Gisteren 24 mei mee geweest met de TSP rit voor het afscheid van de Loc-reeks 20. De 2005 was in zijn originele kleur geschilderd waarbij gene enkel detail ontbrak.
Ze hebben het echt mooi in de lak gezet, museum gereed zoals werd verteld. Goed gebruik bij dit soort ritten zijn de vele fotostops al dan niet langs de baan iets wat in Nederland geheel ondenkbaar zou zijn. Veiligheid voor alles dus er wordt goed opgelet of een ieder zich aan de regels houd. Al met al een geweldige dag, met loc-2005 in mooie groen kleur, die ik veel mooier vind dan in het blauw. Voor een ieder die de precieze locatie wil weten, van alle foto's staan de GPS coördinaten erbij.
Voor de liefhebbers, wees er snel bij op 5 juli is er de laatste rit me de 2005 omdat de belangstelling
voor deze rit zo groot was dat ze een tweede rit hebben gepland

Eerste fotostop was bij Chastre alwaar we de 2005 in het zonnetje op de plaat hebben gezet.

De volgende sop was bij het vroegere goederenkoer met de tunnel op de achtergrond bij Onoz-Spy

Bij de volgende fotostop de brug over de Sambre bij Floreffe

En ook een goed gebruik is het bord wat per rit gemaakt wordt en zo hier en daar op de foto gezet kan worden.

Stop te Ciney, alwaar de 2005 werd gepasseerd door de 1360.

De volgende stop was even een geklauter om boven op het talud te komen.

Bij de brug bij Haversin kilometerpaal 104,500 met de brug en een GSM mast op de achtergrond, ook hier even klauteren.

Gare de Marloie , alwaar de loc moest omlopen.

In het veld met in de verte de Maas was hier een fotostop gepland, ik hoop dat de boer geen spijt heeft
gehad om hiervoor toestemming te geven, zo'n 200 man over je veld laten lopen tussen de gewassen.

In de buurt van Aiseau bij kilometerpaal 84,970 klommen we op een talud om de 2005 op de plaat te zetten.

Bij Erquelinnes vlak bij de Franse grens werd nog één maal de loc omgelopen om vervolgens weer terug te gaan naar Brussel.