Lees over de plannen het volgende op de site van de provincie http://www.vlaamsbrabant.be/wonen-milie ... /index.jsppietmol schreef:NMBS zou misschien eens kunnen onderzoeken waarom die fietsbrug zo weinig gebruikt wordt door de reizigers, en wat hieraan kan gedaan worden (en de oplossing dan ook implementeren). Dan is die behoefte aan een extra tunnel al veel kleiner
parking station Aarschot
Re: parking station Aarschot
Re: parking station Aarschot
Maar Pietmol, moeten jij en Carlos dan 's avonds vooraf je schoenen en kousen afdoen en dan met opgerolde broekspijpen naar je wagen lopen?
Pas wel op, dat als het heel erg veel dreigt te regenen, dat je je auto toch ergens anders parkeert. Je auto draait namelijk voor 99 % op lucht, en het is zeer slecht als er water in het systeem zou terecht komen. De motor kan enkel diesel of benzine* verbranden met lucht en niet met water.
*Bij een benzinemotor is er een bijkomende volk nodig.
Wat je misschien ook kunt voorzien op zo'n parking, is een buis aan je chappement plaatsen dat deze hoger uitlaat, zodat de uitlaatgassen niet in het water worden uitgelaten en je systeem ook daar niet in contact komt met water. Je zou eventueel kunnen opteren voor een chappement met een schroefbuis die je daar dan kan opvijzen, zodat als je veel gas geeft, die extra buis daar niet afvliegt. En dat installeren kan geen probleem zijn, zoals jullie over de modernisaties van treinstellen spreken
Pas wel op, dat als het heel erg veel dreigt te regenen, dat je je auto toch ergens anders parkeert. Je auto draait namelijk voor 99 % op lucht, en het is zeer slecht als er water in het systeem zou terecht komen. De motor kan enkel diesel of benzine* verbranden met lucht en niet met water.
*Bij een benzinemotor is er een bijkomende volk nodig.
Wat je misschien ook kunt voorzien op zo'n parking, is een buis aan je chappement plaatsen dat deze hoger uitlaat, zodat de uitlaatgassen niet in het water worden uitgelaten en je systeem ook daar niet in contact komt met water. Je zou eventueel kunnen opteren voor een chappement met een schroefbuis die je daar dan kan opvijzen, zodat als je veel gas geeft, die extra buis daar niet afvliegt. En dat installeren kan geen probleem zijn, zoals jullie over de modernisaties van treinstellen spreken

Re: parking station Aarschot
zeker de leukste thuis???
allemaal niet nodig, ik heb een Lamborgini (*) besteld met zo'n afstandsbediening als James Bond (die van de knight rider vond ik te opzichtig).
(*) een lambo tractor wel te verstaan...

Retard schreef:Maar Pietmol, moeten jij en Carlos dan 's avonds vooraf je schoenen en kousen afdoen en dan met opgerolde broekspijpen naar je wagen lopen?
Pas wel op, dat als het heel erg veel dreigt te regenen, dat je je auto toch ergens anders parkeert. Je auto draait namelijk voor 99 % op lucht, en het is zeer slecht als er water in het systeem zou terecht komen. De motor kan enkel diesel of benzine* verbranden met lucht en niet met water.
*Bij een benzinemotor is er een bijkomende volk nodig.
Wat je misschien ook kunt voorzien op zo'n parking, is een buis aan je chappement plaatsen dat deze hoger uitlaat, zodat de uitlaatgassen niet in het water worden uitgelaten en je systeem ook daar niet in contact komt met water. Je zou eventueel kunnen opteren voor een chappement met een schroefbuis die je daar dan kan opvijzen, zodat als je veel gas geeft, die extra buis daar niet afvliegt. En dat installeren kan geen probleem zijn, zoals jullie over de modernisaties van treinstellen spreken
allemaal niet nodig, ik heb een Lamborgini (*) besteld met zo'n afstandsbediening als James Bond (die van de knight rider vond ik te opzichtig).
(*) een lambo tractor wel te verstaan...




Laatst gewijzigd door pietmol op 13 mei 2013, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: parking station Aarschot
ronny schreef:Lees over de plannen het volgende op de site van de provincie http://www.vlaamsbrabant.be/wonen-milie ... /index.jsppietmol schreef:NMBS zou misschien eens kunnen onderzoeken waarom die fietsbrug zo weinig gebruikt wordt door de reizigers, en wat hieraan kan gedaan worden (en de oplossing dan ook implementeren). Dan is die behoefte aan een extra tunnel al veel kleiner
leuk,
alleen deze plannen dateren wel van voor de periode dat dit terrein intensief als parking gebruikt werd, hopelijk er is in deze plannen voldoende ruimte voorzien voor al die auto's die daar tegenwoordig op een doordeweekse werkdag geparkeerd staan...
Re: parking station Aarschot
Sorry Pietmol en Carlos. Maar toen ik aan het woord chappement dacht, kon ik het niet latenpietmol schreef:zeker de leukste thuis???
Retard schreef:Maar Pietmol, moeten jij en Carlos dan 's avonds vooraf je schoenen en kousen afdoen en dan met opgerolde broekspijpen naar je wagen lopen?
Pas wel op, dat als het heel erg veel dreigt te regenen, dat je je auto toch ergens anders parkeert. Je auto draait namelijk voor 99 % op lucht, en het is zeer slecht als er water in het systeem zou terecht komen. De motor kan enkel diesel of benzine* verbranden met lucht en niet met water.
*Bij een benzinemotor is er een bijkomende volk nodig.
Wat je misschien ook kunt voorzien op zo'n parking, is een buis aan je chappement plaatsen dat deze hoger uitlaat, zodat de uitlaatgassen niet in het water worden uitgelaten en je systeem ook daar niet in contact komt met water. Je zou eventueel kunnen opteren voor een chappement met een schroefbuis die je daar dan kan opvijzen, zodat als je veel gas geeft, die extra buis daar niet afvliegt. En dat installeren kan geen probleem zijn, zoals jullie over de modernisaties van treinstellen spreken
allemaal niet nodig, ik heb een Lamborgini (*) besteld met zo'n afstandsbediening als James Bond (die van de knight rider vond ik te opzichtig).
(*) een lambo tractor wel te verstaan...![]()
![]()
![]()

Maar wat doen jullie nu concreet om aan je auto te geraken als hij tien centimer onder water staat? Doe je schoenen en kousen uit of heb je toevallig een paar botten bij je?
Dit interesseert mij omdat ik altijd met de vélo naar het station ga en dus af en toe ook met natte voeten toekom

Re: parking station Aarschot
je probeert er op te letten dat je op een droge plaats parkeert, maar soms (meestal als je heel erg laat bij t station aankomt) dan vind je daar net en leuk plaatsje...'s avonds weet je waarom daar nog plaaats was.Retard schreef:
Maar wat doen jullie nu concreet om aan je auto te geraken als hij tien centimer onder water staat? Doe je schoenen en kousen uit of heb je toevallig een paar botten bij je?
gewoon op je tippen lopen...en zo de laatste 2 passen voor je aan je auto bent voel je het water in je schoen(en) lopen...
Retard schreef:
Dit interesseert mij omdat ik altijd met de vélo naar het station ga en dus af en toe ook met natte voeten toekom
mss kan je bij je fietsenhandelaar een paar van deze kopen...
http://bbbcycling.com/bike-wear/shoecovers/BWS-03
Re: parking station Aarschot
Wat stond er vroeger eigenlijk op de plaats waar die parking nu is? Als je over die parking wandelt zie je nog restanten van gebouwen, maar hoewel ik in Aarschot woon heb ik daar behalve een kade voor autotransportwagens nooit iets weten staan.
Heeft iemand een idee en zijn er eventueel ergens foto's terug te vinden?
Wat de opwaardering van de parking betreft, naar het schijnt zit die vol asbest en is er nu een woordenwisseling over wie de sanering moet betalen. Infrabel wil dit namelijk niet doen.
Heeft iemand een idee en zijn er eventueel ergens foto's terug te vinden?
Wat de opwaardering van de parking betreft, naar het schijnt zit die vol asbest en is er nu een woordenwisseling over wie de sanering moet betalen. Infrabel wil dit namelijk niet doen.
Re: parking station Aarschot
Meestal betreft het oude goederenplaatsen, een koer met laad en loskades. Eventueel een lokale kleine industrie die ook een aansluiting had zoals het al wel is het geval was op vele andere plaatsen.
Re: parking station Aarschot
ben in ' t weekend eens met de fiets over die fietsbrug gereden.
beste fietspad dat ik ken...
nu waarom wordt die brug nauwelijks gebruikt door de reizigers:
1) die brug ligt echt wel hoog boven de sporen (waarom geen liften zoals in Leuven?)
2) er zijn geen trappen naar de perron kant Leuven
3) voor zij die hun auto op de parking achter de GB parkeren: eigenlijk is er nauwelijks winst tov het traject via de tunnel (trap in de verkeerde richting en veel te dicht bij het stationsgebouw)
4) voor zij die hun auto op die archie slechte parking parkeren: een zeer steile trap + van die trap tot aan het verharde deel van de parking is het zeker 100m onverhard, niet eens een deftig pad...

nu waarom wordt die brug nauwelijks gebruikt door de reizigers:
1) die brug ligt echt wel hoog boven de sporen (waarom geen liften zoals in Leuven?)
2) er zijn geen trappen naar de perron kant Leuven
3) voor zij die hun auto op de parking achter de GB parkeren: eigenlijk is er nauwelijks winst tov het traject via de tunnel (trap in de verkeerde richting en veel te dicht bij het stationsgebouw)
4) voor zij die hun auto op die archie slechte parking parkeren: een zeer steile trap + van die trap tot aan het verharde deel van de parking is het zeker 100m onverhard, niet eens een deftig pad...
Re: parking station Aarschot
Vanaf die trap ligt er wel degelijk een geasfalteerd pad naar het betonnen gedeelte hoor.pietmol schreef:4) voor zij die hun auto op die archie slechte parking parkeren: een zeer steile trap + van die trap tot aan het verharde deel van de parking is het zeker 100m onverhard, niet eens een deftig pad...
Re: parking station Aarschot
Jurgen schreef:Vanaf die trap ligt er wel degelijk een geasfalteerd pad naar het betonnen gedeelte hoor.pietmol schreef:4) voor zij die hun auto op die archie slechte parking parkeren: een zeer steile trap + van die trap tot aan het verharde deel van de parking is het zeker 100m onverhard, niet eens een deftig pad...
k zal een dezer dagen nog es terug gaan kijken



Re: parking station Aarschot
Hoewel ik de brug elke dag 's morgens en 's avonds gebruik vind ik dat toch ook de grootste tekortkoming.pietmol schreef: 3) voor zij die hun auto op de parking achter de GB parkeren: eigenlijk is er nauwelijks winst tov het traject via de tunnel (trap in de verkeerde richting en veel te dicht bij het stationsgebouw)
Ik vermoed echter dat ze dat gedaan hebben om enkele parkeerplaatsen te sparen. Er zijn er al vrij veel gesneuveld voor de fietsenstalling + brug.
(ik kan geen andere reden verzinnen waarom de trap niet aan de andere kant ligt.
Re: parking station Aarschot
blijkbaar is er een vergunning aangevraagd voor de renovatie van de parking (er zijn gele bekendmakingsaffiches opgehangen)
weet er iemand wat de concrete plannen zijn?
weet er iemand wat de concrete plannen zijn?
Re: parking station Aarschot
Men is gestart met de werken aan de parking...
in de voetgangerstunnel hangt een overzicht van de planning (fases) en hoe het er uit zal zien.
Volgens de plannen zullen er in de toekomst 3 uitgangen zijn:
een via de bestaande toegangsweg naast de Demer;
een via een nieuw aan te leggen weg (meer centraal gelegen)
een via de weg die toegang geeft tot het fiets viaduct
Blijkbaar zou ook dat spoor tussen de parking en de voetgangerstunnel verdwijnen...
in de voetgangerstunnel hangt een overzicht van de planning (fases) en hoe het er uit zal zien.
Volgens de plannen zullen er in de toekomst 3 uitgangen zijn:
een via de bestaande toegangsweg naast de Demer;
een via een nieuw aan te leggen weg (meer centraal gelegen)
een via de weg die toegang geeft tot het fiets viaduct
Blijkbaar zou ook dat spoor tussen de parking en de voetgangerstunnel verdwijnen...