Je kan dat nog verder doortrekken: de luchtvaartmaatschappij betaalt de luchthaventaks en weet niet wat de onderdelen daarvan zijn. Dus als die opeens met1€ verhoogt moeten de luchtvaartmaatschappijen maar de afweging maken of ze nog willen vliegen op Zaventem. Een treinstation waar veel reizigers goedkoop (geen individuele taks meer) naartoe komen is dan een grote troef waardoor geen enkele luchtvaartmaatschappij zal wegtrekken voor die € meer.Portbou schreef:Nog één keer : het is de luchtvaartmaatschappij die de luchthaventaks betaalt. De klant betaalt een totaalprijs waarvan hij de onderdelen niet kent.Steven schreef:Als uw diabolotoeslag in elk vliegticket zit is dat ook de klant die betaald en en niet de vliegtuigmaatschappij.
Als dat niet zo zou zijn zou Ryanair zich niet weren als een duivel in een wijwatervat iedere keer als er luchthaventaksen dreigen te verhogen. En Ryanair is de grootste luchtvaartmaatschappij in Europa dus die weten waarom...
Vandaag is Zaventem al veel duurder dan Charleroi, en toch vliegt Ryanair erop. Dus het gaat echt neit enkel om de hoogte van de luchthaventaks.