SDat doorgestreepte nummer is het Belgische nummer. Het UIC-nummer bestaat uit 50 88 xx xx xxx-x. Je zult merken dat het groepje van 3 cijfers overeenkomt met de laatste cijfer van het Belgische nummer.
Toen destijds de UIC-nummering werd ingevoerd besloot de NMBS om toch de eigen nummering aan te houden voor intern gebruik, want een heel stuk handelbaarder.
Inderdaad, en je bent er van harte bedankt voor. Het maakt ook niets uit of je de B-nummers of de UIC-nummers doorgeeft, je kunt het ene nummer afleiden uit het andere. Maar het 5 cijferige nummer is wel een stuk handelbaarder.
Speedy schreef:Beide bestuurders betrokken in aanrijding rijden ondertussel al weer..
Fout lag niet bij hen...
er gaan geruchten rond dat het seinhuis in de fout zijn gegaan, of dit allemaal waar is laat ik over aan de pers en andere bekende mensen die daar voor zijn bevoegt om het mee te delen ik beschuldig dus hier niemand.
Jaja in De Panne. En het ligt zelf niet ver van het station
Er word zoveel over gezegd en gedaan hé, de juiste versie gaan we toch nooit weten ze. Het is daar een raar zaakje, dat is het enigste wat ik ervan kan zeggen.
Niemand van die ochtendploeg zit momenteel in "den bak", of is extra ondervraagd, op de rooster gelegd, van het seinhuis gevlogen...
T'is ma best zeker zou je zo een beetje zeggen
missen is menselijk,en ja ook computers zijn niet altijd dat wat ze lijken te zijn
Missen is menselijk maar het dan op treinbestuurders afschuiven is nie proper hé...
Vorige week was er bijna een soortgelijk incident..
.Treinbestuurders v Kortrijk rijden voor't moment héél voorzichtig bij het naderen v Brugge..