Mij lijkt het alsof Portbou gebruik maakt van een bepaalde Benelux om te komen waar hij moet zijn.
En dat daarvoor alle middelen goed zijn om dat in zijn/haar ogen te bewerkstelligen.
Of misschien zie ik het helemaal verkeerd.
Ik bedoel:een halfuurse verbinding met de luchthaven
een 4X/U IC-verbinding met NZV
Franksken 2.0 schreef:Mij lijkt het alsof Portbou gebruik maakt van een bepaalde Benelux om te komen waar hij moet zijn.
Ik pleit onschuldig, ik kom maar weinig op de Luchthaven.
Vind het gewoon erg jammer dat we een heel dure diabolo hebben liggen en dat de NMBS vanuit Antwerpen en Mechelen niet meer inlegt dan één betrouwbare verbinding per uur. Hierdoor blijven klanten voor hun auto (en zelfs voor de Sabena-bus) kiezen om naar de Luchthaven te gaan en dat is zonde voor de luchtvervuiling.
Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?
Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?
Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).
Laatst gewijzigd door Merijn op 10 okt 2015, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Die Airport express neem ik ook soms, en in het begin was er even paniek, maar hij begint (volgens de chauffeurs) stilaan terug een klienteel op te bouwen, en is zeker nog rendabel, anders was hij al lang afgeschaft...
Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?
Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).
Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.
In vergelijking met 5 euro toeslag op en treinticket van 10 euro is dat verwaarloosbaar.
brouckie schreef:Of een toeslag op de vliegtuigtickets met vertrek vanaf Brussels Airport? Zo kan je de prijs per ticket drukken. Wat is nu 1 euro op een vliegtuigticket van 600 euro.
In vergelijking met 5 euro toeslag op en treinticket van 10 euro is dat verwaarloosbaar.
Dat zou uiteraard de ideale oplossing zijn. Dan worden ook de mensen die op de luchthaven een overstap naar de bus nemen, niet meer afgestraft. Om nu terug on topic te komen: als ze dit zouden kunnen verwezenlijken, zou een extra trein tot bv Mechelen nuttig kunnen zijn (beter naar Antwerpen uiteraard).
Er wordt hier vaak vergeleken met Amsterdam of CDG, maar laat ons niet vergeten dat er grote luchthavens zonder treinverbindingen zijn. Op dat vlak doet ons Belgenlandje het niet zo slecht.
Zeer zeker dat die bestaan, maar het aantal niet-spoorgebonden grote luchthavens is wel zeer beperkt, althans in Europa. Dublin is er een van, en Lissabon, bijvoorbeeld, maar voor de rest heeft bijna heel West-Europa een spoorverbinding met haar belangrijkste luchthavens.
En wat vooral van belang is, onze belangrijkste concurrenten hebben een spoorwegverbinding: CDG, Schiphol, Duisburg, Frankfurt, Heathrow...
AM80 schreef:Die Airport express neem ik ook soms, en in het begin was er even paniek, maar hij begint (volgens de chauffeurs) stilaan terug een klienteel op te bouwen, en is zeker nog rendabel, anders was hij al lang afgeschaft...
... Indien de treinverbinding frequent en betrouwbaar zou zijn zou volgens mij niemand die bus nog nemen.
Merijn schreef:Het gaat niet enkel om het aantal treinen. Veel mensen uit Antwerpen en Mechelen hebben een goed alternatief om die dure Diabolo-toeslag te ontlopen.
Verklaar je nader aub, is dat een alternatief met de trein of met iets anders ?
Ik weet veel mensen die tot Vilvoorde reizen (meestal dan met de auto) en vandaar nog tot de luchthaven reizen met de bus. Wel vertel ik er bij dat ik zelf in Vilvoorde werk, in de toeristische sector. Hierdoor heb ik dit alternatief ook stilaan ontdekt. Een oplossing is volgens mij het verlagen van de Diabolo-toeslag (dus niet het afschaffen ervan!).
Bedankt voor de verduidelijking.
Maar zijn er dan zoveel gratis parkeerplaatsen in Vilvoorde ?
Het blijft toch een alternatief van 'behelpen' en veel marge inbouwen.