Nu, waarom zetten ze daar in Boechout in godsnaam geen hekken of weet ik veel, want het is daar dus echt elke maand 'prijs'...
En misschien moeten we ons ook wel eens afvragen waarom die mensen zo wanhopig zijn. Is het een falen van de maatschappij (ik denk van wel), of zijn het gewoon 'zwakke' personen?
Op een reportage van Koppen werd ook eens gezegd dat elke TB gemiddeld in zijn carriëre een persoonsongeval meemaakt. Dus mijn vraag aan de TB's hier, hebben jullie het al meegemaakt, hoe hebben jullie ermee omgegaan, en wat doe je als je ziet dat iemand op de sporen staat? Direct noodremming, of hopen dat hij wegspringt?
Ook heb ik altijd zo'n wild verhaal gehoord dat de economische schade voor de NMBS en de kosten van de hulpverleners volledig betaald moeten worden door de familie van de zelfdoder, hoe zit dat?
Verder wil ik nog zeggen dat ik het schandalig vind hoe sommige kinderen/jongeren gevaarlijk zitten te doen. Ik heb al gezien dat een paar 'vrienden' één zijn gsm op de sporen smeten, juist toen de trein eraan kwam. Toen dat de trein gestopt was, ging die jongen dan op de sporen tussen de trein staan om zijn GSM te zoeken. Of bij een goederentrein, dubbeltractie van 77/78 vlakbij het spoort gaan staan en zijn hand uitsteken om de trein aan te raken, en zo de hele trein lang... (eerlijk gezegd had ik veel zin om 'op zijn bakkes te slagen', maar dat haalt wss ook niet veel uit he

Vandaag was er trouwens weer een persoonsongeval, weeral in Boechout. De aankondiging was wel goed, zodat de mensen tenminste wisten waarom de trein maar niet kwam... "Dames en heren, mededeling spoor 2, de IR trein naar Neerpelt en Hasselt van 7u 48 is ons aangekondigd met een vertraging van vermoedelijk 15 minuten wegens een persoonsongeval op de lijn 15 in Boechout"
en even later, de omroeper was er precies zelf het hart van in "dames en heren, mededeling spoor... euh... (stilte) spoor drie, de pie trein naar ANtwerpen noorderdokken komt zodadelijk aan spoor 3, deze stopt te wolfstee, bouwel, nijlen, kessel, lier, boechout, mortsel, antwerpen-berchem, antwerpen-oost, luchtbal. *stilte* Herhaling en verbetering: wegens een persoonsongeval in Boechout is geen treinverkeer mogelijk tussen Antwerpen-berchem en Boechout, daardoor worden de treinen omgeleid, en zal de trein niet stoppen in Boechout en Mortsel, maar in Mortsel Liersesteenweg."
Bon, ik hoop dat hier een mooie discussie kan komen, hoewel het onderwerp misschien 'taboe' is en voor sommigen pijnlijk...