Ticketautomaten NMBS

Alles over reizigerstreinen in België.
Steven

Re: Ticket automaten NMBS

Bericht door Steven »

Dan zal het een keuze zijn van dat district om het zo af te handelen. NMBS is niet altijd uniform in alle regio's, districten, ...
Asterix

Bericht door Asterix »

In Leuven is het dan weer "SNCB Leuven" op de bankafschriften....
Stijn91

Bericht door Stijn91 »

In Ninove staat er 1 en er komen er 2 bij, station zal waarschijnlijk sluiten en eventueel nog 2 a 3 dagen op een week open zijn.
bobke

Bericht door bobke »

Afgelopen woensdag voor het eerst een nmbs automaat gebruikt, go pass 1 gekocht. Het werkte niet altijd even goed, soms paar keer drukken voor het effect had. Wel dom dat je bij sommige automaten niet met munten kan betalen (Gent), kben dan maar naar een ander automaat gestapt.
Shrek

Bericht door Shrek »

bobke schreef:Wel dom dat je bij sommige automaten niet met munten kan betalen (Gent), kben dan maar naar een ander automaat gestapt.
Dat is dan ook exact de bedoeling...
Omdat er maar heel weinig mensen met munten betalen wordt het niet in alle automaten geïnstalleerd. Maar er zal altijd een automaat in de buurt zijn die wel munten aanneemt.
Trein30

Bericht door Trein30 »

Wie moet je eigenlijk bellen als een automaat niet werkt? De (enige!) automaat in het station Hove (lijn 25/27) werkt niet - en als ik het juist heb, is dat al een week zo het geval.

(A propos - wie moet je eigenlijk bellen voor technische problemen in een onbemand station? Buiten de problemen met de ticketautomaat, stonden alledrie de perronklokken in Hove vanavond synchroon een paar uur verkeerd...)
AfbeeldingAfbeelding
Bordensteker

Bericht door Bordensteker »

Zal een verkeerde in-put zijn.

Tenzij je met die paar uur op Moskou-tijd uitkomt.
Dan kan het ook aan de put-in liggen. :?
rdv

Bericht door rdv »

Wordt de OS van deze automaten eigenlijk aangepast? De automaten draai(d)en op Win XP. Met het einde van de ondersteuning door Microsoft en de verhoogde kans op beveiligingslekken, twijfel ik eraan om mijn creditcard gegevens nog wel toe te vertrouwen aan deze machines.
Jammer genoeg zijn er weinig machines waar je met cash kan betalen (en is dit dan nog eens slecht aangeduid welke wel en welke geen cash aanvaarden).
Glodenox
Contacteer:

Bericht door Glodenox »

Het gaat over Windows XP Embedded, wat nog tot 12-1-2016 uitgebreide ondersteuning krijgt van Microsoft. Daarnaast speelt dit véél minder mee voor automaten aangezien deze niet gewoon aan het internet hangen en de kans op beveiligingsrisico's zo quasi nihil is als alles goed ingesteld staat.
Frank

Bericht door Frank »

Verder denk ik ook dat het besturingssysteem weinig over jouw kaart weet. Ik zou verwachten dat de ingebouwde betaalterminal van Atos dit voor zijn rekening neemt en enkel de hoogst nodige informatie naar de NMBS-automaat zelf communiceert.
rdv

Bericht door rdv »

Glodenox schreef:Het gaat over Windows XP Embedded, wat nog tot 12-1-2016 uitgebreide ondersteuning krijgt van Microsoft. Daarnaast speelt dit véél minder mee voor automaten aangezien deze niet gewoon aan het internet hangen en de kans op beveiligingsrisico's zo quasi nihil is als alles goed ingesteld staat.
Dat is geruststellend. Maar ik vermoed dat de automaten gelinkt zijn aan het intranet van NMBS en zo communiceren met de financiële instellingen. Gelukkig is het intranet van NMBS goed beveiligd.
Steven

Bericht door Steven »

Zo goed dat zelfs personeel soms last heeft om er op in te loggen.
kika

Bericht door kika »

Het is niet erg zinvol om te speculeren. Voor ieder vaag pro-argument is er net zo goed een sterk counterargument te bedenken (en omgekeerd):
Glodenox schreef ' als alles goed ingesteld staat.' Herinner je je NMBS-internationaals laatste lek? Meestal gaan fouten onopgemerkt voor de buitenwereld voorbij maar ze zijn er toch altijd. De facto is er een koppeling met verschillende systemen…
Hoe lang duurde het aanschaffen, installeren en in gebruik nemen van de automaten? Als er een nieuwer embedded os gebruikt moet worden, krijg je dat tegen die snelheid niet op de automaten voor 2017.
POS infecteren is behoorlijk lucratief, vraag maar bijvoorbeeld aan Target.

Zo lang dat ik als eenvoudige consument beschermd wordt tegen flaters in het betalingsverkeer, vind ik het allemaal best (en daarom gebruik ik ook geen mobile banking met smartphones e.d., daar zijn de algemene voorwaarden nog iets teveel in het voordeel van de banken).
apestaart

Bericht door apestaart »

Dat ze ineens Windows 8.1 installeren. :mrgreen:
LHOON

Bericht door LHOON »

apestaart schreef:Dat ze ineens Windows 8.1 installeren. :mrgreen:
of nog beter, voor een degelijk, stabiel en betrouwbaar unix-based systeem gaan!
Plaats reactie