Ik ben van plan komende zondag met de trein naar Aken te gaan - hopelijk zijn er tegen dan geen problemen meer op het spoor door al dan niet spontane stakingen. Om naar Aken te gaan, neem ik in Luik altijd de IR q, die rijdt om de twee uur. Maar volgens de
internationale treinplanner van de NMBS vertrekt die trein op zondag 26/10/2014 slechts één keer uit Luik, om 07:33, op latere uren verschijnen er enkel hogesnelheidstreinen:

In omgekeerde richting rijdt de IR q volgens die planner wél elke twee uur:

Anderzijds zegt de nationale treinplanner dat er in Welkenraedt elk uur een IR vertrekt naar Hergenrath - de laatste halte op lijn 37 op Belgische grondgebied -
richting Aachen Hbf:

Terwijl er volgens de internationale treinplanner enkel om 06:01 en om 08:16 een trein vanuit Hergenrath naar Aken gaat:

Zoeken naar verbindingen tussen Welkenraedt en Hergenrath met de internationale treinplanner levert trouwens hetzelfde resultaat op: ook dan zegt de planner dat er enkel 's ochtens twee treinen zijn.
Nu wil ik wel eens weten hoe het zit met de IR q?

Weet iemand wat er aan de hand is? Eén ding is zeker: er is iets mis met die planner, want de nationale en de internationale versie spreken elkaar tegen, en dat dezelfde IR-trein NIET in de ene richting zou rijden, maar op dezelfde dag wél in de andere richting, lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.