Da's ongetwijfeld een deel van de verklaring, maar bij al die ritten waren er ook (en vaak helaas) heel wat met slechts één enkel stel, maar desalniettemin nog niets te zien. M'n indruk is dan ook dat het slechts over een heel beperkt aantal stellen gaat, maar ik kan me uiteraard vergissen.jens123 schreef:Dat je nog niet veel desiro's met die interface hebt gezien komt omdat het niet werkt als er een desiro in de samenstelling zit zonder die update.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Zondag op een Desiro gezeten met die update aan de schermen, staat de trein in Ninove staat er nog Appelterre, bij aankomst in Aalst komt er opeens Aalst op maar tot in Erembodegem was het nog altijd Appelterre, foutje in de software ofzoiets veronderstel ik dan?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad bij een trein die maar bleef beweren dat we nog in Brussel-Zuid stonden. Was enorm verwarrend voor enkele scholieren die in VIlvoorde opstapten om richting Mechelen te gaan. Waarschijnlijk was de GPS zelfs volledig defect.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik denk dat bij stel 08104 was waarbij men aan de SIV aan de buitenkant met een steen of dergelijke ingeslaan heeft.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
de SIV zit gewoon achter een venster hoor. Dus men heeft een venster kapot gemaakt ter hoogte van een SIV
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Afgelopen zaterdag heb ik weer eens (niet) kunnen lachen - ik moest van Brussel naar Antwerpen, en zat aan boord van de 08516... die de dienst (IR-n 3319 Brussel-Z - Antwerpen-C) uitzonderlijk 'alleen' reed... én waarvan het toilet defect was. 



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik ben het even gaan opzoeken en die ene Desiro (heb er ook een paar gespot afgelopen weekend) is blijkbaar de voorziene samenstelling. (Een schande, inderdaad!)
Hoe lang is die samenstelling eigenlijk uitgebreid geweest? Een paar weken?
Hoe lang is die samenstelling eigenlijk uitgebreid geweest? Een paar weken?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Hoi
Zolang de NMBS vasthoudt aan het "Weekend" principe en geen onderscheid WIL maken tussen zaterdag en zondag blijft het op zaterdag huilen met de pet op!
Zolang de NMBS vasthoudt aan het "Weekend" principe en geen onderscheid WIL maken tussen zaterdag en zondag blijft het op zaterdag huilen met de pet op!
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
3 stellen in de richting van Brugge gezien te Aalter. Nummers heb ik niet kunnen zien. Dat was rond 15:35. Overbrenging? Of testritten van de nieuwere stellen?
Edit: ik heb deze samenstelling later op de middag opnieuw zien voorbij rijden. Aan het uur te zien zou het wel eens Oostende - Antwerpen zijn.
Edit: ik heb deze samenstelling later op de middag opnieuw zien voorbij rijden. Aan het uur te zien zou het wel eens Oostende - Antwerpen zijn.



Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het is inderdaad op de "ic" treinen Antwerpen-Gent-Oostende dat de reizigers die ondingen aan hun rekker hebben.
In grote ontevredenheid spreek ik helaas uit ervaring.
En hij was nog minder stipt dat normaal de AM96 zijn, niet iedereen had een zitplaats, en ik had er wel een, maar m'n laptop op een tafeltje zetten? Vergeet het...
Is het nu echt ZO moeilijk om de AM96 op "ic" treinen te houden?
De commentaren van de andere reigers was "hé, dat lijkt hier juist op een bus".
In grote ontevredenheid spreek ik helaas uit ervaring.
En hij was nog minder stipt dat normaal de AM96 zijn, niet iedereen had een zitplaats, en ik had er wel een, maar m'n laptop op een tafeltje zetten? Vergeet het...
Is het nu echt ZO moeilijk om de AM96 op "ic" treinen te houden?
De commentaren van de andere reigers was "hé, dat lijkt hier juist op een bus".
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Het probleem zijn niet de MS96, die zullen wel niet op veel anders dan IC's rijden. Maar wanneer er in de L-treinen materiaal bijkomt moet de rest dan doorschuiven naar IC's. En dat gebeurt blijkbaar niet.Joris schreef:Het is inderdaad op de "ic" treinen Antwerpen-Gent-Oostende dat de reizigers die ondingen aan hun rekker hebben.
In grote ontevredenheid spreek ik helaas uit ervaring.
En hij was nog minder stipt dat normaal de AM96 zijn, niet iedereen had een zitplaats, en ik had er wel een, maar m'n laptop op een tafeltje zetten? Vergeet het...
Is het nu echt ZO moeilijk om de AM96 op "ic" treinen te houden?
De commentaren van de andere reigers was "hé, dat lijkt hier juist op een bus".
Ik zou bijvoorbeeld break's of M4 dan verwachten op Antwerpen-Oostende...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Maar op de ic's is er nochtans geen materiaal weggevallen... de Klassieken zaten vooral op de L-treinen...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik hebt och het gevoel dat de samenstellingen op IC's over het algemeen wel verlengd zijn. Dus heb je meer materieel nodig en daar is dan -helaas- de keuze naar Desiro gegaan ipv naar Break of M4.Joris schreef:Maar op de ic's is er nochtans geen materiaal weggevallen... de Klassieken zaten vooral op de L-treinen...
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Op een week tijd heb ik al 3 treinen gehad met die update , is het een kwestie van geluk ?Steve schreef:Da's ongetwijfeld een deel van de verklaring, maar bij al die ritten waren er ook (en vaak helaas) heel wat met slechts één enkel stel, maar desalniettemin nog niets te zien. M'n indruk is dan ook dat het slechts over een heel beperkt aantal stellen gaat, maar ik kan me uiteraard vergissen.jens123 schreef:Dat je nog niet veel desiro's met die interface hebt gezien komt omdat het niet werkt als er een desiro in de samenstelling zit zonder die update.
