MR75 op lijn 12, versterken waar ?
MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Waar worden onze stoptreintjes versterkt en terug verzwakt ? Toch niet in Roosendaal ?
Dan in Puurs ?
Laatst stond er midden op de dag wel eentje in Essen uit te rusten.
Zouden ze tijdens het lange kopmaken ( frontmaken ) in Roosendaal even heen en weer rijden, om er ééntje af te halen of weg te doen ?
Dan in Puurs ?
Laatst stond er midden op de dag wel eentje in Essen uit te rusten.
Zouden ze tijdens het lange kopmaken ( frontmaken ) in Roosendaal even heen en weer rijden, om er ééntje af te halen of weg te doen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
In Essen, er zijn enkele lege ritten tussen Roosendaal en Essen om ze in Essen te kunnen koppelen en ontkoppelen. Maar de dienstregeling zit veel ingewikkelder in elkaar dan gewoon even heen en weer rijden naar Essen...dentheo schreef:Waar worden onze stoptreintjes versterkt en terug verzwakt ? Toch niet in Roosendaal ?
Dan in Puurs ?
Laatst stond er midden op de dag wel eentje in Essen uit te rusten.
Zouden ze tijdens het lange kopmaken ( frontmaken ) in Roosendaal even heen en weer rijden, om er ééntje af te halen of weg te doen ?
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Er is toch niet veel andere keus dan heen en weer rijden ?
Maar er moet waarschijnlijk ergens een rangeerder opgepikt, heeft Essen die nog ?
Maar er moet waarschijnlijk ergens een rangeerder opgepikt, heeft Essen die nog ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Ik bedoel maar dat het niet simpelweg is dat een trein naar Essen rijdt, ontkoppelt of koppelt, en weer terug naar Roosendaal rijdt. In werkelijkheid is de dienstregeling gelinkt aan bijvoorbeeld enkele IC-treinen van Charleroi-Essen, moeten treinen soms lange tijd in Essen blijven wachten, zijn er lege ritten tussen Schijnpoort en Essen en is het in Essen dus een spel van koppelen en ontkoppelen.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Er liggen inderdaad Leegmatritten Roosendaal - Essen vv in de plansystemen bij ProRail. Maar kost het ontkoppelen of koppelen in Essen in de normale dienst dan zoveel extra tijd?
Ja, de deuren zullen later openen (er moet eerst gekoppeld worden). Voor het splitsen zorg je dat de reizigers al uit het "verkeerde" stel op de hoogte zijn, voor als zij door willen naar Roosendaal oid.
Ja, de deuren zullen later openen (er moet eerst gekoppeld worden). Voor het splitsen zorg je dat de reizigers al uit het "verkeerde" stel op de hoogte zijn, voor als zij door willen naar Roosendaal oid.
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
De aansluiting in Roosendaal is zodanig krap dat je is Essen dat soort dingen niet wilt doen.The_Knitter schreef:Er liggen inderdaad Leegmatritten Roosendaal - Essen vv in de plansystemen bij ProRail. Maar kost het ontkoppelen of koppelen in Essen in de normale dienst dan zoveel extra tijd?
Ja, de deuren zullen later openen (er moet eerst gekoppeld worden). Voor het splitsen zorg je dat de reizigers al uit het "verkeerde" stel op de hoogte zijn, voor als zij door willen naar Roosendaal oid.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Ja, en dus wordt mijn vraag beantwoord: Het onkoppelen/splitsen kost teveel tijd.
Ik weet er alles van, dat die overstap maar 3 minuten ofzo is
Ik weet er alles van, dat die overstap maar 3 minuten ofzo is

Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Welke rol speelt de IC in die rondedans ? Staat die soms in de weg ?
En schijnpoort dat lijkt mij wel ver weg.
En schijnpoort dat lijkt mij wel ver weg.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Het is een MS75, die hebben nog geen volautomatische koppeling waardoor het inderdaad langer duurt.The_Knitter schreef:Ja, en dus wordt mijn vraag beantwoord: Het onkoppelen/splitsen kost teveel tijd.
Ik weet er alles van, dat die overstap maar 3 minuten ofzo is
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Er is bijvoorbeeld een IC waarvan één 800 ontkoppeld wordt, die dan weer gekoppeld wordt met een ander stel en dan leeg naar Roosendaal trekt om reizigers op te halen en weer naar Puurs te gaan.dentheo schreef:Welke rol speelt de IC in die rondedans ? Staat die soms in de weg ?
En schijnpoort dat lijkt mij wel ver weg.
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Ik wist niet dat er ICs waren met 800tjes hier...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
De IC uit Charleroi op sommige uren.
En er is een rangeerder in Essen.
En er is een rangeerder in Essen.
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
Inderdaad, soms zie ik hem, maar soms ook oude Sabena Cityrail motorstelletjes.Bordensteker schreef:De IC uit Charleroi op sommige uren.
Als hij ingeschakeld is voor de "roulatie" van de 800, dan zou er toch elke dag eenzelfde IC moeten zijn met 800tjes ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MR75 op lijn 12, versterken waar ?
ter info de oude sabena stellen zijn nooit vernieuwd en dus zeker geen cityrail stellen 
