar de P-treinen zijn gegaan?
Tot minder dan 2 jaar terug waren er nog locs van de reeks 11, 13, 20, 21 , 23, 26 en 27 en er reden al enkele 18'ers. Nu hebben we enkel nog enkele 13'ers, 18, 21 en 27. Zijn er door de komst van de Desiro's dan zoveel samenstellingen aangepast dat er treinen met loc een trein met motorstel werden en dat er dus locs naar de P-treinen zijn gegaan?
Re: Eerste 30 21's buiten
Desiro's hebben slechts weinig getrokken treinen vervangen... die 18 daarentegen zijn een andere zaak: de reeksen 18 en 19 zijn samen goed voor zomaar even 120 locs, enkel en alleen voor de reizigersdienst. Daar kun je wel wat oude locs mee aan de kant zetten. Binnen de meeste van de door jou genoemde reeksen waren er trouwens maar hooguit een paar handen vol locs voorbestemd voor reizigersdiensten, de rest deed vooral goederen.Stijn91 schreef:Zijn er dan zoveel loc's in overschot dat er 21'ers buiten dienst kunnen?
Tot minder dan 2 jaar terug waren er nog locs van de reeks 11, 13, 20, 21 , 23, 26 en 27 en er reden al enkele 18'ers. Nu hebben we enkel nog enkele 13'ers, 18, 21 en 27. Zijn er door de komst van de Desiro's dan zoveel samenstellingen aangepast dat er treinen met loc een trein met motorstel werden en dat er dus locs naar de P-treinen zijn gegaan?
Re: Eerste 30 21's buiten
Hey treinzot, dat is me nu ook al enkele keren opgevallen de laatste weken.
Voor een koprijtuig dat er nog een 21 of 27 hangt.
Ik had me al zitten afvragen waarvoor dit zou geweest zijn...
Grtz
Peter
Voor een koprijtuig dat er nog een 21 of 27 hangt.
Ik had me al zitten afvragen waarvoor dit zou geweest zijn...
Grtz
Peter
Re: Eerste 30 21's buiten
Enkele treinen van de IR Binche - LLN is toch met Desiro ipv 2 x 18 + M6.Steve schreef:Desiro's hebben slechts weinig getrokken treinen vervangen... die 18 daarentegen zijn een andere zaak: de reeksen 18 en 19 zijn samen goed voor zomaar even 120 locs, enkel en alleen voor de reizigersdienst. Daar kun je wel wat oude locs mee aan de kant zetten. Binnen de meeste van de door jou genoemde reeksen waren er trouwens maar hooguit een paar handen vol locs voorbestemd voor reizigersdiensten, de rest deed vooral goederen.Stijn91 schreef:Zijn er dan zoveel loc's in overschot dat er 21'ers buiten dienst kunnen?
Tot minder dan 2 jaar terug waren er nog locs van de reeks 11, 13, 20, 21 , 23, 26 en 27 en er reden al enkele 18'ers. Nu hebben we enkel nog enkele 13'ers, 18, 21 en 27. Zijn er door de komst van de Desiro's dan zoveel samenstellingen aangepast dat er treinen met loc een trein met motorstel werden en dat er dus locs naar de P-treinen zijn gegaan?
Re: Eerste 30 21's buiten
er zullen nog geregeld verschuivingen zijn in rollend materieel, dat is al altijd zo geweest.
Re: Eerste 30 21's buiten
Ik hoop vooral dat ze de M4 rijtuigen hierdoor niet sneller gaan afvoeren. Die dingen zijn veel comfortabeler dan die verrekte MS75 die wèl blijft rijden 

Re: Eerste 30 21's buiten
Dat komt door die M6en op de IC-A . Die zouden vanop Binche - LLN gekomen zijn en daarmee die verschuivingen . Maar tegen wanneer moeten nu al die HVR M4 voorzien zijn met de MUX ? En Wanneer gaan ze dan met de M5en beginnen ? Of gaan we binnenkort nog meer en meer treinen met 2 locs verkrijgen ?Stijn91 schreef:Enkele treinen van de IR Binche - LLN is toch met Desiro ipv 2 x 18 + M6.Steve schreef:Desiro's hebben slechts weinig getrokken treinen vervangen... die 18 daarentegen zijn een andere zaak: de reeksen 18 en 19 zijn samen goed voor zomaar even 120 locs, enkel en alleen voor de reizigersdienst. Daar kun je wel wat oude locs mee aan de kant zetten. Binnen de meeste van de door jou genoemde reeksen waren er trouwens maar hooguit een paar handen vol locs voorbestemd voor reizigersdiensten, de rest deed vooral goederen.Stijn91 schreef:Zijn er dan zoveel loc's in overschot dat er 21'ers buiten dienst kunnen?
Tot minder dan 2 jaar terug waren er nog locs van de reeks 11, 13, 20, 21 , 23, 26 en 27 en er reden al enkele 18'ers. Nu hebben we enkel nog enkele 13'ers, 18, 21 en 27. Zijn er door de komst van de Desiro's dan zoveel samenstellingen aangepast dat er treinen met loc een trein met motorstel werden en dat er dus locs naar de P-treinen zijn gegaan?