Begint op te schietenMarcad schreef:Hallo6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Nu zijn er 64 gemoderniseerd breaks (bijna 1 op 2)
Laatste is 439 ==> 26-10-15 (gezien in Leuven vandaag)
Gr
M

Begint op te schietenMarcad schreef:Hallo6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Gr
M
Bedankt! Ondertussen ben ik van de NMBS te weten gekomen dat er 67 gemoderniseerde breaks rondrijden (via twitter).spurt2244 schreef:Begint op te schietenMarcad schreef:Hallo6601 schreef:Hoeveel breaks rijden er ondertussen rond?
Gr
M
440 - MOD 18-01-16yannickvw schreef:440 is volgens mij ook spliksplinternieuw...
Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden. Maar toch, het lijkt me niet zo heel onwaarschijnlijk dat, tegen dat de laatste stellen in het wit worden geschilderd, de eerste gemoderniseerde van de sporen zullen verdwijnen.rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
En wanneer ging dat buiten dienst? Niettemin blijft het veel te lang.Dieselfreak schreef:Nu ja, 10 jaar,... De eerste die gerenoveerd werd, stel 308, was af op 3 november 2009, dat is bij mijn weten vandaag nog geen 10 jaar geleden.rvdborgt schreef:Ze zijn nu zo ongeveer 10 jaar bezig, dat is eigenlijk al twee keer zo lang als nodig zou moeten zijn...
De nieuwe breaks rijden niet naar Maastricht. Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.Davy schreef:Mogen nieuwe Breaks eigenlijk naar Maastricht rijden? Heb het idee van niet, want de keren dat ik naar Maastricht spoorde had ik altijd een oude Break...
Hoe langer hoe meer denk ik dat "de omvormers" geen componenten van een trein zijn, maar bestuurders van een spoorwegbedrijf....Lorre schreef:...Er zouden problemen zijn met de omvormers op het Nederlandse net.