Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Vandaag links en rechts in de pers, bevestiging Eurostar Londen-Amsterdam 2016 .
Paperassen met NS zouden getekend zijn.
Waarschijnlijk perscommunique van Eurostar dat op verschillende wijzen ingekort wordt.
Opvallend: met "nieuwe eurostar" en halte in Brussel-Antwerpen-Schiphol-Amsterdam.
Paperassen met NS zouden getekend zijn.
Waarschijnlijk perscommunique van Eurostar dat op verschillende wijzen ingekort wordt.
Opvallend: met "nieuwe eurostar" en halte in Brussel-Antwerpen-Schiphol-Amsterdam.
Laatst gewijzigd door dentheo op 08 okt 2013, 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurosta Londen Amsterdam, bevestigd
Dat het om de nieuwe eurostar gaat is niet zo opvallend: die is juist speciaal aangepast om o.a. naar Nederland en Duitsland te kunnen rijden.
Plus ook een halte in Rotterdam, dus gewoon dezelfde tussenstops als Thalys. Waardoor NS dit meteen kan verkopen als een aanvulling van de Thalys-dienst op Amsterdam-Brussel.
Plus ook een halte in Rotterdam, dus gewoon dezelfde tussenstops als Thalys. Waardoor NS dit meteen kan verkopen als een aanvulling van de Thalys-dienst op Amsterdam-Brussel.
Re: Eurosta Londen Amsterdam, bevestigd
Zover ik begrepen heb zou de nieuwe Eurostar nog geen Duitse systemen aan boord hebben. Afwachten in welke mate deze info correct is.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Dus: iedereen van de trein in Brussel, personen, bagage & trein controleren, inchecken en opnieuw vertrekken. Niet echt praktisch lijkt me. Komende vanuit Londen is het wel een verbetering natuurlijk.http://www.standaard.be/cnt/dmf20131009_00782481 schreef: Het was al langer bekend dat de Eurostar vanaf december 2016 twee verbindingen zal verzorgen tussen Londen en Amsterdam (Centraal). Nu blijkt dat de hogesnelheidstrein naast Schiphol, Rotterdam en Brussel ook halt houdt in Antwerpen.
De rit zal zo’n vier uur duren. In Brussel-Zuid moeten de passagiers nog wel langs de paspoort- en bagagecontrole omdat het Verenigd Koninkrijk niet tot de Schengenzone behoort. Enkel binnen die zone is vrij verkeer mogelijk.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Als dat dus net als bij de Eurostar uit Avignon 1 1/2 uur duurt dan zullen reizigers al snel door hebben dat met een latere Thalys + Eurostar ze sneller zijn...rdv schreef: Dus: iedereen van de trein in Brussel, personen, bagage & trein controleren, inchecken en opnieuw vertrekken. Niet echt praktisch lijkt me. Komende vanuit Londen is het wel een verbetering natuurlijk.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Plus de siteseeing tour rond Brussel: van L25 naar L50 naar L28 en zo de Eurostar-sporen op?
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Dan zou ik Eurostar "lossen" op de Thalyssporen, iedereen naar beneden en daarnaast binnen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Dan kan Eurostar eigenlijk net zo goed blijven gecombineerde Eurostar + Thalys biljetten verkopen, net als nu...dentheo schreef:Dan zou ik Eurostar "lossen" op de Thalyssporen, iedereen naar beneden en daarnaast binnen.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Je zal toch naar beneden moeten om aan de bagagetunnels te komen en liefst niet in "tegenstroom".
Daar is de eurostar terminal nu niet op ingericht.
Daar is de eurostar terminal nu niet op ingericht.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Of het systeem van Spanje overnemen, bij de grote station moet men voor langere verbindingen 'HST' door een controle van de bagage, maar men zit dan nog met de passport controle. Was er geen sprake op spoor 3 ook een Eurostarterminal op te bouwen?
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Ik heb deze week de uitleg in de Nederlandse kamercommissie enkele momenten niet gevolgd, maar ik kreeg nadien de indruk dat de Eurostar-man daar verteld heeft dat zij zouden stoppen in Lille, zoals nu met de wintersport treinen...
Heeft men daar "verbouwd" voor die controle ?
Heeft men daar "verbouwd" voor die controle ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Ondertussen wordt het nieuws (opnieuw) bevestigd: http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/e ... -amsterdam
Ik vraag me nu wel af hoe ze de controle gaan uitvoeren. Gaan ze in Amsterdam dan toch een deel van de perrons afsluitbaar gaan maken? Of gaan de mensen ergens halverwege moeten overstappen? Hoewel er staat dat die trein de steden gaat verbinden, ben ik door de tekst niet volledig overtuigd dat dit met één trein zal zijn.Eurostar rijdt voortaan ook naar Amsterdam
door © brusselnieuws.be
De Eurostar-hogesnelheidstrein gaat vanaf december 2016 Londen en Amsterdam met elkaar verbinden. De trein zal haltes hebben in Brussel-Zuid, Antwerpen, Rotterdam en Schiphol
Dat meldt De Tijd.
Eurostar, dat in het derde kwartaal van 2014 zo'n 2,8 miljoen passagiers vervoerde, hoopt op jaarbasis zo'n 3 miljoen mensen tussen de hoofdsteden van Nederland en het Verenigd Koninkrijk te kunnen vervoeren.
Op de lijn Brussel-Amsterdam wordt Eurostar een concurrent voor de Thalys, voor wie oorspronkelijk de Fyra als concurrent was bedoeld. De gewone 'Amsterdammer' is er ook nog, maar doet er sinds het Fyra-debacle langer over dan vroeger.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Het heeft geen enkele zin een beveiligde zone te maken in Amsterdam, als dat niet ook gebeurt in Rotterdam EN Antwerpen-Centraal EN dat de trein in Brussel-Zuid IN de beveiligde zone aankomt, EN dat de trein onderweg tussen Amsterdam en Brussel-Zuid NERGENS (in volle baan dan) stopt (al is het voor een rood sein!) op een plaats waar buitenstaanders bij de trein zouden kunnen geraken. Enkel dan is het interessant om met deze trein rechtstreeks in een beveiligde zone aan te komen in Brussel, op spoor 1/2 (via L28) of eventueel een nieuw te beveiligen spoor 3.Glodenox schreef:Ondertussen wordt het nieuws (opnieuw) bevestigd: http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/e ... -amsterdam
Ik vraag me nu wel af hoe ze de controle gaan uitvoeren. Gaan ze in Amsterdam dan toch een deel van de perrons afsluitbaar gaan maken? Of gaan de mensen ergens halverwege moeten overstappen? Hoewel er staat dat die trein de steden gaat verbinden, ben ik door de tekst niet volledig overtuigd dat dit met één trein zal zijn.
De trein moet dus over zijn hele traject Amsterdam-Brussel zonder enige kans op 'besmetting' kunnen rijden, of de trein zelf en reizigers moeten volledig gescreend worden vooraleer ze vanuit Brussel kunnen vertrekken richting eurotunnel.
Als dat ALLEMAAL niet kan gegarandeerd worden (en ik denk dat de kans daartoe microscopisch klein is) is er geen andere keuze: in Brussel-Zuid toekomen op perron 3 (of eigenlijk eender welk ander perron): iedereen eruit en door beveiliging naar een ander treinstel dat in de beveiligde zone staat. De trein waar ze uitkwamen gaat naar Vorst voor volledige veiligheidscontrole (en zal daardoor vermoedelijk niet tijdig terug zijn om direct verder naar Londen te rijden.)
Komende vanuit Londen is er natuurlijk geen probleem, en kan de trein volledig zonder veiligheidsmaatregelen tot in Amsterdam rijden.
spoorwegrealist
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Juist, ik was de vereiste van geen stilstanden enzo alweer vergeten. Dan vrees ik dat die Eurostar inderdaad gewoon tussen Brussel en Amsterdam gaat rijden en dat de reizigers in Brussel (of misschien in Rijsel) gaan moeten overstappen.
Re: Eurostar Londen Amsterdam, bevestigd
Die snap ik toch even niet: tussen Brussel en het Kanaal zijn er toch ook hopen plaatsen waar de trein "besmet" zou kunnen worden? Of is er een procedure die voorziet dat de trein vóór het inrijden van de tunnel "ontsmet" moet worden voor het geval er ergens een stilstand geweest is, zoals voor een sein?stefanic schreef: Het heeft geen enkele zin een beveiligde zone te maken in Amsterdam, als dat niet ook gebeurt in Rotterdam EN Antwerpen-Centraal EN dat de trein in Brussel-Zuid IN de beveiligde zone aankomt, EN dat de trein onderweg tussen Amsterdam en Brussel-Zuid NERGENS (in volle baan dan) stopt (al is het voor een rood sein!) op een plaats waar buitenstaanders bij de trein zouden kunnen geraken. Enkel dan is het interessant om met deze trein rechtstreeks in een beveiligde zone aan te komen in Brussel, op spoor 1/2 (via L28) of eventueel een nieuw te beveiligen spoor 3.