Den meettrein

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Tim

Bericht door Tim »

Ik vermoed van niet gezien ze een deurklink hebben, kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou kunnen verklaren waarom ze niet ingezet worden in P-treinen.
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Om een oude topic terug in het leven te roepen:
Rond 13u55 zag ik in Wetteren de meettrein bestaande uit een 13+I5+meetrijtuig+I5 voorbijrijden richting Schellebelle.
Elgar

Bericht door Elgar »

Ik heb het meetrijtuig tesamen met de I5'en gisteren in Schaarbeek zien staan met (ik denk) de 1341 van voor en vanachter de 2206.
Beesty

Bericht door Beesty »

de 13xx met de rijtuigen zijn gisteren of eergisteren ook in Oostende geweest.
260689

Bericht door 260689 »

Beesty schreef:de 13xx met de rijtuigen zijn gisteren of eergisteren ook in Oostende geweest.
rond hoelaat waren die in oostende dan?
Beesty

Bericht door Beesty »

Heb niet echt op het uur gelet ... ma twas allesinds voor 14u30
(de 13 hing voorop richting Oostende)
Davy

Bericht door Davy »

Tim schreef:Ik vermoed van niet gezien ze een deurklink hebben, kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou kunnen verklaren waarom ze niet ingezet worden in P-treinen.
De deuren zijn halfautomatisch, vergelijkbaar met M2, die zijn ook halfautomatisch.

Halfautomatisch wil zeggen dat de reiziger de deur handmatig moet openen, maar dat de deuren collectief kunnen gesloten worden door middel van lucht. Bij I5 worden ze gesloten, maar niet vergrendeld, pas vanaf 5km/h, vandaar dat men ze liever niet in reguliere dienst inzet, hoewel ze er gerust voor door kunnen hoor (zeker qua comfort) Er zit zelfs sono in, en in de meeste nog 'n koffiemachine!
260689

Bericht door 260689 »

Davy schreef:
Tim schreef:Ik vermoed van niet gezien ze een deurklink hebben, kan mij vergissen natuurlijk maar dat zou kunnen verklaren waarom ze niet ingezet worden in P-treinen.
De deuren zijn halfautomatisch, vergelijkbaar met M2, die zijn ook halfautomatisch.

Halfautomatisch wil zeggen dat de reiziger de deur handmatig moet openen, maar dat de deuren collectief kunnen gesloten worden door middel van lucht. Bij I5 worden ze gesloten, maar niet vergrendeld, pas vanaf 5km/h, vandaar dat men ze liever niet in reguliere dienst inzet, hoewel ze er gerust voor door kunnen hoor (zeker qua comfort) Er zit zelfs sono in, en in de meeste nog 'n koffiemachine!
De deuren van een I5 kunnen mechanisch gesloten worden maar zitten niet vast dus als je 160 rijd kan je die deur wagenwijd openzetten.
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb vandaag vanop de Ring in Antwerpen een geel meetrijtuig gezien iets voor station Antwerpen Luchtbal...

Werken die 's Zondags ook?

GreetZ
Pieter
13'erke

Bericht door 13'erke »

Gisteren het meetrijtuig gezien in Liege Guillemins in de EC 509 ( 13 + meetrijtuig + 11 I11 + stuurrijtuig)
Steven

Bericht door Steven »

Pieter schreef:Ik heb vandaag vanop de Ring in Antwerpen een geel meetrijtuig gezien iets voor station Antwerpen Luchtbal...

GreetZ
Pieter
je bedoelt vermoedelijk de EM103?
Bert

Bericht door Bert »

Steven schreef:
Pieter schreef:Ik heb vandaag vanop de Ring in Antwerpen een geel meetrijtuig gezien iets voor station Antwerpen Luchtbal...

GreetZ
Pieter
EM 130 zal je bedoelen :wink:
http://www.treinfoto2000.be/juli2006/20 ... eg2261.jpg (komt van treinfoto 2000)
Steven

Bericht door Steven »

excuseer da men klavier tegenwerkte bij het weergeven van een juist getal :lol: :lol: :lol: :lol:
Pieter

Bericht door Pieter »

Steven schreef:

GreetZ
Pieter
Idd!
Accelerat

Bericht door Accelerat »

GreetZ
Pieter
Dat ding zie ik wel vaker in A'pen staan! :)
Plaats reactie