Dienstregeling december 2014
Re: Dienstregeling december 2014
Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
Wel opvallend, in sommige pakketten zitten meer tekeningen van Infrabel dan van NMBS. Stopplaatsen, fietsenstallingen enz. enz.TB_worden schreef:Die van Limburg staat er nu ook op...
Zoals al eerder verwacht en uitgebreid besproken.
Toch één opvallend puntje, niet zozeer met de dienstregeling te maken, maar het ontwerp van dat onderhoudsgebouw voor de M6... Menen ze dat nu bij de NMBS?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat is nu toch ook vaak het geval? En door het stijgend aantal gecadanceerde treinen vermindert uiteraard het aantal P-treinen.Stijn91 schreef:Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Wat is de zin van piektreinen elk uur van de dag ? Verhoog je dan niet beter de frequentie ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Ik zie nergens vermeld staan dat er elk uur P-treinen zijn. Lees de legende aub want daar staat toch duidelijk P-trein (piekuren).
In Ninove nu:overweg13 schreef:Dat is nu toch ook vaak het geval? En door het stijgend aantal gecadanceerde treinen vermindert uiteraard het aantal P-treinen.Stijn91 schreef:Ik snap eigenlijk niks van die P-regeling, ik zie soms 1P per uur, dat kan men toch niet menen.
Tussen 4 en 5: 1
Tussen 5 en 6: 1
Tussen 6 en 7: 1
Tussen 7 en 8: 3
Tussen 8 en 9: 2
Tussen 16 en 17: 2
Tussen 17 en 18: 3
Tussen 18 en 19: 1
Als er maar 1 trein per uur zal rijden kan men moeilijk maar 1P-trein inleggen.
En waar heb je gelezen dat er maar 1 P-trein zal rijden? (Het zou trouwens perfect kunnen, hé, 1 GEN-trein en een half uur later een P-trein.)Stijn91 schreef:
Als er maar 1 trein per uur zal rijden kan men moeilijk maar 1P-trein inleggen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
De trein Maastricht - Hasselt staat in het plan als IC 13. Op welk station gaat die trein niet stoppen dat die nog een labeltje IC verdient?
In Gent werd mondeling toegelicht dat het bij aantallen P-treinen om 'representatieve' P-treinen ging, voor Gent-Brussel werd dat uitgelegd als 'in Brussel aankomen tussen 7:30 en 8:30. Dan zou er dus eigenlijk bij Ninove 0 moeten staan...
Er rijdt in heel Limburg opeens maar 1 L-treintje meer rondSteve schreef:De tweede IC naar Genk waarvan sprake in eerdere lijstjes wordt alvast niet vermeld, de IC via de boog gaat in z'n geheel door naar Tongeren (of misschien blijft een deel staan in Hasselt).
Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?

Er zijn 3 provincies geweest:
Oost-Vlaanderen: veel negatief
Limburg: veel negatief
Luxemburg: geen idee
Goed bezig daar in Brussel.
Ahum? Met wat we nu weten:Stijn91 schreef:Er zijn 3 provincies geweest:
Oost-Vlaanderen: Grote verbetering voor de grootsteden (Gent en Aalst) en enkel achteruitgang voor een paar kleinere plaatsen. Globaal dus sterke vooruitgang.
Luxemburg: status quo
Limburg: Zeer positief voor de meeste steden (Genk en Hasselt) en lichte achteruitgang voor Tongeren. Weinig passagiers die echt verliezen. Dus ook grote vooruitgang.
Maar.... de weekenddiensten en de avondritten zijn nog niet gekend. Daar hou ik mijn hart voor vast.
Dat is nu door de week toch ook het geval: L-trein Hasselt - Aarschot - Leuven.Shrek schreef:Er rijdt in heel Limburg opeens maar 1 L-treintje meer rondSteve schreef:De tweede IC naar Genk waarvan sprake in eerdere lijstjes wordt alvast niet vermeld, de IC via de boog gaat in z'n geheel door naar Tongeren (of misschien blijft een deel staan in Hasselt).
Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
L'union fait la force.
De trein Hasselt - Mol wordt in Mol gekoppeld aan de trein Hamont - Mol en dat geheel rijdt dan naar Antwerpen waarbij onderweg enkele stations overgeslagen worden, vandaar het IC-label.Steve schreef: Ook wel grappig dat het treintje Hasselt-Mol nu plots een IC wordt... waarom geen L?
L'union fait la force.
Dat is helemaal terecht, bekijk dit fragment maar eens en luister naar wat de projectleider (of projectlijder) rond minuut 2 zegt: http://www.tvlux.be/video/libramont-la- ... 15581.htmlShrek schreef:Maar.... de weekenddiensten en de avondritten zijn nog niet gekend. Daar hou ik mijn hart voor vast.