Netjes... op één van de foto's herken ik de platte ballastwagentjes, met de grote cilinders onderaan, die ik een tiental dagen geleden over lijn 12 zag komen.
Werden tot nog toe weinig (of niet ?) in Belgie gebruikt ????
Mooi.
Wat mij opvalt, is dat de beveiliging langs het traject van Belgische werven bij meerdere sporen toch een stuk minder is dan in Duitsland.
Daar zijn er bv. om de zoveel meter zwaailichtjes aangebracht. Heeft wellicht te maken met de "deutsche Gründlichkeit"?
Patrick schreef:Mooi.
Wat mij opvalt, is dat de beveiliging langs het traject van Belgische werven bij meerdere sporen toch een stuk minder is dan in Duitsland.
Daar zijn er bv. om de zoveel meter zwaailichtjes aangebracht. Heeft wellicht te maken met de "deutsche Gründlichkeit"?
Neen, helemaal niet.
De normen bij Infrabel zijn ook zeer streng wanneer er gewerkt wordt aan/naast een spoor in dienst.
In het geval van Lijn 89 was de beveiliging echter eenvoudig: de lijn was buiten dienst. Zo'n goede beveiliging hebben ze in Duitsland zeker niet
Als je de hele kermis met alarmen en zwaailichten wil zien kan ik ten zeerste Mechelen aanraden
Mooie foto's. Ook mooi om te zien hoe zo'n werk verloopt en indrukwekkende machines gebruiken ze daarvoor.
Ook mooie foto's van de spoorkraan (maar dat is meer een persoonlijke interesse).
Zo'n zelfde Swietelsky werktrein heb ik een paar weken terug door 's Hertogenbosch zien komen. Die rode wagens heb ik op station Roosendaal zien staan, ergens achteraan op die goederensporen. Ik weet niet of ze er nu nog staan overigens.
Ik heb die rode wagens daar zien vertrekken, getrokken door 2x 77...
Ik weet wel niet welke voordelen ze hebben ten opzichte van de klassiek ballastwagens.