Dat de dienstregeling voor jou slechter uitkomt wisten we al, maar dat betekent niet dat ze algemeen slechter is heStijn91 schreef:De dienstregeling is slechter, punt.

Dat de dienstregeling voor jou slechter uitkomt wisten we al, maar dat betekent niet dat ze algemeen slechter is heStijn91 schreef:De dienstregeling is slechter, punt.
Te lange stilstanden, soms 9 min., waarom weet ik niet, totaal onnodig, in het ene station een keertijd van misschien 10 min. maar dan op de eindhalte meer dan 40 min., hoe kan je nu zo vertragingen verminderen?Shrek schreef:Dat de dienstregeling voor jou slechter uitkomt wisten we al, maar dat betekent niet dat ze algemeen slechter is heStijn91 schreef:De dienstregeling is slechter, punt.
Ik geef toe dat ik niet snel tevreden ben, maar als ik dit lees, vraag ik me af of ik je hele bericht eigenlijk wel serieus kan nemen? Bijna alles tussen 4 en 15 minuten overstaptijd valt bij mij onder ideaal, of het nu een dagelijks of occasioneel traject is.Stijn91 schreef:Overstappen van 15 min. in de spits, ik vind dat lang, veel te lang.
Veel - zoniet alles - heeft daar te maken met:Tram44 schreef:Op lijn 26 merk ik dat de stiptheid sterk is verbeterd ten opzichte van de barslechte periode voor 14 december.
Zijn het niet die P-treinen die uitwijken in Schaarbeek in de vernieuwde bundel naast het station? Die moest af zijn voor december, dus het heeft er misschien wel iets mee te maken.Jeroen schreef:Veel - zoniet alles - heeft daar te maken met:Tram44 schreef:Op lijn 26 merk ik dat de stiptheid sterk is verbeterd ten opzichte van de barslechte periode voor 14 december.
1. het terug op beide sporen brengen van de lijn in de zone Merode-Meiser. De kruisingen vormden altijd een probleem en zorgden gegarandeerd voor minimum 8 minuten extra vertraging
2. Het materieel voor de P-treinen naar/van de bundels van Schaarbeek laat - enkele niet-storende uitzonderingen niet te na gesproken - de lijn 26 links liggen. De treinen rijden nu voornamelijk via Schaarbeek-Reizigers en de L161
Klopt.Shrek schreef:Zijn het niet die P-treinen die uitwijken in Schaarbeek in de vernieuwde bundel naast het station? Die moest af zijn voor december, dus het heeft er misschien wel iets mee te maken.
Los van het feit dat een trein in België pas vertraging heeft bij méér dan 5 minuten en 59 seconden achterstand op de dienstregeling bij aankomst (dus niet bij vertrek) in een station, is het natuurlijk iets te gemakkelijk om alle cijfers op een hoop te gooien. De impact van een P-trein in de ochtendspits op de (vervoerde) bevolking is natuurlijk groter dan dat duikbrilletje (of 2) dat op zondagavond als P-trein tussen Antwerpen en Heverlee pendelt. Volgens de website Belate ziet de stiptheid er in de ochtendspits in de volgende grote stations t.o.v. vroeger als volgt uit:ToMiKoN schreef:De nieuwe dienstregeling zorgt voor een betere sitptheid van 90,3% naar 90,6%! oh ironie. Dat vind ik een teleurstellend cijfer als je weet dat vele lijnen in tijd ettelijke %'en langer geworden zijn. Zo blijkt de lijn naar de kust erg stipt te zijn. Heel moeilijk is dat niet als je weet welke gigantische buffers er gerekend worden.
Het is bewezen dat de NMBS weer een mooi cijfer goochelaar is!
Hier is nood aan open data!
IC-treinen moeten niet stoppen in Wezemaal. Er stoppen twee L-treinen per uur en per richting in Wezemaal. Er zijn stations waar véél meer reizigers per dag opstappen, die niet zo'n royale bediening hebben.Lukas schreef:Wat ik schandalig vind is dat de IC treinen Leuven - Antwerpen en Leuven - Hasselt niet in Wezemaal stoppen terwijl Wezemaal toch ook een belangrijke halte is. Overlaatst heb ik cijfers gezien waaruit blijkt dat er in Wezemaal meer dan 500 mensen per dag de trein nemen. Dit vind ik niet kunnen!!
Volledig mee eens. Als ik maar 5 minuten zou hebben, zou ik er al ernstig aan denken om een vroegere trein te nemen, als dat in de mate van het redelijke kan.loic1811 schreef:
15 minuten overstap is toch perfect ? Je hebt altijd wat buffertijd .... Heb je liever een overstap van 5 minuten en dat je al 5 minuten vroeger van je stoel mag kruipen om dan toch als eerste aan die deur te staan en om dan naar buiten te stormen voor je andere trein ?