Had je dat nu eens 40 jaar eerder gezegdTrainspotterke schreef:L63 moet toch perfect te heropenen zijn!
De lijn moet daarvoor zelfs niet eens van bovenleiding voorzien worden. Er kan dan met 41's een IR-relatie Brugge - Ieper onderhouden worden, met stops te Brugge, Torhout, Kortemark, Staden en Ieper.
In Ieper kunnen er goede aansluitingen gegeven worden naar Poperinge en misschien ook naar Komen, Wervik, Menen, ...
In Kortemark kunnen reizigers komende van De Panne meer tijd winnen door in daar over te stappen en de hoek met Lichtervelde af te snijden.
Het stuk Torhout - Kortemark zou wel kunnen geëlektrificeerd worden, zodat het gemakkelijker wordt om van Brugge naar De Panne te rijden zonder frontwissel te Lichtervelde.
Nee, serieus nu, ik denk dat dit geen enkele kans maakt. Er is nog maar pas een fietspad aangelegd, bovendien heeft de NMBS m.i. zo goed als alle gronden van de rest van het tracé verkocht en is er in Ieper een wijk gebouwd op de plaats waar de sporen van lijn 63 liepen.
Ik denk dat het enige enigszins realistische heropeningsproject in West-Vlaanderen de aanleg van een tramlijn tussen Diksmuide en Nieuwpoort is (naast het fietspad op de vroegere lijn Nieuwpoort-Kaaskerke), tenzij je ook het verlengde van lijn 73 van Adinkerke naar Frankrijk meetelt...
Mij natuurlijk niet gelaten om er meer terug aan te leggen
btw, onlangs zag ik dat men in Tielt de laatste stukken van het tracé Tielt-Ingelmunster heeft opgebroken. Er was nog een heel klein stukje overgebleven (zo'n 20m), maar ook dat kwam de sloophamer tegen.