Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Kan iemand nog eens uitleggen om welke (hopelijk goede) reden er geen ander materieel naar Roosendaal kan rijden? Pakweg klassiekjes, MS80, MS96, of misschien zelfs een stammetje M4+21? En waarom mocht MS86 alweer niet gekoppeld rijden?
Zijn er daarnaast nog evoluties rond de MS08 onder 1,8 kV? Is dat definitief onmogelijk en uitgesloten, of zou het (eventueel in de toekomst) toch kunnen?
Zijn er daarnaast nog evoluties rond de MS08 onder 1,8 kV? Is dat definitief onmogelijk en uitgesloten, of zou het (eventueel in de toekomst) toch kunnen?
Re: Renovatie AM75 ?
Die combinaties hebben "grootvaderrechten", blijven ernaartoe rijden onder een "oude" afspraak.
Nadien is de papierwinkel uitgevonden om eventuele "concurrenten" dwars te zitten.
Nadien is de papierwinkel uitgevonden om eventuele "concurrenten" dwars te zitten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Ik dacht dat dat wel mogelijk was bij een MS08, zei het met 1/2 van het vermogen, of was dat een ander treinstel?Steve schreef:Zijn er daarnaast nog evoluties rond de MS08 onder 1,8 kV? Is dat definitief onmogelijk en uitgesloten, of zou het (eventueel in de toekomst) toch kunnen?
Re: Renovatie AM75 ?
Dat geldt voor zo ongeveer al het Belgische 3 kV-materieel, maar volgens meerdere (eerdere) berichten niét voor de MS08, die er naar verluidt helemaal niet tegen zou kunnen met alle moderne elektronica.Desirotje schreef:Ik dacht dat dat wel mogelijk was bij een MS08, zei het met 1/2 van het vermogen, of was dat een ander treinstel?Steve schreef:Zijn er daarnaast nog evoluties rond de MS08 onder 1,8 kV? Is dat definitief onmogelijk en uitgesloten, of zou het (eventueel in de toekomst) toch kunnen?
Re: Renovatie AM75 ?
hetgeen mij gezegd is:Steve schreef:Kan iemand nog eens uitleggen om welke (hopelijk goede) reden er geen ander materieel naar Roosendaal kan rijden? Pakweg klassiekjes, MS80, MS96, of misschien zelfs een stammetje M4+21? En waarom mocht MS86 alweer niet gekoppeld rijden?
klassiekjes: geen idee eigenlijk, maar mag Roosendaal niet in.
MR80: perrons zouden niet goed aangepast zijn en stellen zouden perron kunnen raken, dus mag ook niet in Roosendaal binnen.
MR86: mag apart rijden, uitzonderlijk twee gekoppeld toegestaan (is al gebeurd) maar zou te veel stroom trekken voor daar de gewone exploitatie van te maken.
MR96: 'k denk dat die zoals de desiro gewoon niet gaat willen werken onder 1,5kV, ook niet toegelaten op grensbaanvak.
MW41: alleszins geen probleem met bovenleiding, maar er zijn niet genoeg voor de exploitatie van die verbinding, en ze mogen toch niet op het grensbaanvak.
HLE27: die mag wel nog Roosendaal binnen (HLE21 niet), misschien dat I11'en of zo er dan wel kunnen aanhangen, maar dan moet je die loc ook al rondzetten in Roosendaal of met twee locs werken. M4-stuurrijtuig is niet toegelaten in NL (geen idee of gewone M4-rijtuigen dat mogen), en besturen vanuit I11-stuurrijtuig mag ook niet en kan sowieso een type 27 niet bedienen.
Traxx: dat gaat nog uiteraard als ze ergens veel geld vinden, maar zie je al een Traxx op de stoptrein Roosendaal-Puurs...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Renovatie AM75 ?
AM96, MW41, M4 (stuurrijtuig), besturen van I11-stuurrijtuig: Niet toegestaan op grensbaanvak omdat het gewoon niet mag (waarom dan?) of omdat er geen aanvraag is ingediend?
En dat van die traxx, ik weet dat het niet snel zal gebeuren, maar je kan een I11-stam ofzo gebruiken en deze als IC naar Charleroi laten rijden. Ze zouden op die verbinding Roosendaal-België toch eens wat mogen gaan doen, zeker als er in de zeer nabije toekomst geen Benelux meer rijdt...
En dat van die traxx, ik weet dat het niet snel zal gebeuren, maar je kan een I11-stam ofzo gebruiken en deze als IC naar Charleroi laten rijden. Ze zouden op die verbinding Roosendaal-België toch eens wat mogen gaan doen, zeker als er in de zeer nabije toekomst geen Benelux meer rijdt...
Re: Renovatie AM75 ?
Ik dacht nochtans dat er al MS96's naar Maastricht hebben gereden in hun beginperiode, toen nog als IC Knokke/Blankenberge dacht ik.Eimai schreef: MR96: 'k denk dat die zoals de desiro gewoon niet gaat willen werken onder 1,5kV, ook niet toegelaten op grensbaanvak.
Verder bedankt voor de uiteenzetting, al mis ik eigenlijk (behalve dan misschien voor de MS80) de waarom...
Re: Renovatie AM75 ?
De 13 zit momenteel in de homologatieprocedure als ik mij niet vergis.bram2727 schreef:En 13 dan?
Maar die is opgestart met de bedoeling goederentreinen tot in Roosendaal te krijgen.
Re: Renovatie AM75 ?
Off-topic: MW41 is trouwens van Antwerpen tot in Weert geweest tijdens de 3 laatste 'Teutenexpress'en' tijdens TTB-dag in 2000, 2001 en 2002 (kan ook 2001, 2002, 2003 geweest zijn). Exacte reden voor toelating weet ik niet, maar ze hebben allessinds tot in Weert gereden, met reizigers.Eimai schreef:hetgeen mij gezegd is:Steve schreef:Kan iemand nog eens uitleggen om welke (hopelijk goede) reden er geen ander materieel naar Roosendaal kan rijden? Pakweg klassiekjes, MS80, MS96, of misschien zelfs een stammetje M4+21? En waarom mocht MS86 alweer niet gekoppeld rijden?
klassiekjes: geen idee eigenlijk, maar mag Roosendaal niet in.
MR80: perrons zouden niet goed aangepast zijn en stellen zouden perron kunnen raken, dus mag ook niet in Roosendaal binnen.
MR86: mag apart rijden, uitzonderlijk twee gekoppeld toegestaan (is al gebeurd) maar zou te veel stroom trekken voor daar de gewone exploitatie van te maken.
MR96: 'k denk dat die zoals de desiro gewoon niet gaat willen werken onder 1,5kV, ook niet toegelaten op grensbaanvak.
MW41: alleszins geen probleem met bovenleiding, maar er zijn niet genoeg voor de exploitatie van die verbinding, en ze mogen toch niet op het grensbaanvak.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
MS96 kan op 1,5KV werken maar op de helft van het vermogen.Steve schreef:Ik dacht nochtans dat er al MS96's naar Maastricht hebben gereden in hun beginperiode, toen nog als IC Knokke/Blankenberge dacht ik.Eimai schreef: MR96: 'k denk dat die zoals de desiro gewoon niet gaat willen werken onder 1,5kV, ook niet toegelaten op grensbaanvak.
Verder bedankt voor de uiteenzetting, al mis ik eigenlijk (behalve dan misschien voor de MS80) de waarom...
Re: Renovatie AM75 ?
Bij mijn weten doen die het niet meer als de spanning onder pakweg 2000 V daalt. Ze zijn bij mijn weten ook niet in Maastricht geweest.HLE18 schreef:MS96 kan op 1,5KV werken maar op de helft van het vermogen.Steve schreef:Ik dacht nochtans dat er al MS96's naar Maastricht hebben gereden in hun beginperiode, toen nog als IC Knokke/Blankenberge dacht ik.Eimai schreef: MR96: 'k denk dat die zoals de desiro gewoon niet gaat willen werken onder 1,5kV, ook niet toegelaten op grensbaanvak.
Verder bedankt voor de uiteenzetting, al mis ik eigenlijk (behalve dan misschien voor de MS80) de waarom...
Groetjes,
Rian
Re: Renovatie AM75 ?
MR08 onder 1,5kV is onmogelijk. Ze daarvoor aanpassen is dermate complex dat dat nooit zal gebeuren.Steve schreef:Kan iemand nog eens uitleggen om welke (hopelijk goede) reden er geen ander materieel naar Roosendaal kan rijden? Pakweg klassiekjes, MS80, MS96, of misschien zelfs een stammetje M4+21? En waarom mocht MS86 alweer niet gekoppeld rijden?
Zijn er daarnaast nog evoluties rond de MS08 onder 1,8 kV? Is dat definitief onmogelijk en uitgesloten, of zou het (eventueel in de toekomst) toch kunnen?
MR86 mag niet gekoppeld rijden wegens te hoge stoorstromen voor de Nederlandse normen.
MR80 geeft problemen deur-perron.
Klassiekjes: sowieso is daarvoor nog een aanvraag starten zinloos.
Louter technisch is de goedkoopste en meest logische oplossing een 3kV Infrabel spoorlijn + perron van de grens tot Roosendaal, met omschakelbare bovenleiding in het station. Maar dat is dromen vrees ik.
Re: Renovatie AM75 ?
Klassiekjes heb ik lang geleden nog wel eens in Roosendaal gezien. Maar het kan zijn dat dat van een serie was die niet meer rijdt.nahoj schreef:MR08 onder 1,5kV is onmogelijk. Ze daarvoor aanpassen is dermate complex dat dat nooit zal gebeuren.
MR86 mag niet gekoppeld rijden wegens te hoge stoorstromen voor de Nederlandse normen.
MR80 geeft problemen deur-perron.
Klassiekjes: sowieso is daarvoor nog een aanvraag starten zinloos.
Is MS80 (Break) nog steeds problematisch sinds laatste verbouwing in Roosendaal? Of ontbreekt er eigenlijk alleen nog maar een aanvraag?
Groetjes,
Rian
Re: Renovatie AM75 ?
MS80 heeft volgens mij nooit naar Roosendaal gereden, zij hebben daarom waarschijnlijk ook geen "grootvader" rechten.
Of zij problematisch "zouden" zijn weet ik niet (ik meende dat vooral hun trillingen bekend waren)
Of zij problematisch "zouden" zijn weet ik niet (ik meende dat vooral hun trillingen bekend waren)
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide