Hoi iedereen,
Het is weer eventjes geleden dat ik hier nog een postje heb gedaan. Bij deze nog es een poging wagen. Ik ben op vakantie geweest naar Sicilië. Per nachttrein van Rome tot Sicilië gespoord en van de gelegenheid gebruik gemaakt om enkele kiekjes te nemen.

Een Pendolino in leuke livrei in Roma Termini

Deze T4 Comfort wacht om een dienst te verzekeren richting Torino Porta Nuova

Een T2 rijtuig van de Treno Espresso 1939 Bellini met bestemming Palermo Centrale

Carrozza 4 van deze zelfde trein die mij en mijn reisgezel een goede nachtrust heeft geboden tot Palermo

Sfeerbeeldje te Villa San Giovanni, iets voor het rangeren richting overzetboot van de RFI

4u15 in de morgen. In Villa San Giovanni wordt de 1939 mooi in een overzetboot van de RFI gerangeerd, om zo richting Messina Maritima te varen.

Links een trein van Milaan naar Siracusa, in het midden wellicht het achterste stuk van diezelfde trein, de boot heeft namelijk slechts een beperkte lengte.
ik vermoed 4 rijtuigen. Rechts de trein naar Palermo Centrale.

De trein van Palermo naar Milano Centrale getrokken te Cefalú.

Spotsessie langs de lijn Messina-Milazzo-Cefalú.

Vooraan vind je de gewone rijtuigen, achteraan de slaaprijtuigen.

Als iemand een netkaart heeft van Sicilia kan je mij daar een groot plezier mee doen. De Treinchef in Siracusa had geen dubbeltje meer voor me. op amicitreni nog niet meteen iets gelijkaardigs gevonden.
1 dezer post ik nog wel wat foto's. Veel plezier alvast!