Problemen met de laptop - klank die te pas en te onpas uitviel - en een week herstelling maakten dat deze bijdrage wat op zich liet wachten, maar alles lijkt nu weer te functioneren. We stapten van Spa naar Nonceveux langs GR 15: alles over de wandeling, de treinreis en de busrit vind je op http://blog.seniorennet.be/overweg13/
Veel leesplezier
31 juli 2014 Spa - Nonceveux
Re: 31 juli 2014 Spa - Nonceveux
Hoi,
Vic,
Bedankt voor het interessant verslag!! Ik vind het ook ergerlijk dat men de Thalystreinen steeds weer voorrang geeft als ze te laat zijn want zo lopen de andere treinen ook vertraging op.
Lukas
Vic,
Bedankt voor het interessant verslag!! Ik vind het ook ergerlijk dat men de Thalystreinen steeds weer voorrang geeft als ze te laat zijn want zo lopen de andere treinen ook vertraging op.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Via de rijpaden en de tickets zijn het de reizigers van Thalys die die voorrang duur betalen.Lukas schreef:Ik vind het ook ergerlijk dat men de Thalystreinen steeds weer voorrang geeft als ze te laat zijn want zo lopen de andere treinen ook vertraging op.
Dat is nu eenmaal één van de producten van Infrabel "rijpaden met voorrang". Duurder product = betere service, mij lijkt dat eigenlijk heel normaal.
Vind jij dan dat mensen die reizen voor minder dan 10€ met hun gopass/railpass/abbonement/... evenveel recht hebben op stipte treinen als de mensen die 30 tot 150€ betaald hebben?
@Schrek: ik anders wel, eigenlijk. Dan is het Nederlandse systeem toch eerlijker: de trein met vertraging is zijn rijpad kwijt, en moet wachten, in plaats van een hoop andere treinen door ontblokking vertraging te geven, die ze voordien niet hadden.
De thalysrijpaden in nl zijn ook goedkoper dan die in B, maar zelfs dan denk ik niet dat ze die theorie in de praktijk brengen wanneer een thalys zich 5 minuten te laat aanmeldt in rotterdam.groentje schreef:@Schrek: ik anders wel, eigenlijk. Dan is het Nederlandse systeem toch eerlijker: de trein met vertraging is zijn rijpad kwijt, en moet wachten, in plaats van een hoop andere treinen door ontblokking vertraging te geven, die ze voordien niet hadden.
De Nederlandse rijpaden hebben een marge in functie van de trein. Als ik
Mij niet vergis mag de Benelux met max 6 min in Roosendaal aankomen om zijn rijpad niet kwijt te zijn.
Mij niet vergis mag de Benelux met max 6 min in Roosendaal aankomen om zijn rijpad niet kwijt te zijn.
Ongetwijfeld is deze discussie interessant, maar ik wil er toch nog eens op wijzen dat de vertraging van de IC naar Oostende eigenlijk niet te wijten was aan de Thalys, die op tegenspoor tussen Ans en Liège, nauwelijks 3 minuten vertraging gemaakt had. Dat werd dan ook verkeerdelijk omgeroepen in de trein. De echte oorzaak lag bij de defecte IC net voor Liège - niet zo heel ver van de inrit!
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Ah nu volg ik beter. Trein 466 heeft daar in nood gestaan tussen Ans en Luik
Over het feit dat een Thalys voorang krijgt omdat de tickets er duurder zijn, ben ik niet akkoord. In veel stations kun je de Thalys immers niet nemen. Neem nu het traject Leuven - Brussel: daar kan een Thalys soms voorang krijgen, maar als je vanuit Leuven vertrekt heb je niet eens de optie om die Thalys te nemen...
Wat echter wel is, is dat een Thalys vaak niet voor ontzettend veel vertragingen zorgt: snelle passage, dus vervolvertragingen zijn meestal beperkt.
Wat echter wel is, is dat een Thalys vaak niet voor ontzettend veel vertragingen zorgt: snelle passage, dus vervolvertragingen zijn meestal beperkt.