Da's waar, zelfs in de MW41 is de eerste klasse tenminste nog fysiek gescheiden van de tweede. Ik begrijp dat het ontbreken van binnendeuren als voordeel heeft dat je vlotter doorheen de trein kunt bewegen, maar aan de uiteinden van de stellen gaat dat argument niet op in een trein zonder doorloopkop.kika schreef:De slechtheid van de eerste klasse zou dan weer wel een tikkeltje minder erg zijn als er daar wél binnendeuren waren.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
En in soortgelijk materieel in het buitenland, zoals de Nederlandse SLT, zijn er wel binnendeuren voor eerste, die weliswaar doorzichtig zijn, om de doorkijk te behouden. Een goed compromis, denk ik. En ja, ik weet dat er ook heel wat (terechte) kritiek is op de SLT. Maar op zijn minst zijn eerste en tweede klasse goed onderscheiden, is er een binnendeur op zijn minst voor eerste, en lijken de zetels iets ruimer, maar dat laatste kan een indruk zijn.
-
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
De voering van de stoelen is in de eerste klasse van de SLT beter, ze hebben een opklapbare armleuning tussen de zetels en er zit een extra verlichtingsstrip in het bagagerek. En uiteraard zijn de stoelen rood, in de heersende designtaal van NS.
Het weglaten van een deur voor de eerste klas in de Desiro is inderdaad een vreemde hiaat, maar ik kan mij in de Duitse variant bij TransRegio ook geen deur bij de eerste klas herinneren.
Het weglaten van een deur voor de eerste klas in de Desiro is inderdaad een vreemde hiaat, maar ik kan mij in de Duitse variant bij TransRegio ook geen deur bij de eerste klas herinneren.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Inderdaad, tot nu toe heb ik ook daar geen deuren gezien. Ik meen mij te herinneren dat de Flirt van Stadler er op dat vlak hetzelfde uitziet. Het is dus eerder een keuze van de fabrikant.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Misleidende informatie op de NMBS webstek:
...Wil je graag werken of een boek lezen in de trein, kies dan voor de meer comfortabelere en rustigere ruimte van 1ste klas. ... In de trein staat de klas vermeld boven de deur.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Dat was al langer misleidend: vaak staat deze info gewoon OP de deur, zodat je hem niet meer kunt lezen als de deur om een of andere reden open blijft staan.Kalimero schreef:Misleidende informatie op de NMBS webstek:...Wil je graag werken of een boek lezen in de trein, kies dan voor de meer comfortabelere en rustigere ruimte van 1ste klas. ... In de trein staat de klas vermeld boven de deur.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik had het vooral over dat ene woordje "deur".overweg13 schreef:Dat was al langer misleidend: vaak staat deze info gewoon OP de deur, zodat je hem niet meer kunt lezen als de deur om een of andere reden open blijft staan.Kalimero schreef:Misleidende informatie op de NMBS webstek:...Wil je graag werken of een boek lezen in de trein, kies dan voor de meer comfortabelere en rustigere ruimte van 1ste klas. ... In de trein staat de klas vermeld boven de deur.
En ik ben geen expert, maar ik denk dat er taalkundig gezien iets schort met die zin.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Er schort inderdaad heel wat met die zin, want ze combineren er "meer" met een vergrotende trap ("comfortabeler"). Het is het een of het ander - en bij voorkeur de vergrotende trap als die lekker bekt - maar niet beide...Kalimero schreef:Ik had het vooral over dat ene woordje "deur".overweg13 schreef:Dat was al langer misleidend: vaak staat deze info gewoon OP de deur, zodat je hem niet meer kunt lezen als de deur om een of andere reden open blijft staan.Kalimero schreef:Misleidende informatie op de NMBS webstek:
En ik ben geen expert, maar ik denk dat er taalkundig gezien iets schort met die zin.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Eerste Desiro's op Mechelen - Dendermonde - Gent - Brugge blijkbaar.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Klopt. Gisteren omstreeks 10:40 de 08120 'gerangeerd' zien staan op het zijspoor tussen Mechelen en Nekkerspoel - dat kon dus maar voor één dienst zijn. Later die avond (omstreeks 18:30) zag ik trouwens de 08035 gekoppeld met een 'onbekende' Desiro (die anders mijn 112de spot van de dag had geweest) in het station van Mechelen staan, klaar om L590 richting Brugge te verzorgen...Stijn91 schreef:Eerste Desiro's op Mechelen - Dendermonde - Gent - Brugge blijkbaar.


Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ik had op Twitter gelezen dat er iemand klachten had over de Desiro's op L579 daarmee.260689 schreef:Die rijden daar al van sinds 7 april op.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
L2287 kwam vandaag toe met 4 Desiro's in Denderleeuw ipv 3, er reden er 3 naar Geraardsbergen en 1 naar Zottegem, was even verschieten. De 1e keer dat ik weet dat er 3 stellen met reizigers in Ninove stoppen.
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Is het mogelijk dat de nieuwe versie van de software (met realtime weergave van de vertraging en aansluitingen) veralgemeend is? Tot een goede week geleden stootte ik bijna nooit op een Desiro met die nieuwe versie, sindsdien zie ik niets anders. Zelfs bij gekoppelde stellen.
Hoe dan ook is het jammer dat de weergave van de aansluitingen nog steeds niet bijgewerkt is. Niemand heeft er iets aan dat aansluitingen van dezelfde verbinding (trein van een uur later of in de tegenrichting) aangekondigd worden. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat er heel wat programmeerwerk bij komt kijken om te bepalen wat precies een nuttige aansluiting is, maar kan iemand bevestigen dat men daar tenminste mee bezig is?
Hoe dan ook is het jammer dat de weergave van de aansluitingen nog steeds niet bijgewerkt is. Niemand heeft er iets aan dat aansluitingen van dezelfde verbinding (trein van een uur later of in de tegenrichting) aangekondigd worden. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat er heel wat programmeerwerk bij komt kijken om te bepalen wat precies een nuttige aansluiting is, maar kan iemand bevestigen dat men daar tenminste mee bezig is?
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Veralgemeend is het nog zeker niet: gisteren zaten we nog in een L-trein zonder realtime weergave.Steve schreef:Is het mogelijk dat de nieuwe versie van de software (met realtime weergave van de vertraging en aansluitingen) veralgemeend is? Tot een goede week geleden stootte ik bijna nooit op een Desiro met die nieuwe versie, sindsdien zie ik niets anders. Zelfs bij gekoppelde stellen.
Hoe dan ook is het jammer dat de weergave van de aansluitingen nog steeds niet bijgewerkt is. Niemand heeft er iets aan dat aansluitingen van dezelfde verbinding (trein van een uur later of in de tegenrichting) aangekondigd worden. Ik kan me natuurlijk voorstellen dat er heel wat programmeerwerk bij komt kijken om te bepalen wat precies een nuttige aansluiting is, maar kan iemand bevestigen dat men daar tenminste mee bezig is?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13