Dat weet ik uiteraard, en het kan perfect verklaren dat er links of rechts een trein wordt afgeschaft tijdens het begin van de storing... maar het ging veel verder dan dat: ik schat dat de helft tot 3/4e van de treinen 20xx afgeschaft was, en dit voor de hele duur van de storing op L60 (van midden in de ochtendspits tot het begin van de avondspits). Je gaat me niet vertellen dat alle betrokken treinen en TB's/TBG's geblokkeerd waren ergens tussen Jette en Dendermonde, en dat er bovendien niets van reservematerieel en -personeel beschikbaar was in Brussel-Zuid, Schaarbeek, Aalst of Denderleeuw. Ik heb de indruk dat men nogal voor een gemakkelijkheidsoplossing gekozen heeft.Mechanik schreef:dat komt omdat er nu een technische koppeling met de treinen naar Dendermonde is, alle treinen komende van Aalst naar Brussel-Zuid rijden door tot Dendermonde ....Steve schreef:Als klap op de vuurpijl zijn bijna alle treinen 20xx (Zuid - Noord - Jette - Aalst) ook nog eens afgeschaft, ook al is er geen enkel probleem op dat parcours.
werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Ze zijn bezig met vernieuwswerken van de bovenleiding. De boveleidingpalen zijn al geplaatst aan het spoor richting Brussel. Een groot deel is al een tiental jaar geleden vernieuwd en nu is met bezig met de rest. Als als je met de trein passeert aan het knooppunt van St-Katherina-Lombeek kun je zien dat daar al de dragers van de bovenleiding al zijn bevestigd. Hier staan enkel nog alleen de palen.Desirotje schreef:In de nachten van 12 tot en met 31 januari zal er gewerkt worden op L50A tussen Gent-Sint-Pieters (FGSP) en Brussel-Zuid (FBMZ)
en op 17 en 18 januari overdag zal worden gewerkt op L50A tussen Denderleeuw (FDD) en Gent-Sint-Pieters (FGSP)
Iemand die weet wat er juist zal gebeuren?
Ik dacht dat de werken waren gepland in de weekends en 's nachts tot in eind april.




Re: werken: langs de spoorlijn
Volgend weekend (17+18 januari) wordt er gewerkt tussen Gent-Sint-Pieters en Denderleeuw.
Weet iemand waar deze werken dan precies zullen gebeuren?
Ik zou graag eens willen kijken.
Een paar maanden geleden waren er op 50A eens werken in Sint-Katherina-Lombeek en daar zag ik dan blauwe HLD55's, Mijn favoriete loc's!
Vorige vrijdag is er een werktrein met 55 gepasseerd in Liedekerke richting Denderleeuw.
Vandaag (12/01) stonden in Sint-Katherina-Lombeek ter hoogte van het containerpark ballastwagens zonder loc op het spoor van L50A dat nog in aanbouw is.
Weet iemand waar deze werken dan precies zullen gebeuren?
Ik zou graag eens willen kijken.
Een paar maanden geleden waren er op 50A eens werken in Sint-Katherina-Lombeek en daar zag ik dan blauwe HLD55's, Mijn favoriete loc's!
Vorige vrijdag is er een werktrein met 55 gepasseerd in Liedekerke richting Denderleeuw.
Vandaag (12/01) stonden in Sint-Katherina-Lombeek ter hoogte van het containerpark ballastwagens zonder loc op het spoor van L50A dat nog in aanbouw is.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: werken: langs de spoorlijn
Zag daarnet dat spoor 8 in Mechelen buiten dienst is. Hopelijk niet hetzelfde probleem als enkele maanden terug aan spoor10.
Iemand met nieuws?
Iemand met nieuws?
Re: werken: langs de spoorlijn
Er stonden nadarhekken bij een stukje verzakt perron, dus ik vrees dat er inderdaad een nieuwe verzakking is.
Stefan
Stefan
Re: werken: langs de spoorlijn
http://www.gva.be/cnt/dmf20150122_01488 ... n-centraalTram44 schreef:Er stonden nadarhekken bij een stukje verzakt perron, dus ik vrees dat er inderdaad een nieuwe verzakking is.
Stefan
Correct.
Re: werken: langs de spoorlijn




Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: werken: langs de spoorlijn
"Of er een verband is met de werken is nog niet duidelijk". Uiteraard is dat verband er. Door de gigantische betonnen muur die ze vlak langs perron 10 gebouwd hebben kan het water in de grond niet meer weg en ontstaat er een groot moeras onder de sporen 7-8-9-10. Het is niet de eerste verzakking en het zal ook niet de laatste zijn.
Re: werken: langs de spoorlijn
De spoorwegbrug aan de splitsing van lijn 51/51A in Brugge is sinds maandag in gebruik.
http://r.hln.be/9heN?s=t
Het traject zou nu 1,5 minuut sneller kunnen afgelegd worden. Wel erg jammer van die 25 miljoen als je weet dat er met het nieuwe vervoersplan net 2 minuten bij het traject Brugge-Blankenberge is gekomen. Nu duurt het 14 ipv 12 minuten. In de jaren 90 kon het zelfs in 10 minuten...
http://r.hln.be/9heN?s=t
Het traject zou nu 1,5 minuut sneller kunnen afgelegd worden. Wel erg jammer van die 25 miljoen als je weet dat er met het nieuwe vervoersplan net 2 minuten bij het traject Brugge-Blankenberge is gekomen. Nu duurt het 14 ipv 12 minuten. In de jaren 90 kon het zelfs in 10 minuten...
Re: werken: langs de spoorlijn
Werken aan spoorlijn tussen Hamont en Neerpelt
HAMONT-ACHEL - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, voert momenteel onderhoudswerken uit op de spoorlijn 19 tussen de stations van Neerpelt en Hamont. Deze werken zullen de veiligheid en het comfort van het treinverkeer ten goede komen en de geluidshinder voor de omwonenden doen afnemen.
Infrabel doet al het mogelijke om nachtwerken te beperken. Omdat ze de sporen slechts beperkt buiten dienst kunnen stellen en omdat de veiligheid op elk moment verzekerd moet blijven, zijn deze jammer genoeg niet altijd uit te sluiten. Daarom zal er gewerkt worden tijdens de weeknachten van donderdag 12 tot en met donderdag 19 februari.
Deze werken kunnen geluidshinder met zich meebrengen voor de omwonenden. In geval van vragen kunt u contact opnemen met de cel Info Buurtbewoners op het groene nummer 0800 55 000 (elke dag van 7 tot 22 uur) of per e-mail via info.projecten@infrabel.be.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/blgva_01523815?_s ... 969&adh_i=
HAMONT-ACHEL - Infrabel, de infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, voert momenteel onderhoudswerken uit op de spoorlijn 19 tussen de stations van Neerpelt en Hamont. Deze werken zullen de veiligheid en het comfort van het treinverkeer ten goede komen en de geluidshinder voor de omwonenden doen afnemen.
Infrabel doet al het mogelijke om nachtwerken te beperken. Omdat ze de sporen slechts beperkt buiten dienst kunnen stellen en omdat de veiligheid op elk moment verzekerd moet blijven, zijn deze jammer genoeg niet altijd uit te sluiten. Daarom zal er gewerkt worden tijdens de weeknachten van donderdag 12 tot en met donderdag 19 februari.
Deze werken kunnen geluidshinder met zich meebrengen voor de omwonenden. In geval van vragen kunt u contact opnemen met de cel Info Buurtbewoners op het groene nummer 0800 55 000 (elke dag van 7 tot 22 uur) of per e-mail via info.projecten@infrabel.be.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/blgva_01523815?_s ... 969&adh_i=
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Deze ochtend de bovenleidingtrein aan het werk gezien. Ze waren de bovenleidng aan het bevestigen op het buitenspoor richting kust tussen Anderlecht en Sint-Anna-Pede.




Re: werken: langs de spoorlijn
op facebook zag ik deze foto's passeren...
ook eens iets anders op die spoorwegen..
Wat ik me spontaan afvroeg: gaan die overwegen dicht door "detectie" van die tractor? of is er een manuele actie gebeurt?



Wat ik me spontaan afvroeg: gaan die overwegen dicht door "detectie" van die tractor? of is er een manuele actie gebeurt?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: werken: langs de spoorlijn
Volgens mij is het zo dat als de spoorstroomkringen worden verbroken binnen een paar meter afstand van de overweg, dat de overweg dan automatisch sluit. Natuurlijk zijn er op afstand dan ook nog sensoren.profke schreef:Wat ik me spontaan afvroeg: gaan die overwegen dicht door "detectie" van die tractor? of is er een manuele actie gebeurt?
Re: werken: langs de spoorlijn
Het kan dat een overweg bij zo een voertuig normaal werkt maar zeker ben je nooit omdat er relatief weinig massa contact met de spoorstaven maakt. Er zal dus altijd naar een bijkomend veiligheidsmechanisme worden teruggegrepen. Al naargelang de voorhanden zijnde technologie ter plaatse en het soort overweg kunnen dit zijn:
- de overweg afsluiten voor het wegverkeer met verkeersborden
- de overweg laten sluiten door een overwegwachter, vanuit de keet, wanneer de tractor in aantocht is
- de overweg laten sluiten door de begeleider van de tractor, met een sleutel, ook via de overwegkeet
- de overweg nog eens bijkomend vanop het seinhuis het commando geven om te sluiten, ter aanvulling van specifieke procedures
- de overweg afsluiten voor het wegverkeer met verkeersborden
- de overweg laten sluiten door een overwegwachter, vanuit de keet, wanneer de tractor in aantocht is
- de overweg laten sluiten door de begeleider van de tractor, met een sleutel, ook via de overwegkeet
- de overweg nog eens bijkomend vanop het seinhuis het commando geven om te sluiten, ter aanvulling van specifieke procedures
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: werken: langs de spoorlijn
Volgend weekend 25-26 April is er geen treinverkeer op de lijn 66 tussen Kortrijk en Lichtervelde.
Welke werken gaat er gebeuren ?
spoor vernieuwen of seinen.
Welke werken gaat er gebeuren ?
spoor vernieuwen of seinen.



