Treinramp in Buizingen (Halle)
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Bewaren waarschijnlijk...anders bewijsvernietiging ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Inderdaad zou ik ook zo denken. In het andere geval blijven sommige zaken gewoon staan om ze leeg te plukken voor de dingen die men kan hergebruiken.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
641 is voor schroot. Staat momenteel nog in Mechelen als 'magazijn' (zal al goed leeg zijn).
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.Fles schreef:Totaal schandelijke zaak natuurlijk. Het is op zich al schandelijk dat er na VIER jaar nog steeds NIETS duidelijk is. Een onderzoek naar iets dermate ernstigs zou in Nederland voorrang krijgen op alle lopende onderzoeken.
En zich dan ZO'N attitude aanmeten naar de nabestaanden toe, mijn Hemel... Serieus, hoe krijg je DIT bedacht??
Idem dito voor de treinongevallen in Godinne, Wetteren en alle andere.
Het gerecht in dit land vindt blijkbaar een kasteelmoord honderden keer belangrijker dan zich te gaan moeien met het NMBS imperium.
En stel vooral geen vragen!
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Godinne is gekend, break met losse kabel heeft kortsluiting gegeven op krokodil waardoor dat sein permanent op groen bleef staan ( verbrande relais in kast ernaast)
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Tengevolgde daarvan zijn er een heleboel krokodillen aangepast geweest met galvanische scheiding.2012 schreef:Godinne is gekend, break met losse kabel heeft kortsluiting gegeven op krokodil waardoor dat sein permanent op groen bleef staan ( verbrande relais in kast ernaast)
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
Er zijn dus zelfs lessen uit getrokken

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Maar men moet wel onderscheid zien tussen spoortechnisch onderzoek en gerechtelijk onderzoek.
Ik denk dat voor Huizingen en Godinne het spoortechnisch ok. is. Gerechtelijk das een ander paar mouwen.
Het verbaast mij (zie andere draadje) dat Wetteren spoortechnisch nog niet ok is.
Ik denk dat voor Huizingen en Godinne het spoortechnisch ok. is. Gerechtelijk das een ander paar mouwen.
Het verbaast mij (zie andere draadje) dat Wetteren spoortechnisch nog niet ok is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Dat een gerechtelijk onderzoek lang duurt is niet zo speciaal, vraag maar aan de familie Baulieudentheo schreef:Maar men moet wel onderscheid zien tussen spoortechnisch onderzoek en gerechtelijk onderzoek.
Ik denk dat voor Huizingen en Godinne het spoortechnisch ok. is. Gerechtelijk das een ander paar mouwen.
Het verbaast mij (zie andere draadje) dat Wetteren spoortechnisch nog niet ok is.

Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter. Zeker wanneer het dossier is afgerond, wordt dit toegestaan. Daarnaast houdt niets u tegen om tijdens het proces de debatten en de uitspraak te gaan beluisteren.Adler schreef:Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ik dacht zelfs dat men nu in Belgie bijkomende onderzoeken kan vragen, dan kan het eindeloos duren natuurlijk.Jeroen schreef:
Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
En jij gaat ervan uit dat in dat dossier en in het arrest, als dat er ooit komt, de waarheid en niets dan de waarheid zal staan ?Jeroen schreef:Men kan als betrokkene altijd inzage in het dossier vragen aan de onderzoeksrechter. Zeker wanneer het dossier is afgerond, wordt dit toegestaan. Daarnaast houdt niets u tegen om tijdens het proces de debatten en de uitspraak te gaan beluisteren.Adler schreef:Er is al wel al 1 zaak duidelijk, nl. dat men nooit de echte oorzaak van de ramp zal bekend maken.
De NMBS is nog altijd een staat binnen de staat, lees maar eens het boek Dwarsligger van iemand die het kan weten.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Aan een arrest en gerechtelijk dossier hecht je geen geloof maar wél aan een samenraapsel van ongenuanceerde, eenzijdige "petites histoires" van een buitengebonjourde CEO die binnen minder dan een maand een politieke carrière bij een oppositiepartij ambieert? Enfin, u doet maar.Adler schreef:De NMBS is nog altijd een staat binnen de staat, lees maar eens het boek Dwarsligger van iemand die het kan weten.
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
De montage van de bewuste kabels op de breaks is ook verbeterd.Shrek schreef:Tengevolgde daarvan zijn er een heleboel krokodillen aangepast geweest met galvanische scheiding.2012 schreef:Godinne is gekend, break met losse kabel heeft kortsluiting gegeven op krokodil waardoor dat sein permanent op groen bleef staan ( verbrande relais in kast ernaast)
daardoor heeft de aanrijdende trein niet geremd voor het rode stopsein (omdat verwittiger groen toonde dus) en achteraan ingereden op zijn voorligger. daar bestan rapporten van.
Er zijn dus zelfs lessen uit getrokken
Re: Treinramp in Buizingen (Halle)
Ongeval in Buizingen: NMBS en Infrabel in verdenking gesteld
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... teld.dhtml
Ook treinbestuurder ramp Buizingen in verdenking gesteld
http://nl.metrotime.be/2014/09/26/news/ ... g-gesteld/
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... teld.dhtml
Ook treinbestuurder ramp Buizingen in verdenking gesteld
http://nl.metrotime.be/2014/09/26/news/ ... g-gesteld/