Het is alsinds beter dan niets doen.K V B schreef:Ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand met kennis van zaken geloofd dat die poortjes iets uithalen.
De controle is misschien afkomst gebonden he

Het is alsinds beter dan niets doen.K V B schreef:Ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand met kennis van zaken geloofd dat die poortjes iets uithalen.
Dat is het 'm juist: "Iets doen" is niet altijd beter dan "niets doen". In dit geval worden er middelen en mensen ingezet voor iets dat de veiligheid op geen enkele manier verhoogd, maar wel voor extra hinder zorgt. In plaats van de terroristen te bestrijden doen we hun werk.Robin schreef: Het is alsinds beter dan niets doen.
Sorry, sarcasmemodus vergeten opzetten. Er was geen (zichtbare) controle in FBN.K V B schreef:Hoe werd dat op Brussel Noord gedaan? Wat als je met een binnenlandse trein op spoor 1 aankomt, en daar dan gewoon de ICE naar Frankfurt wil nemen...rdv schreef:Tijdens niveau 4 was er controle op het instappen in FBMZ en FL, in FBN ... (vul zelf maar in). Zeer efficiënt.
(Ik dacht juist zelf de ergernis te kunnen vermijden door op Brussel Noord op mijn ICE te stappen).
K V B schreef:Ik betwijfel dat ze in alle Thalys stations zulke poortjes zullen plaatsen. In een aantal Thalys stations is het gewoon fysiek niet mogelijk. Ik denk hierbij aan Schiphol of Köln.
Ik denk dat in dit geval het beter is om niets te doen, en met het uitgespaarde geld de geheime diensten te versterken zodat er daar meer dan een handvol Arabisch begrijpen.K V B schreef: Maar ook in FBMZ is het niet onmiddellijk mogelijk. In de hal aan het Thalys ontvangst is er te weinig plaats en is het moeilijk om de zone volledig af te zonderen (tenzij men hekkens begint te bouwen in de hall). Op de perrons kan het ook niet, want als het stropt staat de file tot op de rolmat. Overigens komen er in FBMZ ook nog altijd binnenlandse treinen aan op de Thalys-sporen. Ik heb de indruk dat men zoveel mogelijk verspoord, maar tijdens de spits heeft men die capaciteit gewoon nodig en kan men niet anders.
En mocht het wel mogelijk zijn, dan zou Eurostar al naar AMS rijden en DB al naar London.
Er zijn regelmatig meer dan 2 sporen bezet door Thalyssen in GdN, dus is het nog altijd gokken. Tenzij me nu zo snel mogelijk zal uitwijken en de cleaning ergens anders zal doen, zodat er maar één perron in gebruik is. Maar dan worden aankomende en vertrekkende passagiers gemixt en zolang niet alle andere stations poortjes hebben, ....K V B schreef: Je weet nu natuurlijk lang op voorhand welk perron de Thalys zal gebruiken: Dat met het poortje...
En als er iets is wat ik zeker niet ga doen is mijn overstaptijd kunstmatig verlengen omwille van deze controle. Als ik mijn trein mis, dan ga ik op mijn rechten staan.
K V B schreef:Dat is het 'm juist: "Iets doen" is niet altijd beter dan "niets doen". In dit geval worden er middelen en mensen ingezet voor iets dat de veiligheid op geen enkele manier verhoogd, maar wel voor extra hinder zorgt. In plaats van de terroristen te bestrijden doen we hun werk.
Inderdaad. De "Liquid Bomb Plot" ( https://en.wikipedia.org/wiki/2006_tran ... craft_plot ) is gewoon gestopt door ouderwets politiewerk. De achteraf ingevoerde beperkingen op het meenemen van vloeistoffen op het vliegtuig dienen nergens voor.rdv schreef: Ik denk dat in dit geval het beter is om niets te doen, en met het uitgespaarde geld de geheime diensten te versterken zodat er daar meer dan een handvol Arabisch begrijpen.
Geachte,K V B schreef:Ik lees overigens ook dat de SNCF het materiaal voor deze checkpoints huurt, en niet koopt. Dus men gaat er mogelijks intern van uit dat het maar een tijdelijke maatregel is voor zolang minister Royal moet kunnen doen alsof ze iets doet...
Ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand met kennis van zaken geloofd dat die poortjes iets uithalen.
Ik heb dus met andere woorden te vroeg gehoopt dat dit allemaal maar tijdelijk is en iedereen wel weer terug bij zijn verstand zou komen...nighttrain schreef:Geachte,K V B schreef:Ik lees overigens ook dat de SNCF het materiaal voor deze checkpoints huurt, en niet koopt. Dus men gaat er mogelijks intern van uit dat het maar een tijdelijke maatregel is voor zolang minister Royal moet kunnen doen alsof ze iets doet...
Ik kan me niet inbeelden dat er ook maar iemand met kennis van zaken geloofd dat die poortjes iets uithalen.
Dit is om de rigide Europese aanbestedingsprocedures te omzeilen of Tijd te geven deze te begroten en te beschrijven.
K V B schreef:En wat gaan ze doen als ik daar straks voorbij kom met mijn swisstool, mijn zeilersmes, en al de andere metalen rotzooi die ik soms bij me heb, en die ik geheel legaal bij me mag hebben...kika schreef: Ik vind het ronduit een dieptrieste evolutie. Het enige 'voordeel' dat ik zie, is dat niet enkel de trein geviseerd wordt (trajectcontroles, nummerplaatherkenning, metadata en locatiegegevens van mobiele telefoons, huurauto's en bedrijfswagens met tracking,…).
Geldt dat ook voor een gewoon Zwitsers zakmes dat ook zeer nuttig is op een gewone vakantie zonder sportlicentie o.i.d.?nighttrain schreef:In Frankrijk is dit ´une arme de sixième categorié dus je mag het kopen en bezitten vanaf 18 jaar, maar niet transporteren zonder geldige reden ( functie,sportlicentie......)K V B schreef:En wat gaan ze doen als ik daar straks voorbij kom met mijn swisstool, mijn zeilersmes, en al de andere metalen rotzooi die ik soms bij me heb, en die ik geheel legaal bij me mag hebben...
http://droit-finances.commentcamarche.n ... rt-d-armes , http://www.armes-ufa.com/spip.php?article695 ziehier de link, dus à la limite zou ik zeggen ook een zwitsers mes.rvdborgt schreef:Geldt dat ook voor een gewoon Zwitsers zakmes dat ook zeer nuttig is op een gewone vakantie zonder sportlicentie o.i.d.?nighttrain schreef:In Frankrijk is dit ´une arme de sixième categorié dus je mag het kopen en bezitten vanaf 18 jaar, maar niet transporteren zonder geldige reden ( functie,sportlicentie......)K V B schreef:En wat gaan ze doen als ik daar straks voorbij kom met mijn swisstool, mijn zeilersmes, en al de andere metalen rotzooi die ik soms bij me heb, en die ik geheel legaal bij me mag hebben...
Groetjes,
Rian
Ik heb in Frankrijk bij een Franse zeilschool leren zeilen, en daar was een opinel mes verplichte uitrusting... En ik reisde daar altijd met de trein heen. Nu overigens nog steeds. Ben zo onlangs naar Southampton gereisd: TGV naar Parijs, Eurostar naar London... En bij de Eurostar geen commentaar gekregen op mijn twee zakmessen.nighttrain schreef:In Frankrijk is dit ´une arme de sixième categorié dus je mag het kopen en bezitten vanaf 18 jaar, maar niet transporteren zonder geldige reden ( functie,sportlicentie......)K V B schreef: En wat gaan ze doen als ik daar straks voorbij kom met mijn swisstool, mijn zeilersmes, en al de andere metalen rotzooi die ik soms bij me heb, en die ik geheel legaal bij me mag hebben...
En dat is dus de kern van het probleem. Dat onze vrijheid steeds meer afhankelijk wordt van "de appreciatie van de bevoegde diensten of personen". We laten de terroristen verdorie winnen.nighttrain schreef: Dat behoort tot de appreciatie van de bevoegde diensten of personen.
Tja, dan zullen de ambtenaren met dienst , het bezit en het transport van deze "wapens" het normaal gevonden hebben op dit bepaald moment, binnen een bepaalde context (bestemming/bagage/plaats) en op deze bepaalde persoon. Zijn natuurlijk één van deze niet aanwezig , dan kan je problemen hebben of verplicht zijn om af te geven. Er is de wet en de geest van de wet, die door redelijke personen (hopelijk) worden toegepast.K V B schreef:Ik heb in Frankrijk bij een Franse zeilschool leren zeilen, en daar was een opinel mes verplichte uitruisting... En ik reisde daar altijd met de trein heen. Nu overigens nog steeds. Ben zo onlangs naar Southampton gereis: TGV naar Parijs, Eurostar naar London... En bij de Eurostar geen commentaar gekregen op mijn twee zakmessen.nighttrain schreef:In Frankrijk is dit ´une arme de sixième categorié dus je mag het kopen en bezitten vanaf 18 jaar, maar niet transporteren zonder geldige reden ( functie,sportlicentie......)K V B schreef: En wat gaan ze doen als ik daar straks voorbij kom met mijn swisstool, mijn zeilersmes, en al de andere metalen rotzooi die ik soms bij me heb, en die ik geheel legaal bij me mag hebben...
Geachte ,dat is toch voor alles zo. Als ze bij en WODCA controle in Roeselare, twee fietsers hun rijbewijs afnemen om dronken sturen (van hun fiets). Waarom houden ze die witte Lada tegen en niet die rode Mercedes? Dans la vie, ça nous arrive parfois de se poser des questions existentielles.K V B schreef:En dat is dus de kern van het probleem. Dat onze vrijheid steeds meer afhankelijk wordt van "de appreciatie van de bevoegde diensten of personen". We laten de terroristen verdorie winnen.nighttrain schreef: Dat behoort tot de appreciatie van de bevoegde diensten of personen.
En daar kan ik inderdaad behoorlijk boos om worden.
Nee, er is een belangrijk verschil. Bij alcoholcontroles is er duidelijkheid: Als je onder de limiet zit, ben je in orde. En de limiet is bekend, en hoe ze vastgesteld wordt ook.nighttrain schreef:Geachte ,dat is toch voor alles zo. Als ze bij en WODCA controle in Roeselare, twee fietsers hun rijbewijs afnemen om dronken sturen (van hun fiets). Waarom houden ze die witte Lada tegen en niet die rode Mercedes? Dans la vie, ça nous arrive parfois de se poser des questions existentielles.K V B schreef:En dat is dus de kern van het probleem. Dat onze vrijheid steeds meer afhankelijk wordt van "de appreciatie van de bevoegde diensten of personen". We laten de terroristen verdorie winnen.nighttrain schreef: Dat behoort tot de appreciatie van de bevoegde diensten of personen.
En daar kan ik inderdaad behoorlijk boos om worden.