Merijn schreef:Weet er iemand welke treinnummers er gereden worden met de M6 & I11 stuurstandrijtuig?
Alvast bedankt!
Dat zijn normaal de treinen op de IC23 en IC23A met nummers 23xx en 28xx. Ik ben vorige week gaan kijken en weet dat de 2304 - 2830 reed met deze samenstelling. De 2305 - 2831 was dan HLE18-M6-HLE18. Ik denk dat in omgekeerde richting dan de 2807 - 2332 met 18-M6-I11 of I11-M6-18 gereden wordt. Op lijn 50A heb ik minder gelet vorige week.
Merijn schreef:Weet er iemand welke treinnummers er gereden worden met de M6 & I11 stuurstandrijtuig?
Alvast bedankt!
Dat zijn normaal de treinen op de IC23 en IC23A met nummers 23xx en 28xx. Ik ben vorige week gaan kijken en weet dat de 2304 - 2830 reed met deze samenstelling. De 2305 - 2831 was dan HLE18-M6-HLE18. Ik denk dat in omgekeerde richting dan de 2807 - 2332 met 18-M6-I11 of I11-M6-18 gereden wordt. Op lijn 50A heb ik minder gelet vorige week.
2304 wordt 2829, 2305 wordt 2830 en beide rijden in normale omstandigheden met M6/I11.
2806 - 2331 wordt ook met M6/I11 gereden.
wimkalmthout schreef:IC 3328 Essen 7u07 - Brussel-Z 8u33 werd al 2 dagen gereden met desiro ipv M5.
Hopelijk komt dit de stiptheid ten goede...
Gr
Wim
En hoe zit het met de capaciteit? Ik hoop dat ze toch minstens 3 stuks inzetten, of idealiter zelfs 4 als je minstens evenveel capaciteit wilt bieden als de 8 M5'en?
wimkalmthout schreef:IC 3328 Essen 7u07 - Brussel-Z 8u33 werd al 2 dagen gereden met desiro ipv M5.
Hopelijk komt dit de stiptheid ten goede...
Gr
Wim
En hoe zit het met de capaciteit? Ik hoop dat ze toch minstens 3 stuks inzetten, of idealiter zelfs 4 als je minstens evenveel capaciteit wilt bieden als de 8 M5'en?
2 desiro's zijn het, wat van Essen tot Antwerpen voldoende is, verder weet ik niet of dit capaciteitsproblemen geeft.
Lijkt me voorbij Antwerpen toch aan de krappe kant. Akkoord dat er in de zomer minder reizigers zijn, maar met twee Desiro's heb je niet eens de helft van de capaciteit van de gebruikelijke M5-stam...
En te Mons eruit gehaald. Vlak voor La Louviere Sud had de trein iets geraakt, en was schade opgelopen. Met circa 20-30km/h doorgereden uiteindelijk, en in Mons namen 2xMR96 de dienst over.