NMBS zoekt 1.500 werknemers (maar vindt ze niet)
ik heb indruk da bart een beetje angst heeft voor eventuele, verandering vernieuwing. het is misschien goed wat er nu gebeurd, maar het kan ook beter effecienter, trouwens dat die trambestuurder die mensen tussen de deur heeft gekregen hoeft ni noodzakelijk een reden te zijn van een bocht he er zijn zoveel mogelijke redenen die wij niet kennen waarschijnlijk
U vergeet er bij te vermelden,dat de moeder een ouwe bekende is,en die ooit in een tvprogramma kwam van VT4(zeetongen en bakvissen ofzo noemde dit),iets van jongeren aan de belgische kust,en haar gedrag bracht me tot de verbeelding,velen zullen zich het herinneren,De vriend in kwestie geeft de bestuurder een vuitslag gegeven,het domste van het domste wat je in dit geval kan doen,nu zullen ze stukken kwetsbaarder zijn,vanwege de vuistslag.Ongelukken gebueren,en zullen altijd gebueren,en niemand zal hier ooit vrij van zijn,wees je hier bewust van.Dat is het levenBart schreef:Genoeg, het hoeft er maar 1 te zijn op een traject en je hebt al prijs.K V B schreef:K V B schreef:Hoeveel stopplaatsen liggen er in een bocht?
Ik zal er eens een paar opnoemen van lijnen die we in Antwerpen bediennen:
Lijn 0: Brussel Centraal
Lijn 12: A'pen Dam, Kijkuit
Lijn 15: Mortsel
Lijn 59: Beveren Waas, Sint-Niklaas
Lijn 75: De Pinte
Lijn 124: Linkebeek, Holleken, Sint-Genesius Rode.
Waarschijnlijk ben ik er nog een aantal vergeten ook.
Eventjes off topic hé, ik weet niet of je vandaag het nieuws al gehoord hebt??? In Antwerpen heeft een trambestuurder een vrouw met kinderwagen tussen de deuren gestoken. Kindje heeft schedelbreuk. (amper 1 week oud). En een tram is nu niet zo lang hé om controle te hebben over de deuren. Laat ons dat bij de nmbs maar proberen te vermijden. Laat onze treinbegeleiders maar gewoon hun job doen, ze doen die goed.
Dat die moeder een oude bekende is, heeft hiermee niks te maken hé.
Het ging erover dat die trambestuurder die vrouw met haar baby tussen de deuren heeft gestoken (waarschijnlijk niet bewust), en dat de gevolgen daarvan zeer triest zijn.
Een baby van 1 week met een schedelbreuk, vind ik zeer erg.
Of dit nu het leven is of niet.
Ik kan best begrijpen dat jullie vinden dat er veel effecienter kan gewerkt worden bij de nmbs, maar dat mag niet ten koste gaan van de veiligheid.
Als ze dan toch effecienter willen tewerk gaan, kunnen ze aantal administratieve postjes afschaffen, en die personeelsleden omscholen. In plaats van het nut van een treinbegeleider in vraag te stellen.
Het ging erover dat die trambestuurder die vrouw met haar baby tussen de deuren heeft gestoken (waarschijnlijk niet bewust), en dat de gevolgen daarvan zeer triest zijn.
Een baby van 1 week met een schedelbreuk, vind ik zeer erg.
Of dit nu het leven is of niet.
Ik kan best begrijpen dat jullie vinden dat er veel effecienter kan gewerkt worden bij de nmbs, maar dat mag niet ten koste gaan van de veiligheid.
Als ze dan toch effecienter willen tewerk gaan, kunnen ze aantal administratieve postjes afschaffen, en die personeelsleden omscholen. In plaats van het nut van een treinbegeleider in vraag te stellen.
Bern Hbf. ligt ook in een bocht. Een heel scherpe zelfs. En toch gebeuren daar geen ongelukken.Bart schreef:Genoeg, het hoeft er maar 1 te zijn op een traject en je hebt al prijs.K V B schreef:K V B schreef:Hoeveel stopplaatsen liggen er in een bocht?
Ik zal er eens een paar opnoemen van lijnen die we in Antwerpen bediennen:
Lijn 0: Brussel Centraal
Lijn 12: A'pen Dam, Kijkuit
Lijn 15: Mortsel
Lijn 59: Beveren Waas, Sint-Niklaas
Lijn 75: De Pinte
Lijn 124: Linkebeek, Holleken, Sint-Genesius Rode.
Waarschijnlijk ben ik er nog een aantal vergeten ook.
Vergeet niet dat enkel gesuggereerd wordt om (vaak korte) stoptreinen zonder treinbegeleider te laten rijden. Er zullen niet veel stations zijn die in zo een scherpe bocht liggen dat de machinist het tweede rijtuig onvoldoende ziet, en in dat geval kunnen er altijd cameras geplaatst worden (zoals bij de Brusselse metro, waar er ook stations zijn die in een bocht liggen...)
Een lange intercity, met smalle deuren en een hoge instap is een heel ander verhaal dan een stoptrein met lage vloer en brede deuren gericht op een vlotte in en uit stap.
Dat is een spijtig voorval, daar in Antwerpen. Nee, ik had het nog niet gehoord, maar zulke dingen gebeuren. En het is duidelijk dat de veiligheidssystemen die in zo'n tram moeten zitten duidelijk niet hebben gewerkt.
En toch. Natuurlijk moet de IC naar Charleroi altijd een boordchef bij zich hebben. Natuurlijk moet een lange stoptrein naar Brussel een boordchef hebben. Ik heb het ook niet over de IC-verbindingen en de lange treinen. Wel over de lijnen die vroeger met railbusjes werden gereden. En die zijn afgestoten omdat ze niet rendabel waren, omdat je voor max 40 reizigers (veel meer zal er wel niet op gekund hebben) je 2 personeelsleden moest betalen. Als je daar 1 personeelslid minder moet betalen, is het misschien net wel rendabel, of tenminste minder verlieslatend dan wanneer je 2 mensen moet betalen.
Trouwens, ook een boordchef is geen garantie dat er niks kan voorvallen, hé. Ook op bemande treinen zijn er al mensen tussen de deuren blijven zitten, ik denk aan een voorval enkele jaren terug op de lijn naar De Panne.
En toch. Natuurlijk moet de IC naar Charleroi altijd een boordchef bij zich hebben. Natuurlijk moet een lange stoptrein naar Brussel een boordchef hebben. Ik heb het ook niet over de IC-verbindingen en de lange treinen. Wel over de lijnen die vroeger met railbusjes werden gereden. En die zijn afgestoten omdat ze niet rendabel waren, omdat je voor max 40 reizigers (veel meer zal er wel niet op gekund hebben) je 2 personeelsleden moest betalen. Als je daar 1 personeelslid minder moet betalen, is het misschien net wel rendabel, of tenminste minder verlieslatend dan wanneer je 2 mensen moet betalen.
Trouwens, ook een boordchef is geen garantie dat er niks kan voorvallen, hé. Ook op bemande treinen zijn er al mensen tussen de deuren blijven zitten, ik denk aan een voorval enkele jaren terug op de lijn naar De Panne.
In Duitsland rijden op een aantal indertijd verbuste lokale spoorlijntjes weer treinen, juist omdat men nu door aangepast materiaal en eenmansbediening de kost tot het niveau van dat van een busexploitatie kon drukken.groentje schreef:Ik heb het ook niet over de IC-verbindingen en de lange treinen. Wel over de lijnen die vroeger met railbusjes werden gereden. En die zijn afgestoten omdat ze niet rendabel waren, omdat je voor max 40 reizigers (veel meer zal er wel niet op gekund hebben) je 2 personeelsleden moest betalen. Als je daar 1 personeelslid minder moet betalen, is het misschien net wel rendabel, of tenminste minder verlieslatend dan wanneer je 2 mensen moet betalen.
Echter eenmansbediening op drukke aglomeratielijnen bestaat ook hoor. Kijk maar naar de S-Bahn in Duitsland of Zwitserland.
Hallo,ik ben nieuw hier.Ik heb al enige keren gesoliciteerd bij de NMBS,maar ik heb nog steeds geen bericht gehad van mijn kandidatuur.Nu ook lees ik dat de NMBS geen treinbestuurders kan vinden???Iemand enig idee dat ik geen bericht krijg?Begin dit jaar heb ik nog eens gesoliciteerd , toen kreeg ik wel een brief.Toen heb ik wel niet naar de vergadering kunnen gaan, heeft het daar misschien iets mee te maken?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!

zeer juist,en bij de NMBS kunde al lang wachten hoor,en kijk nu maar eens hoeveel sollicitaties die er nu zijn!!!!
een voorbeeld :
er zijn al 1.450 sollicitaties voor gespecialiseerd veiligheidsagent,nu zullen er wel een paar weten,net zoals ik,dat ze er begin 2007 er maar 50 bij willen,zodus 1.400 man uit d'n boot
Ik heb zo een zeer zwaar vermoeden dat een job bij de NMBS,plots zeer interssant geworden is,en zeer vel begeerd is.T'zal dus voor de gelukkigen zijn.niet naar zo'n gesprek gaan,is dan het domste wat je kan doen
intresse's voor treinbestuurder is blijkbaar ver te zoek,ze solliciteren op de alle andere jobs,afwachten hoe deze klucht afloopt
een voorbeeld :
er zijn al 1.450 sollicitaties voor gespecialiseerd veiligheidsagent,nu zullen er wel een paar weten,net zoals ik,dat ze er begin 2007 er maar 50 bij willen,zodus 1.400 man uit d'n boot
Ik heb zo een zeer zwaar vermoeden dat een job bij de NMBS,plots zeer interssant geworden is,en zeer vel begeerd is.T'zal dus voor de gelukkigen zijn.niet naar zo'n gesprek gaan,is dan het domste wat je kan doen
intresse's voor treinbestuurder is blijkbaar ver te zoek,ze solliciteren op de alle andere jobs,afwachten hoe deze klucht afloopt
ja,ik werk momenteel als interim(security),tot dat ze me oproepen,er is mij gezegd geweest dat ik een streepje voorsta,omdat ik dergelijk job momenteel al meer dan een jaar uitvoer,en daar hecten ze veel belang aan,en de meeste speciale papierkes al heb,en de ervaring natuurlijk.en dan komt er nog een bij dat er 2 mensen van de familie bij het spoor werken ook,en da schijnt ook al in u voordeel te staan,kijk maar eens waar je kan solliciteren op die site.nu afwachten hoelang ik nog op luchthaven van oostende mag rondwandelen