De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Ik ben er vorige week eens binnen geweest. Tstaat daar allesinds goed vol.
Re: De langst levende klassiekjes
werkt u zelf bij NMBS? zoniet hoe bent u binnen gekomen?Wasmachientje schreef:Ik ben er vorige week eens binnen geweest. Tstaat daar allesinds goed vol.




- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: De langst levende klassiekjes
Vergane glorie!Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: De langst levende klassiekjes
En die vernieuwde stelletjes zien er nog heel goed uit. Zo jammer dat die weg moesten in de plaats van die vermaledijde varkensneuzenDieselfreak schreef:Vergane glorie!Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7

Re: De langst levende klassiekjes
Inderdaad, die vernieuwde stellen zijn in betere staat dan de MS75-ers (afgezien van de gemoderniseerde exemplaren, voorlopig dus maar 1).Shrek schreef:En die vernieuwde stelletjes zien er nog heel goed uit. Zo jammer dat die weg moesten in de plaats van die vermaledijde varkensneuzenDieselfreak schreef:Vergane glorie!Eric0641 schreef:de 204 heb ik van de kerst bezocht linkje met de foto's
https://goo.gl/photos/8UWf7PCjrNezL6zT7
Tot mijn verbazing zag ik op de foto's van Dieselfreak dat de 1305 ook gesloopt wordt? Waarom wordt zo een recente loc gesloopt!??
Re: De langst levende klassiekjes
Onlangs een zwaar ongeval gehad in Noord-Frankrijk, waarbij de loc dermate beschadigd is geraakt (kwam meters naast de sporen op z'n zij terecht) dat men daartoe beslist heeft. Ik ben wel verbaasd dat alles er nog in zit (toch zeker de stuurpost die goed in beeld komt), waarom is de loc niet diepgaander geplukt om zoveel mogelijk reserveonderdelen te recupereren voor alle andere locs?
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: De langst levende klassiekjes
Het zou kunnen dat dat met het vaststellen van het schadebedrag ten behoeve van de verzekering te maken heeft. De loc is voor een bepaald bedrag verzekerd, maar als je allerlei waardevolle en herbruikbare (nog intacte) onderdelen uit het wrak gaat verwijderen, wordt het moeilijker om de hoogte van de uiteindelijk geleden schade te bepalen.
Re: De langst levende klassiekjes
Eigenlijk wordt dat anders bekeken. Als een toestel (loc, vliegtuig, ...) economische niet meer herstelbaar is, wordt het niet meer hersteld.
In België betaald de verzekering altijd uit, of je nu hersteld of niet, dat in tegenstelling tot o.a. Duitsland waar enkel op bewijs van facturen uitbetaald wordt.
In België betaald de verzekering altijd uit, of je nu hersteld of niet, dat in tegenstelling tot o.a. Duitsland waar enkel op bewijs van facturen uitbetaald wordt.
Re: De langst levende klassiekjes
Anderzijds heb ik ergens gelezen dat mensen van NMBS, ter plaatse bij de schrootboer, de loc eerst nog gepluimd hebben voor wisselstukken.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De langst levende klassiekjes
Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.dentheo schreef:Anderzijds heb ik ergens gelezen dat mensen van NMBS, ter plaatse bij de schrootboer, de loc eerst nog gepluimd hebben voor wisselstukken.
Re: De langst levende klassiekjes
Eens het onderzoek afgelopen is kan dat waarschijnlijk wel.Bibke schreef: Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De langst levende klassiekjes
Van een vliegtuig dat gecrasht is, officieel niet. Daarvan moeten alle onderdelen vernietigd worden. Ik heb ooit een reportage gezien met vliegtuigonderdelen die in het zwart verkocht werden. Ik veronderstel dat die illegaal gerecupereerd worden.dentheo schreef:Eens het onderzoek afgelopen is kan dat waarschijnlijk wel.Bibke schreef: Dan kan perfect legaal gebeuren bij een loc. Dat is niet het geval bij een crash van een vliegtuig. Daarvan mogen geen onderdelen gekannibaliseerd worden.
Re: De langst levende klassiekjes
gewoon bij de tsp werkplaats schaarbeekTim schreef:Waar staat eigenlijk de groene 2005 of is die ook al gesloopt?




Re: De langst levende klassiekjes
Hallo
Vandaag werden 3 andere klassiekjes met een HLD 77 van noord naar zuid overgebrachten.
Gezien te Namen rond 10.30. Helas geen nummers gezien.
Later ook gezien in Jambes (16.30) de 7741 met een leeg rit (kwam uit Dinant-Bertrix-Aubange?? richting Namen).
Gr
M
Vandaag werden 3 andere klassiekjes met een HLD 77 van noord naar zuid overgebrachten.
Gezien te Namen rond 10.30. Helas geen nummers gezien.
Later ook gezien in Jambes (16.30) de 7741 met een leeg rit (kwam uit Dinant-Bertrix-Aubange?? richting Namen).
Gr
M