Niet alleen de Bordeaux Klassiekjes zijn nog in dienst op Belrail, maar ook de HLE 15s, 16s, 20, 21, 22, 23, 25 & 26; HLD 52, 53, 54 & 75, van de HLE 28 rijden er maar drie rond, en van de HLE 18 zijn er zestig besteld die nog in dienst moeten komen. Kan je nagaan hoelang die site al niet meer is geupdated.Dieselfreak schreef:Op de site van Belrail staan de AM62, AM63 en AM65 nog steeds als "En service". Die site wordt al wel 10 jaar niet meer bijgewerkt.
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes


Re: De langst levende klassiekjes
De laatste update van de website was op 19 december 2004.Trein30 schreef:Niet alleen de Bordeaux Klassiekjes zijn nog in dienst op Belrail, maar ook de HLE 15s, 16s, 20, 21, 22, 23, 25 & 26; HLD 52, 53, 54 & 75, van de HLE 28 rijden er maar drie rond, en van de HLE 18 zijn er zestig besteld die nog in dienst moeten komen. Kan je nagaan hoelang die site al niet meer is geupdated.Dieselfreak schreef:Op de site van Belrail staan de AM62, AM63 en AM65 nog steeds als "En service". Die site wordt al wel 10 jaar niet meer bijgewerkt.
Re: De langst levende klassiekjes
Vorige week was men op een vergadering weer bezig over het oefenterrein in Vorst. Als het dan toch niet zou gaan om de twee overgebleven rode stellen, heeft dan iemand (Nohaj?) een idee wat het "oefenmaterieel" is?
Re: De langst levende klassiekjes
Gisteren was ik trouwens in het Centraal Station, en zeer tot mijn verrassing stond er in de inkomhal iets... klassiek. ^_^
https://imageshack.com/i/na6pcjj
https://imageshack.com/i/na6pcjj


Re: De langst levende klassiekjes
Deze afgedankte treinstellen waren aanvankelijk bedoeld om interventie's in te oefenen door SPC en de veiligheidsdiensten.Terminus schreef:Vorige week was men op een vergadering weer bezig over het oefenterrein in Vorst. Als het dan toch niet zou gaan om de twee overgebleven rode stellen, heeft dan iemand (Nohaj?) een idee wat het "oefenmaterieel" is?
Maar dat plan hangt blijkbaar aan een zijden draadje (als dat nog niet doorgebroken is) ten gevolge meerdere redenen.
Blijft nu de vraag, hoe lang ze daar nog op het toneel zullen blijven.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Vandaag heb ik in stel 734 gezeten, deze maakte bij momenten een ritmisch, kreunend, jankend geluid dat herinneringen opriep aan de roodjes.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Hatelijke treinen als je van een Desiro naar een veel te warm klassiekje moet.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Dat zeg je tot de airco van een Desiro eens zal uitvallen, wat ongetwijfeld zal gebeuren, de nieuwste treinen zijn door de overdaad aan elektronica erg gevoelig aan storingen. Overigens vind ik het wel leuk 's zomers te treinen open ramen. De heerlijke zomerwind in je gezicht, je hebt veel meer voeling met de omgeving van de trein, kunt gemakkelijker mooie foto's maken van het landschap,... Het is een beleving die geschiedenis zal worden. In Frankrijk en Duitsland zie ik al nergens meer treinen met ramen die open kunnen.Stijn91 schreef:Hatelijke treinen als je van een Desiro naar een veel te warm klassiekje moet.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
Moet jij toch meer in Duitsland komen. Ze hebben daar nog oude ic rijtuigen rondrijden waar de ramen echt voldoende ver open gaan. Heb er vorige maand nog in Hamburg gezien.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Ik zie tegenwoordig in de witte klassiekjes nooit meer lichtblauwe stoelbekleding in de eerste klasse, het is nu altijd de donkergrijze zoals in de M6. Zijn er geen meer met blauwe stof?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Wat bedoel je met lichtblauw/donkergrijs? Bij de eerste klasse van een gemoderniseerd klassiekje denk ik aan dit:
(al dan niet afgebleekt)
of dit:
Waarschijnlijk bedoel je met dit laatste het donkergrijze, het is wel iets blauwer dan de M6 dacht ik 

of dit:


Re: De langst levende klassiekjes

- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Ik bedoel dus zoals dit:
Ik zie dus tegenwoordig altijd deze stof in de eerste klasse, nooit meer die eerste. Zijn er nog met de blauwe bekleding?

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: De langst levende klassiekjes
Die zijn er nog ja, ik zou het wel eerder paars noemen 
Ik veronderstel wel dat de blauwe/grijze bekleding de nieuwe versie is bij revisies, voor zolang die nog zullen uitgevoerd worden...

Ik veronderstel wel dat de blauwe/grijze bekleding de nieuwe versie is bij revisies, voor zolang die nog zullen uitgevoerd worden...
Re: De langst levende klassiekjes
De originele stof noem ik zelf niet echt perfect vuil/sleet bestendig. Dit omdat ze vrij snel een afgeleefde indruk gaf na een tweetal jaar dienst.