Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Bedankt beiden! Vanavond eens gaan zien wat er staat van materiel.
Onlangs zag ik op het forum een link naar een website waar je dienstregelingen kon opzoeken volgens materieel. Kennen jullie deze site toevallig want ik vind het niet meer.
Onlangs zag ik op het forum een link naar een website waar je dienstregelingen kon opzoeken volgens materieel. Kennen jullie deze site toevallig want ik vind het niet meer.
Iedere dag pendelen van FRST naar FN
Re: Renovatie AM75 ?
Ik dacht de 843 zo'n 2 weken geleden in Vilvoorde gezien te hebben. Ik ben echter niet 100% zeker.
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb de 843 nog enkele weken gelden in dienst gezien tussen Herentals en Lier. OP de verbinding naar Binche waarschijnlijk. Daarna heb ik hem niet meer gezien.
Re: Renovatie AM75 ?
Weet er iemand op welke traject de nieuwe AM75 rijd? Waar zouden ze morgen kunnen rijden?
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb de gemoderniseerde 843 enkele maanden geleden zien rijden op Turnhout-Antwerpen en Turnhout-Brussel-Binche. De laatste dagen/weken heb ik dit treinstel niet meer gezien...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
De 843 heeft in theorie zijn vaste treinen op de lijnen Turnhout-Binche en Turnhout-Antwerpen (ken ze helaas niet meteen uit het hoofd). Op andere lijnen krijg je hem dus normaal niet te zien. En euh... op de genoemde lijnen meestal ook niet...michael1105 schreef:Weet er iemand op welke traject de nieuwe AM75 rijd? Waar zouden ze morgen kunnen rijden?

Re: Renovatie AM75 ?
Vandaag reed er wel een zilvere varkensneus op de lijn Turnhout-Binche. Jammer genoeg wel aangebracht door grafittispuiters, tot over de ramen aan toe, maar toch, het is iets...
Re: Renovatie AM75 ?
Ik heb hem al een paar keer in dienst gezien op het vertrek van 12u48 vanuit Antwerpen naar Turnhout en deze rijdt dan vanuit Turnhout het vertrek van 14u04 naar Brussel-Binche.
Re: Renovatie AM75 ?
Woensdag heb ik de 843 kunnen testen op de laatste IC richting Turnhout. De aanwezigheid van displays, betere deurknoppen en waterdichte ramen is positief, maar het comfort blijft zeer rudimentair. Rolstoelers kunnen nu wel terecht in een groter compartiment met klapstoelen en beschikken over een toegankelijk toilet.
De 2de-klasbankjes zijn 2+3 gebleven en leken me veel harder dan vroeger, er is geen airdo en het interieur is een combinatie van grijs, grijs en grijs... somber dus. Tel daar nog piepjes en kraakjes bij van de bagagerekken en de plafonds en je vraagt je echt wel af of dit meer dan 3 miljoen euro/treinstel waard is.
De 2de-klasbankjes zijn 2+3 gebleven en leken me veel harder dan vroeger, er is geen airdo en het interieur is een combinatie van grijs, grijs en grijs... somber dus. Tel daar nog piepjes en kraakjes bij van de bagagerekken en de plafonds en je vraagt je echt wel af of dit meer dan 3 miljoen euro/treinstel waard is.
Re: Renovatie AM75 ?
3 miljoen euro? is dat de prijs voor de renovatie van een MS 75 per stuk en dat voor een stel dat nog maar 10 jaar mee moet. Dan hadden ze evengoed nieuw materiaal kunnen kopen en ms08 kost bvb 4.2 miljoen euro.
Re: Renovatie AM75 ?
Daar is zowat iedereen het over eens. Deze renovatie kost veel te veel en is eigenlijk nutteloos. Maar de politiek wou destijds om bepaalde redenen absoluut dat het project er kwam...kristofvt schreef:3 miljoen euro? is dat de prijs voor de renovatie van een MS 75 per stuk en dat voor een stel dat nog maar 10 jaar mee moet. Dan hadden ze evengoed nieuw materiaal kunnen kopen en ms08 kost bvb 4.2 miljoen euro.
Re: Renovatie AM75 ?
Als het maar voor enkele jaren is hadden ze net zo goed nog met gerenoveerde klassiekjes kunnen rijden i.p.v. ze nu al aan de kant te gooien...