Precies, dat maakt een groot verschil. Toen ik in 2008, toen daar nog geen draad hing, mee ging spotten in Gemmenich, kondigde elke trein zich minuten op voorhand aan met zijn motorgeluid. Het was uitgesloten dat er plots zomaar onverwacht een trein zou opduiken. Het huidige, elektrische materieel hoor je soms pas als de trein nog slechts enkele seconden van je verwijderd is.gysev schreef:Tsja, stoom- en dieselloks op korte railstaven hoor je nu eenmaal veel beter aankomen dan modern elektrisch materieel op langgelaste sporen, zeker bij mist of regen. En de snelheid ligt nu meestal ook wat hoger.
Aandacht: wantoestanden langs en op het spoor.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
deze middag omstreeks 14uur stond er een fotograaf en een foto model foto's te maken.vlak bij het station van erembodegem .ZE vonden het nodig om IN het spoor foto's te nemen .toen de trein aankwam gingen ze maar rap de bosjes in .spijtig genoeg had ik mijn gsm niet bij dat ik dit kon melden ... Ik heb het wel tegen de bestuurder gezegd.En gevraagd of hij dit wou melden .Ik begrijp niet waarom dat mensen dit doen .Er zijn toch een pak geschrapte lijnen waar je ook foto's kan ,en vaak hangt er geen bovenleiding dus is je foto toch een pak mooier
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
hle2127 schreef:deze middag omstreeks 14uur stond er een fotograaf en een foto model foto's te maken.vlak bij het station van erembodegem .ZE vonden het nodig om IN het spoor foto's te nemen .toen de trein aankwam gingen ze maar rap de bosjes in .spijtig genoeg had ik mijn gsm niet bij dat ik dit kon melden ... Ik heb het wel tegen de bestuurder gezegd.En gevraagd of hij dit wou melden .Ik begrijp niet waarom dat mensen dit doen .Er zijn toch een pak geschrapte lijnen waar je ook foto's kan ,en vaak hangt er geen bovenleiding dus is je foto toch een pak mooier
0800/30.230, gratis nummer van de meldcentrale van securail.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Een mooi voorlichtingsfilmpje: https://www.youtube.com/watch?v=IJNR2EpS0jw
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Onder het kopje 'elders': https://twitter.com/nightmarie/status/5 ... 2383935490 bijna kunstzinnig, een foto van spotters.
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Heren en dames;
Collega's hebben afgelopen weken 2 personen aangehouden die meerdere malen over de spoorwegen liepen om treinen die aankwamen rechtstreeks voor hun lens te krijgen....(nee niet op een overgang)
het is LEVENSGEVAARLIJK
en het kost de treinmaatschappij onnodig opgelopen vertraging. Dus als je iets ziet bel secure rail of in Nederland 112...want dit kan echt niet!!!
Persoon zal dan worden vervolgd!
Collega's hebben afgelopen weken 2 personen aangehouden die meerdere malen over de spoorwegen liepen om treinen die aankwamen rechtstreeks voor hun lens te krijgen....(nee niet op een overgang)
het is LEVENSGEVAARLIJK
en het kost de treinmaatschappij onnodig opgelopen vertraging. Dus als je iets ziet bel secure rail of in Nederland 112...want dit kan echt niet!!!
Persoon zal dan worden vervolgd!
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
- Locatie: Aalter
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Deze foto en zijn en doorgeven. Aan de NMBS... Zij zullen dan hopelijk het nodige doen...



Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Dat de treinbestuurders zelf eens beginnen met het goeie voorbeeld te geven, dat zou al veel helpen.
Vorige week nog maar eens gezien in Muizen, komt een taxi aan om een treinbestuurder te brengen. Die kerel stapt uit met zijn trolleyke en in plaats van via de onderdoorgang naar spoor 4 te lopen gaat hij gewoon de sporen over.
Ik heb hem nog nageroepen of hij te lui is om de trappen te nemen maar meneer negeerde me gewoon en ging verder naar zijn lokomotiefje...
Vorige week nog maar eens gezien in Muizen, komt een taxi aan om een treinbestuurder te brengen. Die kerel stapt uit met zijn trolleyke en in plaats van via de onderdoorgang naar spoor 4 te lopen gaat hij gewoon de sporen over.
Ik heb hem nog nageroepen of hij te lui is om de trappen te nemen maar meneer negeerde me gewoon en ging verder naar zijn lokomotiefje...
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Ik vind persoonlijk niet dat NMBS-personeel de trappen en onderdoorgangen moet gebruiken. Op de meeste plaatsen zijn er zelfs trapjes aan de perrons om personeel toe te laten via de sporen naar de overkant te gaan. Je moet toch onderscheid maken tussen vakmensen die zich echt wel bewust zijn van mogelijk gevaar en de eerste de beste domkop die denkt slim te zijn.TommyG schreef:Dat de treinbestuurders zelf eens beginnen met het goeie voorbeeld te geven, dat zou al veel helpen.
Vorige week nog maar eens gezien in Muizen, komt een taxi aan om een treinbestuurder te brengen. Die kerel stapt uit met zijn trolleyke en in plaats van via de onderdoorgang naar spoor 4 te lopen gaat hij gewoon de sporen over.
Ik heb hem nog nageroepen of hij te lui is om de trappen te nemen maar meneer negeerde me gewoon en ging verder naar zijn lokomotiefje...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Het kan voor mij ook niet dat reizigers gendarm gaan spelen naar Spoorwegmensen toe. Trouwens, wanneer hij een geel hesje droeg, mag hij de sporen zo kruisen.
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Spoormensen krijgen in hun eerste week dan ook veiligheidsles. Waarin duidelijk vermeld staat hoe men langs het spoor moet lopen en wat veilige afstanden zijn. Als hij/zij daarbij nog gebruikt maakt van de juiste werkkledij (geel hesje en veiligheidsschoenen) kan men hem niets te laste leggen. Een buitenstaander is dan wel het laatste wat men nodig heeft om iemand op zijn werkregels te wijzen.
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Mijnheer droeg geen fluohesje. Dat trok hij pas aan toen hij al op perron 4 liep. Enige reden dat ik weet dat het een treinbestuurder betrof was omdat hij werd afgezet met een taxi (is normaal in Muizen) en dat hij perron 4 helemaal afliep...
Wat voor een signaal geeft die mens zo aan buitenstaanders? Juist ja, dat het ok is om de sporen over te steken.
Terwijl er dan wel massa's geld wordt geïnvesteerd in campagnes tegen spoorlopers.
Het is ook niet zo dat hij nog ver moest stappen om de onderdoorgang te nemen, want de taxi stond ter hoogte aan de ticketautomaat, een meter van de onderdoorgang dus. Dat zijn ocharme 40 trappen die hij zou moeten doen, en dat is nog te veel, sorry, maar dan ben je verkeerd bezig...
Wat voor een signaal geeft die mens zo aan buitenstaanders? Juist ja, dat het ok is om de sporen over te steken.
Terwijl er dan wel massa's geld wordt geïnvesteerd in campagnes tegen spoorlopers.
Het is ook niet zo dat hij nog ver moest stappen om de onderdoorgang te nemen, want de taxi stond ter hoogte aan de ticketautomaat, een meter van de onderdoorgang dus. Dat zijn ocharme 40 trappen die hij zou moeten doen, en dat is nog te veel, sorry, maar dan ben je verkeerd bezig...
Re: Aandacht: wantoestanden op L24 en elders
Maar dan nog is het niet aan u om zo te staan roepen. Ken jij alle regels die in het veiligheidsboekje van de nmbs staan voor spoorwegpersoneel? Het is misschien geen perfect signaal, maar zelf optreden was hier echt wel uit den boze en zet meer kwaad bloed dan je denkt.