De samenstellingen wijzigen inderdaad niet bij de modernisatie, behoudens eventuele uitzonderingen (ik ken er vandaag geen).Shrek schreef:Maar dat was al voor de modernisering zo hoor.thejay schreef:Vrijdag viel mij iets op aan de 'interne' samenstelling: stel 306 rijdt met de middenbak van de 325, en toevallig daarjuist zag ik stel 309 met de middenbak van de 306
Het zou zelfs kunnen dat de samenstellingen niet veranderd zijn met het moderniseren
Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
HalloMarcad schreef: 363 is ook terug uit Mechelen. MOD 09-10-14
Het is de 46de gemoderniseerd.
Ook gezien deze week in Namen de 359. MOD 09-10-14 (net zoals de 363).
Gr
M
Re: Modernisering Breaks
Deze week gezien te Antwerpen-Berchem: gemoderniseerd stel 399. Helaas heb ik de revisiedatum niet kunnen aflezen.


Re: Modernisering Breaks
HalloTrein30 schreef:Deze week gezien te Antwerpen-Berchem: gemoderniseerd stel 399. Helaas heb ik de revisiedatum niet kunnen aflezen.
De revisiedatum van de 399 is 28-10-14
Gr
M
Re: Modernisering Breaks
De modernisering van de Breaks verloopt kortweg zeer traag
Groetjes uit Nederland

Groetjes uit Nederland
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: Modernisering Breaks
426 is gemoderniseerd ! Revisie datum is 27/02/2015. Vandaag gezien te Kortrijk.




- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Da's wel waar, ze zijn er al 6 jaar mee bezig, en meer dan de helft is nog niet aan de beurt geweest. Aan dat tempo duurt het nog 8 tot 10 jaar tegen dat ze allemaal in het wit rondrijden. Tegen dan heeft deze reeks wel de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, ik ben er al jaren van overtuigd dat redelijk wat stellen tot het einde van hun dagen in het grijs zullen blijven rondrijden. Maar eigenlijk ben ik daar niet rouwig om, want ik kan de eerste klasse van de originele stellen wel waarderen.spurt2244 schreef:De modernisering van de Breaks verloopt kortweg zeer traag

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
De middenbak van de niet-gerenoveerde is toch zeer goed te noemen?Dieselfreak schreef:In tweede klasse ben ik noch van de oude, noch van de nieuwe Breaks fan.
Re: Modernisering Breaks
De oude break (midden bak) is ook fijn om in te reizen.Dieselfreak schreef:Da's wel waar, ze zijn er al 6 jaar mee bezig, en meer dan de helft is nog niet aan de beurt geweest. Aan dat tempo duurt het nog 8 tot 10 jaar tegen dat ze allemaal in het wit rondrijden. Tegen dan heeft deze reeks wel de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, ik ben er al jaren van overtuigd dat redelijk wat stellen tot het einde van hun dagen in het grijs zullen blijven rondrijden. Maar eigenlijk ben ik daar niet rouwig om, want ik kan de eerste klasse van de originele stellen wel waarderen.spurt2244 schreef:De modernisering van de Breaks verloopt kortweg zeer traagIn tweede klasse ben ik noch van de oude, noch van de nieuwe Breaks fan.
Het is uiteraard goed dat ze de treinen opknappen alleen dat het tempo zo laag is, is gewoon erg jammer.
Groetjes uit Nederland

Re: Modernisering Breaks
kan iemand deze lijst nog eens helemaal "a jour" zetten?Marcad schreef:Hallo
Vandaag de 312 (MOD 31-07-14) op IC treinen Luik-Namen-Brussel...
Volgens "het spoorweg journaal" zullen ook breaks in park gaan zoals de sprinter omdat hun revisie datum te oud zijn.
Gr
M
Dus tijd voor een update...
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> ??
44. 312 ==> 31-07-14
Ook al in CW Mechelen
45. 362 sinds 16/12/13
46. 363 sinds 31/12/13
47. 359 sinds 27/01/14
48. 352 sinds 25/02/14
49. 436 sinds 03/04/14
50. 357 sinds 28/04/14
51. 425 sinds 16/05/14
52. 426 sinds 28/05/14
53. 430 sinds 23/06/14
54. 431 sinds 07/07/14
volgens Terminus is nu nr 52 gemoderniseerd....
Re: Modernisering Breaks
En dan om mijzelf te citeren
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
in 2013: 19
In 2014: 12
In 2015: 2 (11 geëxtraploeerd)
in 2009: 1profke schreef:dus:
in 2009: 1
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
In 2013: 8; ( 12; ge-extrapoleerd voor het hele jaar)
in 2010: 2
in 2011: 5
in 2012:11
in 2013: 19
In 2014: 12
In 2015: 2 (11 geëxtraploeerd)
-
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 19:59
- Locatie: LK.
Re: Modernisering Breaks
Halloprofke schreef:
kan iemand deze lijst nog eens helemaal "a jour" zetten?
volgens Terminus is nu nr 52 gemoderniseerd....
Hier is die lijst met veel ?? en dus # uit CW.
Waarom zo veel onbekende datum ?
Omdat de breaks niet meer naar Namen komen (waar ik spot MR).
Als iemand de revisie datum (op de voertuigen) kan geven... dan zal ik de lijst aanpassen

Gr
M
01. 308 ==> 03-11-09
02. 380 ==> 06-05-10
03. 378 ==> 02-09-10
04. 391 ==> 13-01-11
05. 313 ==> 30-03-11
06. 383 ==> 16-06-11
07. 311 ==> 04-08-11
08. 429 ==> 08-11-11
09. 315 ==> 23-01-12
10. 316 ==> 17-02-12
11. 317 ==> 26-03-12
12. 309 ==> 17-04-12
13. 324 ==> 21-05-12
14. 310 ==> 05-06-12
15. 328 ==> 09-07-12
16. 327 ==> 17-09-12
17. 322 ==> 09-10-12
18. 356 ==> 11-01-13
19. 320 ==> 28-01-13
20. 347 ==> 27-02-13
21. 343 ==> 20-03-13
22. 354 ==> 26-03-13
23. 305 ==> 29-03-13
24. 339 ==> 13-05-13
25. 334 ==> 04-06-13
26. 323 ==> 24-06-13
27. 434 ==> 12-08-13
28. 319 ==> 02-09-13
29. 335 ==> 19-09-13
30. 318 ==> 11-10-13
31. 412 ==> 28-10-13
32. 350 ==> 18-11-13
33. 307 ==> 29-11-13
34. 348 ==> 10-12-13
35. 342 ==> 20-12-13
36. 361 ==> 24-12-13
37. 306 ==> 30-01-14
38. 337 ==> 19-02-14
39. 435 ==> 08-04-14
40. 344 ==> 15-04-14
41. 332 ==> 26-05-14
42. 364 ==> 20-06-14
43. 355 ==> 07-07-14
44. 312 ==> 31-07-14
45. 362 ==> ??
46. 363 ==> 09-10-14
47. 359 ==> 09-10-14
48. 399 ==> 28-10-14
49. 352 ==> 13-01-15
??. 436 ==> ??
??. 357 ==> ??
??. 425 ==> ??
??. 426 ==> 27-02-15 (info Locomotief 5175)
??. 326 ==> ??
Nu in CW Mechelen
55. 431 sinds 07/07/14
56. 336 sinds 05/08/14
57. 331 sinds 21/08/14
58. 333 sinds 12/09/14
59. 427 sinds 07/10/14
60. 340 sinds 19/11/14
61. 353 sinds 29/12/14
62. 433 sinds 15/01/15
63. 432 sinds 06/02/15
64. 439 sinds 19/02/15
65. 365 sinds 12/03/15
Re: Modernisering Breaks
Sinds wanneer zitten er eigenlijk automatische stemmen in de Breaks? Vandaag had ik deze in een niet gemoderniseerde break die in koppeling met een gemoderniseerde reed. IC Luchthaven-Brugge 
