Ook DLC zoekt 100 nieuwe treinbestuurders
ik geloof je wel hoor, en ik ben er ook niet tegen dat we (nog) flexibeler moeten worden (per slot van rekening weet jij ook wel dat we al op ieder uur van de dag kunnen worden ingezet) Ik sta nu buiten reeks en ik moet nu vrijdagnacht werken en zondagmorgen opnieuw, ik klaag daar niet over hoor, maar kvind dat al redelijk flexibel. Als ze van het personeel iets vragen, dan zal daar iets moeten tegenover staan. Dat is toch de logica zelve? En als je meer weet over raillion, laat het me zeker weten en vermeld ook efkes uw bron, want ik heb mijn info van een duitse tb waar ik in Montzen ooit eens een klapke mee heb gedaan. (ik heb dus geen cijfers of zo)
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
zie http://www.railion.com/site/railion/de/ ... ueren.htmlgroentje schreef:Ik zou het eens moeten opzoeken (maar daar ga ik toch maar mee wachten tot ik wat meer tijd heb), of Railion inderdaad een stabiele vracht heeft.
Moraal van het verhaal:
- Bij Railon als geheel blijft het volume min of meer stabiel
- Verschuiving van het vervoer naar de langere afstanden
- voortgaande prijsdruk
Voor Railion Nederland geldt:
- Jaarlijkse groei van het volume met enkele procenten
- Achterblijvende groei van de omzet door prijsdruk
Met name door de prijsdruk voortgaande reorganisaties om uit de rode cijfers te komen of te blijven:
- doorgaande vermindering overhead
- optimalisatie inzet mensen en middelen
- terughoudendheid met investeringen tenzij dit tot kostenreducties op korte termijn leidt
- onderaanneming (B-Cargo!)
groet
Wim
waarvoor dank Wimpie, Enfin, groentje,we hebben dus allebei gelijk en ongelijk: flexibilisering zal nodig zijn (maar het is nog maar de vraag hoe?) Maar blijkt ook dat staatsbedrijven helemaal niet gedoemd zijn om te verdwijnen of achteruit te gaan, tot spijt van wie het benijdt. De prive zal wel nog groeien , en ik vind da niet eens slecht, want zo komen er meer treinen en minder files en minder vervuiling van de groentjes
Over dat knabbelen aan dat loon: Nog maar pas was het Dlc die zijn lonen aangepast heeft aan die van de nmbs, dus de feiten spreken dit tegen. Het is dus niet nmbs die zijn voorwaarden moet verminderen , maar wel de prive die het moet verbeteren. Ben jij een leerlingbestuurder groentje? Zoja, dan vind ik het wel raar dat je je eigen ruiten constant ingooit door uw eigen beroep lastiger en minder aantrekkelijk te willen maken. Of zie ik dat verkeerd?groentje schreef:Ik zou het eens moeten opzoeken (maar daar ga ik toch maar mee wachten tot ik wat meer tijd heb), of Railion inderdaad een stabiele vracht heeft. Maar ongetwijfeld heeft Railion zijn personeel ook bijgeschoold, flexibeler ingezet, geknabbeld aan het loon en de werkvoorwaarden, kortom, alle maatregelen waar de NMBS nog maar amper mee begonnen is.
Overigens, zo groen achter mijn oren ben ik niet meer, hoor. Maar vooral, ik hoor hetzelfde vertellen door heel wat NMBS-treinbestuurders. Voor wie het oude forum nog kent, ze zullen ze denk ik wel kennen...
Groeten
DLC rijdt ook in den Nederlande niet alleen in BelgiqueRaf schreef:Lejeune heeft volgens mij een beetje last van grootheidswaanzin![]()
Naar mijn weten werken er maar met moeite 20 Belgische treinbestuurders.
In die paar jaar dat DLC bestaat hebben er misschien 40 gewerkt.
De grote multinational DLC met 12 locs werft 100 TB's aan...Laat me niet lachen...![]()
Volgens mij heeft Lejeune een lijntje gesnoven voor hij aan dat interview begon.

Maar eigenlijk is dit slecht nieuws want dan gaan ze dus geen extra bestuurders meer inhuren via derden.

100 lijken mij wel een paar teveel. Wellicht dat ze rekening houden met afvallers?
Nee, O/STCH in opleiding.
En ik vind het niet onmiddellijk mijn eigen ruiten ingooien. Ik bedoelde ook niet zozeer met flexibeler werken, dat we nog meer uren zullen moeten kloppen (hoewel dat ook een mogelijkheid is), maar vooral, dat we meer zelf zullen moeten doen. Ook bij ons, worden factageklerken, seingevers en heel wat ander personeel langzamerhand overbodig gemaakt, door dat werk naar ons door te schuiven, krijgen we er meer taken zelf bij, etc. De regionale dispatchings verdwijnen binnenkort en worden gecentraliseerd (en dat is ook om te kunnen besparen op mensen), het aantal regio's verminderd nog verder, het aantal seinposten is gewoon in vrije val...
Maar ik zie echt nog wel een toekomst voor de NMBS, hoor. Er zijn al veel dingen ten goede veranderd bij NMBS, en als de productiviteit hoog is, mag de prijs ook hoger zijn.
En ik vind het niet onmiddellijk mijn eigen ruiten ingooien. Ik bedoelde ook niet zozeer met flexibeler werken, dat we nog meer uren zullen moeten kloppen (hoewel dat ook een mogelijkheid is), maar vooral, dat we meer zelf zullen moeten doen. Ook bij ons, worden factageklerken, seingevers en heel wat ander personeel langzamerhand overbodig gemaakt, door dat werk naar ons door te schuiven, krijgen we er meer taken zelf bij, etc. De regionale dispatchings verdwijnen binnenkort en worden gecentraliseerd (en dat is ook om te kunnen besparen op mensen), het aantal regio's verminderd nog verder, het aantal seinposten is gewoon in vrije val...
Maar ik zie echt nog wel een toekomst voor de NMBS, hoor. Er zijn al veel dingen ten goede veranderd bij NMBS, en als de productiviteit hoog is, mag de prijs ook hoger zijn.
En die gene die hun ontslag geven zekersSteelwheels schreef:DLC rijdt ook in den Nederlande niet alleen in BelgiqueRaf schreef:Lejeune heeft volgens mij een beetje last van grootheidswaanzin![]()
Naar mijn weten werken er maar met moeite 20 Belgische treinbestuurders.
In die paar jaar dat DLC bestaat hebben er misschien 40 gewerkt.
De grote multinational DLC met 12 locs werft 100 TB's aan...Laat me niet lachen...![]()
Volgens mij heeft Lejeune een lijntje gesnoven voor hij aan dat interview begon..
Maar eigenlijk is dit slecht nieuws want dan gaan ze dus geen extra bestuurders meer inhuren via derden.
100 lijken mij wel een paar teveel. Wellicht dat ze rekening houden met afvallers?

Hmm, wat rijdt DLC nu eigenlijk allemaal?
- shuttle van Hupac vanaf Sluiskil via L24 naar Luwdigshafen
- shuttle van Bertschi uit Antwerpen naar Merseburg, via Nederland
- shuttle van MSC van Antwerpen Berendrecht naar Germersheim, waar het ooit allemaal mee begon
- Ewals Cargo Care-bloktrein naar Italië, in samenwerking met BLS Cargo (en indirect dus Railion
)
- die papiertreinen, rijden die nog steeds?
Verder herinner ik me nog een plaatje (ik geloof op Wallorail) van een DLC Class 66 met silowagens, iemand die daar meer van weet?
Verder heeft men de PB03, PB12, PB13, PB14, PB15, PB18, PB19, PB20, DE6301, DE6302, DE6303 en de DE6304 in dienst, allemaal Class 66. In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij. Op 1 januari 2007 hebben ze dus 17 locs in dienst voor zo'n zes treindiensten. Wat in ieder geval verloren is gegaan: staaltreinen uit Zeeuws-Vlaanderen naar Italië.
Dan doe je het toch niet slecht...
- shuttle van Hupac vanaf Sluiskil via L24 naar Luwdigshafen
- shuttle van Bertschi uit Antwerpen naar Merseburg, via Nederland
- shuttle van MSC van Antwerpen Berendrecht naar Germersheim, waar het ooit allemaal mee begon
- Ewals Cargo Care-bloktrein naar Italië, in samenwerking met BLS Cargo (en indirect dus Railion

- die papiertreinen, rijden die nog steeds?
Verder herinner ik me nog een plaatje (ik geloof op Wallorail) van een DLC Class 66 met silowagens, iemand die daar meer van weet?
Verder heeft men de PB03, PB12, PB13, PB14, PB15, PB18, PB19, PB20, DE6301, DE6302, DE6303 en de DE6304 in dienst, allemaal Class 66. In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij. Op 1 januari 2007 hebben ze dus 17 locs in dienst voor zo'n zes treindiensten. Wat in ieder geval verloren is gegaan: staaltreinen uit Zeeuws-Vlaanderen naar Italië.
Dan doe je het toch niet slecht...
De treinen van DLC
Hoi,
Zal eens proberen de treinen van dlc op te sommen...
-2 x per week trein Herentals - Polen (silowagens)
-3 x per week trein Angola (Antwerpse haven) - Polen
-5 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Nederland
-2 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Sluiskil - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Antwerpen (Oordere) - Duitsland
-6 x per week trein Zeebrugge - Duitsland (de papiertrein)
-5 x per week trein Genk - Busto (Italië)
-5 x per week trein Genk - Novara (Italië)
-2 x per week trein Genk - Milan (Italië)
En dan de laatste nieuwe telg niet te vregeten:
-3 x per week trein Deurgandok - Keulen
Hoop dat ik er daarmee geen vergeten ben....
Groetjes
Zal eens proberen de treinen van dlc op te sommen...
-2 x per week trein Herentals - Polen (silowagens)
-3 x per week trein Angola (Antwerpse haven) - Polen
-5 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Nederland
-2 x per week trein Berendrecht (Antwerpse haven) - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Sluiskil - Duitsland
-3 x per week trein Zeebrugge - Antwerpen (Oordere) - Duitsland
-6 x per week trein Zeebrugge - Duitsland (de papiertrein)
-5 x per week trein Genk - Busto (Italië)
-5 x per week trein Genk - Novara (Italië)
-2 x per week trein Genk - Milan (Italië)
En dan de laatste nieuwe telg niet te vregeten:
-3 x per week trein Deurgandok - Keulen
Hoop dat ik er daarmee geen vergeten ben....
Groetjes
Een pluim voor uw stielkennis Sander! Daar kan ik nog niet aan tippen. Zijn die staaltreinen terug naar B-cargo gegaan dan? Die specialiseren zich namelijk in vervoer van staal...Sander schreef:Hmm, wat rijdt DLC nu eigenlijk allemaal?
- shuttle van Hupac vanaf Sluiskil via L24 naar Luwdigshafen
- shuttle van Bertschi uit Antwerpen naar Merseburg, via Nederland
- shuttle van MSC van Antwerpen Berendrecht naar Germersheim, waar het ooit allemaal mee begon
- Ewals Cargo Care-bloktrein naar Italië, in samenwerking met BLS Cargo (en indirect dus Railion)
- die papiertreinen, rijden die nog steeds?
Verder herinner ik me nog een plaatje (ik geloof op Wallorail) van een DLC Class 66 met silowagens, iemand die daar meer van weet?
Verder heeft men de PB03, PB12, PB13, PB14, PB15, PB18, PB19, PB20, DE6301, DE6302, DE6303 en de DE6304 in dienst, allemaal Class 66. In Duitsland rijdt men met een Taurus (eentje dacht ik) en gehuurde Traxx'en van SBB Cargo (twee stuks inmiddels). Op de korte termijn komen er nog twee zwarte Class 66 met airco bij. Op 1 januari 2007 hebben ze dus 17 locs in dienst voor zo'n zes treindiensten. Wat in ieder geval verloren is gegaan: staaltreinen uit Zeeuws-Vlaanderen naar Italië.
Dan doe je het toch niet slecht...