Dat is volgens mij NIET tussen Sas en Rsd Station, maar ten zuiden van het sas.Tijgernoot schreef:Daar liggen inderdaad kroko's, die zijn nog niet eens gek lang geleden door ProRail daar neergelegd. Hier bijvoorbeeld ten noorden van de overweg Maststraat: http://goo.gl/maps/HD6d5dentheo schreef:Liggen er kroko's tussen het sas en het station van Roosendaal ? Moet ik toch eens beter opletten.The_Knitter schreef:En daar liggen toch ook kroko's? Maar met Desiro heb je daar niks aan, uiteraard
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En is de technische reden een "geheim " ?nahoj schreef:Voor de allerlaatste keer, en hopelijk nu voldoende duidelijk: Desiro kan niet in dienst gezet worden onder 1,9kV, en dat heeft technische redenen die verder gaan dan louter een softwareblokkering.dentheo schreef:Wat is "kunnen" ?Shrek schreef: Toch vreemd dat men zoiets vraagt als ze er niet kunnen rijden
Nu "willen" ze niet door een vergrendeling, maar ze kunnen het misschien toch ?
Heeft er iemand de laatste maanden een Desiro zien rondsnorren in Wilderath ???![]()
Sorry voor late reactie ik was met stoomtreintje op zoek achter sneeuw in de Harz...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Te lage voedingsspanning waarschijnlijk: de omvormers die de boordspanning moeten aanmaken (400V) werken niet naar behoren als ze door minder dan 1900 v worden gevoeddentheo schreef:
En is de technische reden een "geheim " ?
Sorry voor late reactie ik was met stoomtreintje op zoek achter sneeuw in de Harz...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Die boordspanning zou inderdaad te laag worden voor het functioneren van bepaalde onderdelen.LHOON schreef:Te lage voedingsspanning waarschijnlijk: de omvormers die de boordspanning moeten aanmaken (400V) werken niet naar behoren als ze door minder dan 1900 v worden gevoeddentheo schreef:
En is de technische reden een "geheim " ?
Sorry voor late reactie ik was met stoomtreintje op zoek achter sneeuw in de Harz...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
gehoord van een vrouwelijke collega:
die "autobuszetelopstelling" zou volgens die collega het onveiligheidsgevoel verhogen.
zij zegt dat zij 's avonds als ze alleen (dus zonder bekenden) op de trein zit niet zal doorschuiven tot op het zitje aan het raam, maar steeds het zitje neemt langs de gang, "want als je aan het raam zit en er komt nen ambetanterik naast u zitten, dat kunt ge niet weg"
die "autobuszetelopstelling" zou volgens die collega het onveiligheidsgevoel verhogen.
zij zegt dat zij 's avonds als ze alleen (dus zonder bekenden) op de trein zit niet zal doorschuiven tot op het zitje aan het raam, maar steeds het zitje neemt langs de gang, "want als je aan het raam zit en er komt nen ambetanterik naast u zitten, dat kunt ge niet weg"
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Nochtans rijdt bijvoorbeeld de MS96 al meer dan 15 jaar rond met een groot aantal stoelen in een dergelijke opstelling... natuurlijk zijn daar ook wel genoeg vierzitjes, maar ook in een Desiro heb je alles bij elkaar voldoende plaatsen waar je meer dan voldoende bewegingsvrijheid hebt, zeker 's avonds.pietmol schreef:gehoord van een vrouwelijke collega:
die "autobuszetelopstelling" zou volgens die collega het onveiligheidsgevoel verhogen.
zij zegt dat zij 's avonds als ze alleen (dus zonder bekenden) op de trein zit niet zal doorschuiven tot op het zitje aan het raam, maar steeds het zitje neemt langs de gang, "want als je aan het raam zit en er komt nen ambetanterik naast u zitten, dat kunt ge niet weg"
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Je hebt dan schermen met de aanduidingen waar de trein zal stoppen en dan zijn er nog mensen die vragen of de trein zal stoppen in station X.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar het zou interessant zijn om eens te filmen hoe die zitjes zich vullen. Pas na voldoende steekproeven zou men met recht en reden kunnen zeggen waar de voorkeur van de meerderheid van de reizigers ligt.Steve schreef: Nochtans rijdt bijvoorbeeld de MS96 al meer dan 15 jaar rond met een groot aantal stoelen in een dergelijke opstelling... natuurlijk zijn daar ook wel genoeg vierzitjes, maar ook in een Desiro heb je alles bij elkaar voldoende plaatsen waar je meer dan voldoende bewegingsvrijheid hebt, zeker 's avonds.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Eindelijk terug gespot: stel 08027. Dit stel raakte vorig jaar betrokken in een ongeval, en was sindsdien in reparatie.
Laatste persoonlijke spot voor ongeval: 29/08/2013 te Antwerpen-Berchem - exact een half jaar geleden, dus.
Laatste persoonlijke spot voor ongeval: 29/08/2013 te Antwerpen-Berchem - exact een half jaar geleden, dus.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Om 2:15 stonden er in het station van Aalst 7 Desiro's:
Spoor 1: 08527 08096 08090 -> L2075
Spoor 6: 08555 08072-> P7072
Spoor 7: 08117 08043 -> L2177
Spoor 1: 08527 08096 08090 -> L2075
Spoor 6: 08555 08072-> P7072
Spoor 7: 08117 08043 -> L2177
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Gisteren op de Desiro voor verbinding 2829 gezien dat de lichtkranten tussen de deuren na het openen van de deuren een nieuwe melding gaf die ik nog nooit eerder zag:
Exacte verwoording kan wat verschillen, maar dat was de boodschap in elk geval.Welkom in de trein met bestemming
-------------------
Nijvel
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En vandaag nog eens een Desiro gehad met de interne aanduiding van vertraging. Blijkbaar is er een nieuwe versie in omloop aangezien er redelijk wat foutjes uit de interface zijn gehaald:
In plaats van de "...rochaîns arrêt(..." staat er nu "Autre(s) arrêt(s)", wat wel binnen de beschikbare ruimte past.
Het kan nog altijd beter, maar het is toch weer een kleine verbetering tegenover de vorige versie.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er rijden inderdaad enkele stellen rond met een nieuwe software-update, o.m. voor de reizigersinfo. Leuk dat dat reeds in positieve zin wordt opgemerkt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoeveel zijn dat er? In de honderden Desiro-ritten die ik intussen wellicht al gedaan zal hebben, ben ik nog geen enkele keer op die nieuwe interface gestoten.nahoj schreef:Er rijden inderdaad enkele stellen rond met een nieuwe software-update, o.m. voor de reizigersinfo. Leuk dat dat reeds in positieve zin wordt opgemerkt.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat je nog niet veel desiro's met die interface hebt gezien komt omdat het niet werkt als er een desiro in de samenstelling zit zonder die update.