BENELUX
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
De gekochte NS-Traxx (186001-186019) gaan de IC Den Haag-Eindhoven en de ICD's Amsterdam-Rotterdam/Breda rijden, samen met de Lease-Locs (186.111-186.122 + grijze locs). De NMBS blijft de Benelux rijden.(en zorgt NS voor de rijtuigen)
De NS-loc kan best een voortzetting zijn van de Bombardier-proeven zijn. Bombardier wil namelijk de STM-ETCS uniform toegelaten te krijgen.
De NS-loc kan best een voortzetting zijn van de Bombardier-proeven zijn. Bombardier wil namelijk de STM-ETCS uniform toegelaten te krijgen.
Re: BENELUX
Is het eerste klasse rijtuig volledig met zijgang, na revisie?MaartendeJ schreef:*kick*
Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
met
A rijtuig 1e klas
B rijtuig 2e klas
p rijtuig met middengang geklimatiseerd
v rijtuig met zijgang geklimatiseerd
m rijtuig langer dan 24,5m
z rijtuig met statische omzetter
(...)
Re: BENELUX
Fietsvervoer blijft dus, zo zou je denken, maar is dat ook nog steeds zo vanaf 2017, als de Benelux over de HSL gaat rijden? Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.MaartendeJ schreef:Vanaf 25/11 komt er een gereviseerde Benelux-stam (geel/blauw) te rijden in de volgende samenstelling:
Bpmbdzf7 - Bpmz10 - Bpmdz8 - Avmz9 - Bpmz10 - Bpmze10. (oftewel BDs-B-Bf-A-B-B)
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Nee hoor, het is niets meer dan een naamswijziging om de eigenschappen van het rijtuig wat beter te omschrijven en in lijn te brengen met internationaal gebruikelijke omschrijvingen.nahoj schreef:Is het eerste klasse rijtuig volledig met zijgang, na revisie?
Klopt, dat mag niet want om één of andere reden is het ineens levensgevaarlijk als er een fiets wordt vervoerd met een snelheid van 160 km/h. Met 140 km/h is dat echter geen enkel probleem...rvdborgt schreef:Fietsvervoer blijft dus, zo zou je denken, maar is dat ook nog steeds zo vanaf 2017, als de Benelux over de HSL gaat rijden? Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.

Re: BENELUX
Een valide argument heb ik nooit gehoord. De IC naar Berlijn rijdt uiteindelijk ook (in Duitsland) 200km/h, met fietsen.rvdborgt schreef:Ik meen dat er voor de binnenlandse Fyra, eh IC Direct een of andere veiligheidssmoes werd gebruikt om het ontbreken van fietsvervoer te verklaren.
Re: BENELUX
En hier in Belgenland kun je op bijvoorbeeld de IC-A ook gewoon je fiets meenemen bij 200 km/h...
Re: BENELUX
Start IC Den haag -Eindhoven nu al in december ?MaartendeJ schreef:De gekochte NS-Traxx (186001-186019) gaan de IC Den Haag-Eindhoven en de ICD's Amsterdam-Rotterdam/Breda rijden, samen met de Lease-Locs (186.111-186.122 + grijze locs). De NMBS blijft de Benelux rijden.(en zorgt NS voor de rijtuigen)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
De ICRm-rijtuigen doorlopen de komende jaren een revisieprogramma en zijn in 2015 nog niet allemaal beschikbaar voor diensten over de HSL.
De dienstregeling wordt langzaam uitgebreid: begin 2015 1x/uur een extra trein tussen Amsterdam en Rotterdam, later in het jaar een tweede trein (voor een kwartierdienst op dit traject), in december 2015 zou dan Den Haag-Eindhoven gaan starten.
Wat de exacte gedachte er achter is blijft nog altijd onduidelijk, ondanks Kamervragen hierover...
Mansveld: Geen fietsen in Thalys en Fyra vanwege veiligheid
De dienstregeling wordt langzaam uitgebreid: begin 2015 1x/uur een extra trein tussen Amsterdam en Rotterdam, later in het jaar een tweede trein (voor een kwartierdienst op dit traject), in december 2015 zou dan Den Haag-Eindhoven gaan starten.
Het heeft met de snelheid niets van doen. De veiligheidssmoes betreft het rijden over de Nederlandse HSL in het algemeen, in welk voertuig dan ook.AlexNL schreef:Klopt, dat mag niet want om één of andere reden is het ineens levensgevaarlijk als er een fiets wordt vervoerd met een snelheid van 160 km/h. Met 140 km/h is dat echter geen enkel probleem...
Wat de exacte gedachte er achter is blijft nog altijd onduidelijk, ondanks Kamervragen hierover...
Mansveld: Geen fietsen in Thalys en Fyra vanwege veiligheid
Re: BENELUX
In de Thalys is er gewoon geen plaats om fietsen te vervoeren, dat ze daar niet in mogen is heel logisch.
Re: BENELUX
en toch nam ik al een fiets mee op een thalys, fiets in een fietsendraagtas steken en dan is dat gewoon bagage en dan zeggen ze er iets niets van. Wel in de voorziene bagagerekken plaatsen natuurlijk.
Re: BENELUX
Wat destemeer aantoont dat het fietsenverbod onzin is. In de ICd nemen reizigers ook een opgevouwen vouwfiets mee, zonder dat dit problemen oplevert.
Als het gaat over hele fietsen kan ik me voorstellen dat je die niet los wilt hebben staan, maar met een paar fietsbeugels in het BDs-rijtuig kun je hier al een einde aan maken.
Als het gaat over hele fietsen kan ik me voorstellen dat je die niet los wilt hebben staan, maar met een paar fietsbeugels in het BDs-rijtuig kun je hier al een einde aan maken.
Re: BENELUX
Weer een prachtig verhaal over het "beheer" bij de spoorwegen:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408524
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408524
Re: BENELUX
Kiezel i.p.v. hoogwaardig ballast? Dat klinkt gek, iemand met kennis van zaken die die anekdote kan toelichten?
Re: BENELUX
Artikel enkel zichtbaar voor abbonees...SBB 460 schreef:Weer een prachtig verhaal over het "beheer" bij de spoorwegen:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01408524