Uit de gazette.
Sinds een paar maanden is Infrabel begonnen met het moderniseren van de lijn... De overwegen tussen Poperinge en Komen zijn aan de beurt.
De bundel goederen te Ieper is ondertussen opgebroken.
L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Is de nood aan een dubbelspoor daar echt zo groot? Ik heb er niet echt zicht op.
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Ik heb niet de indruk dat de IC-dienst daar een ontdubbeling noodzakelijk maakt, maar die enkele ingelaste P-treinen maken het allemaal wat ingewikkelder.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Enkelspoor is zeer vertragingverwekkend, daarom is het best dat er zoveel mogelijk dubbelspoor is.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...
Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS.Patrick schreef:Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Dat is niet waar hoor. Ook voor Infrabel is stiptheid prioriteit 2Steve schreef:De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS.Patrick schreef:Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.Steve schreef:In het geval van lijn 69 zit je tegenwoordig met de bijkomende moeilijkheid dat de IC er gekoppeld is aan een hoofdverbinding (Antwerpen - Gent - Kortrijk) en dat eventuele vertraging dus nog meer invloed heeft dan vroeger...

Re: L69 (Komen-Poperinge): toch ontdubbeling ?
Daarom zeker dat er overal wijksporen en andere "exploitatievergemakkelijkende" infrastructuur uitgebroken wordt?Shrek schreef:Dat is niet waar hoor. Ook voor Infrabel is stiptheid prioriteit 2Steve schreef:De vertragingen op zich misschien wel (heb er geen zicht op), máár de mogelijke gevolgen van een vertraging zijn nu wel ietsje groter. Al denk ik niet dat dat de doorslag zal hebben gegeven, temeer daar ze zich bij Infrabel misschien ietsje minder van zullen aantrekken dan bij de NMBS.Patrick schreef:
Ik heb de indruk dat dat nogal meevalt in vergelijking met de vroegere IC-L verbinding.
