mijn naam is Briony,
ik zit met een vraag, en hoop dat ik hier iets meer van uitleg zal vinden, want heb hierover online niet echt iets gevonden.
Waar ikzelf woon, grenst onze tuin aan de spoorweg, dit is al zo geweest sinds mijn geboorte, en nooit hebben wij hier veel last van gehad aangezien dit steeds altijd passagierstreinen waren. Apart van het geluid merkten wij hier eigenlijk niks van. Maar sinds enkele weken passeren er hier 's nachts (meestal vanaf 11u 's avonds) vrij vaak goederentreinen (weet niet wat er vervoert wordt, heb nog niet echt een duidelijk beeld ervan kunnen zien). Nu, vroeger passeerden er heel af en toe ook goederentrein, maar degene die op dit moment passeren lijken veel zwaarder te zijn, want telkens opnieuw schud het hele huis, tot op het punt waar je er zelf van wakker kan worden.
Nu is mijn vraag, is dit zomaar toegestaan om plots te beslissen deze zware treinen op deze lijn (Gent-Ronse) te laten rijden, want ik vermoed dat ook veel andere personen die dicht bij deze lijn wonen ook deze problemen de laatste tijd ondervinden.
Mijn excuses als dit onderwerp al ergens is opgebracht geweest op dit forum, maar ik heb hierover nog niet echt iets terug gevonden.
Alvast bedankt, en ik hoop hier wat meer info te vinden.

Briony