Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abonnement
Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abonnement
Gisteren keek ik met open mond naar onderstaande reportage. Hierin geven treinbegeleiders en loketbedienden foute informatie. Ik vind het verbazend dat dit personeel (zwaar) faalt in één van zijn kerntaken... De regels zijn volgens mij toch niet oeverloos complex!
Reportage van koppen volledig te bekijken op deze link:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2436679
Reportage van koppen volledig te bekijken op deze link:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2436679
Laatst gewijzigd door Steve op 22 sep 2015, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: spelling (abonnement ipv abbonement)
Reden: spelling (abonnement ipv abbonement)
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Dat de regelgeving niet complex is, is grotendeels juist.Tom schreef:Gisteren keek ik met open mond naar onderstaande reportage. Hierin geven treinbegeleiders en loketbedienden foute informatie. Ik vind het verbazend dat dit personeel (zwaar) faalt in één van zijn kerntaken... De regels zijn volgens mij toch niet oeverloos complex!
Reportage van koppen volledig te bekijken op deze link:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... =1.2436679
MAAR
Er zijn twee zaken die het heel logisch maken dat er fouten gemaakt worden door verschillende partijen:
1) er wordt veel te veel veranderd in het veel te uitgebreide gamma aan producten (zijn er eigenlijk op zich alweer 2)
2) over wat er nu juist veranderd is, is het intern altijd heel stil. Het personeel moet het maar zelf uitzoeken, voor het volledige gamma van de producten.
Natuurlijk doen de interieursautomaten -die buitenstaan- er ook niet veel goeds aan.
En heel persoonlijk even? Moet deze discussie eigenlijk wel gevoerd worden?
Als je je abonnement vergeten bent, dan betaal je een treinticket.
Je gaat toch ook niet binnen in de gym zonder dat je je abo mee hebt?
Als je in de winkel staat en je bankkaart vergeten bent, laten ze je toch ook niet met je kar eerst naar huis gaan.
ZELFS bij de lijn geldt: abo vergeten -> ticketje kopen
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Daar gaat de reportage ook niet over, maar ben ik het wel eens met jouw redenering. Maar ik vind wel dat de regels gekend moeten zijn en dienen uitgevoerd te worden door het personeel, ook al zijn kunnen de personeelsleden er zich niet in vinden.sippycarlito schreef: En heel persoonlijk even? Moet deze discussie eigenlijk wel gevoerd worden?
Als je je abonnement vergeten bent, dan betaal je een treinticket.
Je gaat toch ook niet binnen in de gym zonder dat je je abo mee hebt?
Als je in de winkel staat en je bankkaart vergeten bent, laten ze je toch ook niet met je kar eerst naar huis gaan.
ZELFS bij de lijn geldt: abo vergeten -> ticketje kopen
Worden er geen infosessies gegeven of cursussen uitgedeeld betreffende de nieuwe regeling? Ik kan me niet voorstellen dat een loketbediende niet up-to-date wordt gehouden over de procedures.sippycarlito schreef: 2) over wat er nu juist veranderd is, is het intern altijd heel stil. Het personeel moet het maar zelf uitzoeken, voor het volledige gamma van de producten
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Ook ik ben geschrokken van de fouten die er werden gemaakt, maar een steekproef op 6 treinbegeleiders ( op een totaal van 1500) is bedenkelijke journalistiek. Even rekenen en je weet dat er een foutenmarge van bijna 40% op het resultaat zit.
Los daarvan is elke fout er natuurlijk een teveel.
Los daarvan is elke fout er natuurlijk een teveel.
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
De regeling is vrij simpel, je zou verwachten dat een TB die zijn werk goed wilt doen dit kent. Ondermeer omdat het om geld gaat en dat toch steeds een punt van discussie kan zijn.
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
In mijn gym deel je dan je identiteit mee, het wordt opgezocht in de pc en men laat je vervolgens binnen. Maar misschien is dat futuristisch.sippycarlito schreef:Je gaat toch ook niet binnen in de gym zonder dat je je abo mee hebt?
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Wat heeft dat met vergeten abonnementen te maken ?sippycarlito schreef:Natuurlijk doen de interieursautomaten -die buitenstaan- er ook niet veel goeds aan.
De NMBS kan niet verplicht worden om dit te doen... maar een regeling voorzien voor vergeten abonnementen is wel zo klantvriendelijk.sippycarlito schreef:En heel persoonlijk even? Moet deze discussie eigenlijk wel gevoerd worden?
Als je je abonnement vergeten bent, dan betaal je een treinticket.
En het personeel mag verondersteld worden de regeling te kennen.
In een klantvriendelijke gym wordt hier vast een oplossing voor geboden.sippycarlito schreef:Je gaat toch ook niet binnen in de gym zonder dat je je abo mee hebt?
Niet vergelijkbaar lijkt me. Eens de trein tussen Gent en Brussel in beweging is heeft de reiziger sowieso "al een deel van zijn kar al mee naar huis".sippycarlito schreef:Als je in de winkel staat en je bankkaart vergeten bent, laten ze je toch ook niet met je kar eerst naar huis gaan.
OK, maar bij de Lijn is er wel een heel "klantvriendelijk" maximumtarief.sippycarlito schreef:ZELFS bij de lijn geldt: abo vergeten -> ticketje kopen
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Nee, want ticket kopen eID is toch juist hetzelfde ? De kaartjesknipper vraagt aan computer NMBS of u betaald hebt.Asterix schreef:In mijn gym deel je dan je identiteit mee, het wordt opgezocht in de pc en men laat je vervolgens binnen. Maar misschien is dat futuristisch.sippycarlito schreef:Je gaat toch ook niet binnen in de gym zonder dat je je abo mee hebt?
Het staat "echt" niet op je ID kaart, de TBG leest enkel uw rijksregisternummer van de kaart en vergelijkt met computer.
Zou ook perfect kunnen voor abonnementen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Maar een Mobib is natuurlijk wel veel handiger en sneller om uit te lezen dan zo'n chipkaart.dentheo schreef:Zou ook perfect kunnen voor abonnementen.
-
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Foute informatie treinbegeleiders ivm vergeten abbonemen
Bij De Lijn geldt: als je je abo vergeten bent, mag je op de bus plaatsnemen, maar bij controle zal er wel een pv opgesteld worden. Binnen de 30 dagen moet je dan een kopie van je abo insturen waarbij het pv geseponeerd wordt. Dit mag wel slechts 1x per jaar gebeuren, want als dit binnen het jaar een 2e keer voorvalt, zal je een boete ontvangen (of je koopt gewoon een biljet bij het instappen als je je op tijd realiseert dat je je abo niet bij hebt).Portbou schreef:OK, maar bij de Lijn is er wel een heel "klantvriendelijk" maximumtarief.sippycarlito schreef:ZELFS bij de lijn geldt: abo vergeten -> ticketje kopen