In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten?
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Een gang dus en daar stonden de valiezen.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
NMBS:
M2/M4/M5/M6
I6/I10/I11/Benelux ICR/OBB eurofima
Klassiek, inox, varkensneus, AM80, AM86, AM96, AM08
41,42,43,44,45
Eurostar, Thalys PBA, PBKA
SNCF:
TGV, VTU
NS:
Plan V, Plan T, ICL, ICK, DDM/DDZ, Oude sprinter, Nieuwe sprinter, koploper, VIRM, GTW van Arriva, UIC-X verhuurd aan Nederland (ICT)
DB:
UIC-X ligwagen, ICE3, ICE rijtuigen
Renfe:
Talgo III (Frankrijk-Barcelona)
FS:
UIC-X in italiaanse dienst, Eurofima, ETR500, ETR600, AM55, Treno Servizio Regionale, ALe 426/506 TAF
PKP:
Een soort stel (weet het type niet meer)
CD:
Duitse Eurofima verkocht aan CD
CR:
Rode Yingwoche (hard sleeper) en Ruanwoche (soft sleeper)
CRH1, CRH2, CRH3
Volgende keer hopelijk de Transrapid in Shanghai een keer proberen
M2/M4/M5/M6
I6/I10/I11/Benelux ICR/OBB eurofima
Klassiek, inox, varkensneus, AM80, AM86, AM96, AM08
41,42,43,44,45
Eurostar, Thalys PBA, PBKA
SNCF:
TGV, VTU
NS:
Plan V, Plan T, ICL, ICK, DDM/DDZ, Oude sprinter, Nieuwe sprinter, koploper, VIRM, GTW van Arriva, UIC-X verhuurd aan Nederland (ICT)
DB:
UIC-X ligwagen, ICE3, ICE rijtuigen
Renfe:
Talgo III (Frankrijk-Barcelona)
FS:
UIC-X in italiaanse dienst, Eurofima, ETR500, ETR600, AM55, Treno Servizio Regionale, ALe 426/506 TAF
PKP:
Een soort stel (weet het type niet meer)
CD:
Duitse Eurofima verkocht aan CD
CR:
Rode Yingwoche (hard sleeper) en Ruanwoche (soft sleeper)
CRH1, CRH2, CRH3
Volgende keer hopelijk de Transrapid in Shanghai een keer proberen

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Wat is een hard sleeper - soft sleeper? (heeft het met snurken te maken?
)

Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Als ik me goed herinner uit reportages, is een hard sleeper een niet-afsluitbare couchette, meestal in langsrichting, de 'economische' optie om te reizen over langere afstanden, terwijl soft sleeper eerder een gewone couchette is, of zelfs een slaaprijtuigcompartiment.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Het betreft hier om slaaprijtuigen (de bedden kunnen in beide gevallen niet opgeklapt worden).
Ying Wo Che betekent letterlijk Zacht Slaap Voertuig
Ruan Wo Che betekent letterlijk Hard Slaap Voertuig
Een hard sleeper is per 6 zonder deur, een soft sleeper is per 4 met afsluitbare compartimenten, bijzonder comfortabel om te reizen. Het verschil ligt hem ook in de andere faciliteiten. De WC's in de soft sleepers hebben een pot terwijl dit voor een hard sleeper op zijn Frans is.
Ying Wo Che betekent letterlijk Zacht Slaap Voertuig
Ruan Wo Che betekent letterlijk Hard Slaap Voertuig
Een hard sleeper is per 6 zonder deur, een soft sleeper is per 4 met afsluitbare compartimenten, bijzonder comfortabel om te reizen. Het verschil ligt hem ook in de andere faciliteiten. De WC's in de soft sleepers hebben een pot terwijl dit voor een hard sleeper op zijn Frans is.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
treinstellen:
AM 08 , AM 80, AM 96, AM 86, AM 75, AM 70 (klasiekje new look),
Rijtuigen:
I10, I11, M5, M6, L rijtuig en volgens mij ook eens in een M4.
AM 08 , AM 80, AM 96, AM 86, AM 75, AM 70 (klasiekje new look),
Rijtuigen:
I10, I11, M5, M6, L rijtuig en volgens mij ook eens in een M4.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Treinstellen:
- Klassiekjes (AM62-63-65, ex-Sabenastellen en gemoderniseerde)
- AM75
- AM80
- AM86
- AM96
- MW41
- Desiro
Rijtuigen:
- M2
- M4
- M5
- M6
- I6
- I10
- I11
- rijtuigen van de Beneluxtrein
Ik heb het nu wel alleen over materieel dat in België rijdt.
- Klassiekjes (AM62-63-65, ex-Sabenastellen en gemoderniseerde)
- AM75
- AM80
- AM86
- AM96
- MW41
- Desiro
Rijtuigen:
- M2
- M4
- M5
- M6
- I6
- I10
- I11
- rijtuigen van de Beneluxtrein
Ik heb het nu wel alleen over materieel dat in België rijdt.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Klassiekjes
MS96
MS80 Memling/Niet-Gemoderniseerd
MS08 Desiro ML
M6
M5
M4
I10
I11
MW41?
Treinen getrokken door:
Nieuwe HLE18/19
HLE21
HLE27
waarschijnlijk nog in andere types die ik al vergeten ben.
MS96
MS80 Memling/Niet-Gemoderniseerd
MS08 Desiro ML
M6
M5
M4
I10
I11
MW41?
Treinen getrokken door:
Nieuwe HLE18/19
HLE21
HLE27
waarschijnlijk nog in andere types die ik al vergeten ben.
Laatst gewijzigd door Desirotje op 28 mar 2015, 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Nederland:
ICM (Koploper), VIRM, DD-AR, DDZ, DM'90, GTW, LINT, ICR (rijtuigen o.a. Benelux), ICK, ICL
België:
M5, M6, Desiro, Break, Klassiekje, Varkensneus, Duikbril, DMT, I6/I10, I11
Duitsland:
Bimz, FLIRT, BR 440, Talent
Engeland:
- Classes 377, 450, 465
- Stoomtreinen/oude DMU (type onbekend)
VS:
MARTA (Atlanta) CQ312
HST:
Eurostar, Thalys, ICE 2, ICE 3, V250
Deze lijst is niet compleet.
ICM (Koploper), VIRM, DD-AR, DDZ, DM'90, GTW, LINT, ICR (rijtuigen o.a. Benelux), ICK, ICL
België:
M5, M6, Desiro, Break, Klassiekje, Varkensneus, Duikbril, DMT, I6/I10, I11
Duitsland:
Bimz, FLIRT, BR 440, Talent
Engeland:
- Classes 377, 450, 465
- Stoomtreinen/oude DMU (type onbekend)
VS:
MARTA (Atlanta) CQ312
HST:
Eurostar, Thalys, ICE 2, ICE 3, V250
Deze lijst is niet compleet.

Laatst gewijzigd door AlexNL op 21 sep 2014, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: In welk rollend materieel heb je gezeten bij treinritten
Voor zover ik me herinner... ik ben in de 70'ties geboren, vanaf de 80'ties herinner ik me:
* Rijtuigen: M1, M2, M3, M4, M5, M6, I6, I10, I11 (K4 (ex-SNCF) helaas niet gereden)
* D-treinstellen: 41 (helaas niet gereden met 40, 43, 44/45, 46, 49)
* E-treinstellen: klassiekjes (bordeaux, Sabena, gemoderniseerde, City-Rail), varkenssnuit, breaks, sprinters, AM96, Desiro ML
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door D-locs type: 51, 52/53/54, 55, 59, 60, 61, 62/63, 77/78 (jawel,... extra treinen Antwerpen-Mol met M2-rijtuigen tijdens Pennenzakkenrock (Mol) en Graspop (Dessel) in juni, dus geen verwarming nodig)
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door E-locs type: 11 BeNelux, 12 van/naar Lille (F), 13, 18 (Siemens), 19 (Siemens), 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27 (25.5 helaas niet)
* Rijtuigen: M1, M2, M3, M4, M5, M6, I6, I10, I11 (K4 (ex-SNCF) helaas niet gereden)
* D-treinstellen: 41 (helaas niet gereden met 40, 43, 44/45, 46, 49)
* E-treinstellen: klassiekjes (bordeaux, Sabena, gemoderniseerde, City-Rail), varkenssnuit, breaks, sprinters, AM96, Desiro ML
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door D-locs type: 51, 52/53/54, 55, 59, 60, 61, 62/63, 77/78 (jawel,... extra treinen Antwerpen-Mol met M2-rijtuigen tijdens Pennenzakkenrock (Mol) en Graspop (Dessel) in juni, dus geen verwarming nodig)
* Reizigerstreinen getrokken en/of geduwd door E-locs type: 11 BeNelux, 12 van/naar Lille (F), 13, 18 (Siemens), 19 (Siemens), 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27 (25.5 helaas niet)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...