zijdelingse aanrijding
De fout ligt denk ik ofwel bij de seingevers die de twee treinen naar hetzelfde spoor lieten rijden, ofwel één van de machinisten die een rood sein genegeerd heeft.
Hoe was de situatie nu (volgens de krant):
Een lege stam M6-rijtuigen wil uit de bundel van Brugge vertrekken in de richting van Kortrijk. Op dat moment vertrekt ook de L-trein Brugge - Kortrijk uit het station van Brugge. De in- en uitrij van de bundel kant Gent bevindt zich een sectie verder dan het station van Brugge.
De M6-rijtuigen rijden de bundel uit aan 40 km/u via het enige spoor dat het mogelijk maakt om in en uit de bundel te rijden. De trein rijdt hierbij het A-spoor van L66 op. Op dat moment komt de L-trein aangereden, dat op die plaats normaal aan een snelheid van 90 km/u mag rijden.
De L-trein ramt de M6, waarbij een aantal M6-rijtuigen kantelen en nog een deel bovenleiding meepakt!
Ik ga straks nog eens gaan kijken naar Steenbrugge hoe de werken daar vlotten!
De goederentreinen worden nog via snelspoor 50a omgeleid, wat voor files zorgt aan de inrit van Brugge.
Deze middag was er ook al één spoor van L66 terug in dienst. Zo kon ik in Loppem de tegenspoorseinen nog eens groen zien pinken!
Hoe was de situatie nu (volgens de krant):
Een lege stam M6-rijtuigen wil uit de bundel van Brugge vertrekken in de richting van Kortrijk. Op dat moment vertrekt ook de L-trein Brugge - Kortrijk uit het station van Brugge. De in- en uitrij van de bundel kant Gent bevindt zich een sectie verder dan het station van Brugge.
De M6-rijtuigen rijden de bundel uit aan 40 km/u via het enige spoor dat het mogelijk maakt om in en uit de bundel te rijden. De trein rijdt hierbij het A-spoor van L66 op. Op dat moment komt de L-trein aangereden, dat op die plaats normaal aan een snelheid van 90 km/u mag rijden.
De L-trein ramt de M6, waarbij een aantal M6-rijtuigen kantelen en nog een deel bovenleiding meepakt!
Ik ga straks nog eens gaan kijken naar Steenbrugge hoe de werken daar vlotten!

Deze middag was er ook al één spoor van L66 terug in dienst. Zo kon ik in Loppem de tegenspoorseinen nog eens groen zien pinken!

-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
voor de bestuurders zal dit duidelijk worden tussen dit en 6 maand ongeveer, nadat er grondig (kuch) onderzoek gebeurd is en er voor elke bestuurder een velletje A4 zal verschijnen met relaas van de feiten't Seinerke schreef:Awel Trainspotterke,
om het heel kort te houden, maar zonder een schuldige aan te wijzen,
DE FOUT LAG NIET OP HET SEINHUIS.
Voor diene ééne keer was er eens iets te zien in Torhout.
Dit beeld is van rond 18.30 waarbij stel 489 uit Brugge of Zedelgem kwam. De ram M4'en (in duwpositie de 2108) werd de volgende IC die voor de gelegenheid een L-trein werd.
De 2108 is in het station toegekomen met P-trein 8991.
Dit beeld is van rond 18.30 waarbij stel 489 uit Brugge of Zedelgem kwam. De ram M4'en (in duwpositie de 2108) werd de volgende IC die voor de gelegenheid een L-trein werd.
De 2108 is in het station toegekomen met P-trein 8991.
- Bijlagen
-
- 489+M4ADx.jpg (109.42 KiB) 7007 keer bekeken
-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
ik trek dat ni intwijfel, wij krijgen als TB geregeld zo een A4 papier met feiten van incidenten, met de bedoeling er uits uit te leren of om op bepaalde gevaarlijke situaties attent gemaakt te worden, of om bepaalde regels uit de HLT nog is in de verf te zetten. krijgen jullie als seingever ook zoiets niet? wij krijgen da meestal ergens rond de 6de maand tot een jaar na het gebeuren das het enige wa ik er van wou zeggen hoor't Seinerke schreef:Waarom zou je de resultaten van het onderzoek in twijfel trekken Steven?

Zal zoiets zijn als 'bij vertrek aan perron met een reizigerstrein met seinbeeld '2 gele lichten' uw versnelling beperken enz...Steven schreef:ik trek dat ni intwijfel, wij krijgen als TB geregeld zo een A4 papier met feiten van incidenten, met de bedoeling er uits uit te leren of om op bepaalde gevaarlijke situaties attent gemaakt te worden, of om bepaalde regels uit de HLT nog is in de verf te zetten. krijgen jullie als seingever ook zoiets niet? wij krijgen da meestal ergens rond de 6de maand tot een jaar na het gebeuren das het enige wa ik er van wou zeggen hoor't Seinerke schreef:Waarom zou je de resultaten van het onderzoek in twijfel trekken Steven?
Met 2gele aan perron vertrekken is altijd risico...
En dan nog met klassiekje zonder memor...

Vandaag stonden stellen 261 en 270 met een gehavende neus verstopt in de bundel. Enkele M6-rijtuigen stonden er nog eens achter.
Het verkeer gebeurt op enkel spoor, met een beperking van 40km/u op de plaats van het ongeval. De trein uit Kortrijk blijft op normaalspoor rijden, terwijl de trein uit Brugge vertrekt uit het station met geel-groen horizontaal (40 km/u) tot aan het volgende sein ongeveer aan de oude stelplaats die het seinbeeld groen met keper en witte 4 toont. Vanaf hier gaat het op tegenspoor. Eenmaal voorbij de plaats van het ongeval gaat het aan 120 km/u op tegenspoor tot de eerstvolgende wissel om terug op normaalspoor te komen, die vlak voor Zedelgem ligt. Dit gebeurt doormiddel van het seinbeeld geel-groen met een wit bordje met een zwarte zes (60 km/u) en dan groen keper en witte verlichte zes.
Het verkeer gebeurt op enkel spoor, met een beperking van 40km/u op de plaats van het ongeval. De trein uit Kortrijk blijft op normaalspoor rijden, terwijl de trein uit Brugge vertrekt uit het station met geel-groen horizontaal (40 km/u) tot aan het volgende sein ongeveer aan de oude stelplaats die het seinbeeld groen met keper en witte 4 toont. Vanaf hier gaat het op tegenspoor. Eenmaal voorbij de plaats van het ongeval gaat het aan 120 km/u op tegenspoor tot de eerstvolgende wissel om terug op normaalspoor te komen, die vlak voor Zedelgem ligt. Dit gebeurt doormiddel van het seinbeeld geel-groen met een wit bordje met een zwarte zes (60 km/u) en dan groen keper en witte verlichte zes.
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge