M6 BDx

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

Bert schreef:Toch niet, in odb stonden er al foto's vanuit de CW in Salzinnes waar een 27 uitgerust werd met een automatische koppeling. Dit gebeurt aan één kant van de loc, omdat de M6 rijtuigen nog een koppeling met trekhaak hebben. De M6-stuurstanden zullen ook met een automatische GF-koppeling worden uitgerust. :wink:
wat is daar nu het nut van, de loc hangt in een normale samenstelling toch aan de andere kant van de trein :roll:
Bert

Bericht door Bert »

Om gemakkelijk te koppelen bij het samenvoegen van twee stammen.
TBbart

Bericht door TBbart »

Bert schreef:
TBbart schreef:(volgens mij gaan ze da nu wel aan de kant zetten dat plan)
Toch niet, in odb stonden er al foto's vanuit de CW in Salzinnes waar een 27 uitgerust werd met een automatische koppeling. Dit gebeurt aan één kant van de loc, omdat de M6 rijtuigen nog een koppeling met trekhaak hebben. De M6-stuurstanden zullen ook met een automatische GF-koppeling worden uitgerust. :wink:
ja Bert dan zou je inderdaad moeten denken dat ze een besluit genomen hebben als de eerste lok zelfs al volledig klaargestoomt is voor dat plan...
maar dan ken je de NMBS nog niet :wink:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

Zal raar zicht zijn met die 27ers, hadden ze dan nie beter 21ers genomen voor HKV en M6sen?
alsook de mux op HLE 21 toegepast + ik hoor van sommige tb's dat die mux nogal gevoelig is, en ne 27 bibert toch nogal wat van de ventilatie en motoren vindt ik (ben der al eens met meegeweest). alé ne 21 zal ook wel zo biberen en al, maar ik denk dan vooral aan het vermogen, ne 27 is mss beter, maar die waren toch meer voor HKM?

nu kunne ze dat ook nog 27 met HKM, maar dan moeten ze hem al beginnen draaien enzo :wink:
Laatst gewijzigd door Stijn D.C. op 02 okt 2006, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Tommy

Bericht door Tommy »

De foto die in ODB stond was maar een test. Naar het schijnt is het chassis van de 27 niet sterk genoeg voor de koppeling. Om de koppeling te installeren moet het chassis van de 27 aangepast worden.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik vind die automatische koppeling eigenlijk overbodig. Ik geloof dat ze nog in grote problemen zullen komen met het systeem dat er aan de ene kant van de 27 een automatische koppeling is en aan de andere kant een normale schroefkoppeling.
Wanneer een 27 eens binnen zal moeten voor onderhoud, denk ik niet dat ze die loc met rijtuigen en al zullen binnenslepen.
Eenmaal terug buiten zie ik het al voor mij. Locomotief staat verkeerd georiënteerd en moet gedriehoekt worden.

Het zal dus ook praktisch onmogelijk worden om met de locomotief voor het stuurrijtuig te koppelen wanneer het nodig is. En wanneer ze eens een 13 zullen willen inzetten, zal die enkel maar vanachter aan de trein kunnen gekoppeld worden (niet kant stuurrijtuig).

En de gedachte dat ze dankzij die automatische koppeling dubbeldekkers zullen kunnen inzetten naar Knokke/Blankenberge met ontkoppeling te Brugge vind ik ook maar zever. Het zou beter zijn dat ze beide gedeeltes gewoon van mekaar gescheiden houden en dat er daardoor een IC om het kwartier zou kunnen rijden tussen Brugge en Gent (en Brussel), wat echt wel eens nodig is.[/list]
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Kan iemand me zeggen hoeveel locs er eigenlijk vrijkomen wanneer de nieuwe stuurstanden er komen. Aangezien er dan maar voor enkele verbindingen "slechts" één loc nodig is per stam idpv twee nu.
TBbart

Bericht door TBbart »

Stijn D.C. schreef:Zal raar zicht zijn met die 27ers, hadden ze dan nie beter 21ers genomen voor HKV en M6sen?
alsook de mux op HLE 21 toegepast + ik hoor van sommige tb's dat die mux nogal gevoelig is, en ne 27 bibert toch nogal wat van de ventilatie en motoren vindt ik (ben der al eens met meegeweest). alé ne 21 zal ook wel zo biberen en al, maar ik denk dan vooral aan het vermogen, ne 27 is mss beter, maar die waren toch meer voor HKM?

nu kunne ze dat ook nog 27 met HKM, maar dan moeten ze hem al beginnen draaien enzo :wink:
bibberen? in alle reeksen zitten wel ergens rammelbakken
en kwa vermogen denk ik nu echt niet dat er een groot verschil is dat merkbaar is, er zijn ook zoveel dingen bij de spoorweg die onlogisch zijn!
Van verschil tussen 27/21 maakt het niet veel uit denk ik,
maar van uitzicht? nuja da's niet belangrijk maar tis een feit dat ze hoe ze die loks nu ook 'steken draaien of keren' de nmbs zal loks tekort blijven hebben als ze geen nieuwe aankopen! En volgens mij is dat de bedoeling om nieuwe reeksen 13 aan te kopen. En nadien gaan dan 27's vrijkomen die HKM gaan doen en de 22's en 25's eindelijk gaan verlossen van een zeer lange loopbaan :P maar van mij mag dat nog lang wachten :wink:
Stijn D.C.
Contacteer:

Bericht door Stijn D.C. »

en van mij mag HLE 26 op HKV :D
TBbart

Bericht door TBbart »

SIMPY.be schreef:Kan iemand me zeggen hoeveel locs er eigenlijk vrijkomen wanneer de nieuwe stuurstanden er komen. Aangezien er dan maar voor enkele verbindingen "slechts" één loc nodig is per stam idpv twee nu.
ik denk vooral ook tijd, uurregelingen zullen veranderen en rangeerders,
in Blankenberge reden ze iedere keer achteruit met remkoppeling in rijtuig om in de bundel de lok aan de andere kant te zetten, dus vooral tijd,
ik zie ook niet veel treinen rijden met achteraan een lok, dus veel loks gaan daardoor wel niet vrijkomen denk ik :wink:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De IC I en IC N zijn denk ik de enige verbindingen waar er met 21/27 in dubbeltractie gereden wordt met M6'en.

Voor de IC I zijn er 4 treinparen nodig. Voor de IC N 2.

Dus er komen dan minstens 6 locomotieven vrij! :wink:
Er kunnen ook nog een aantal rammen als reserve staan of als aflos te Châtelet. Dan komen er meer locomotieven vrij.
Steven

Bericht door Steven »

voor de IC N gebruiken ze momenteel 3 paar, in de loop van de ochtend (aankomst 8.25 in brussel zuid)en in de loop van avond (vertrek als ICN te fbmz 16.35) word er is gewisseld en gaat er een stel naar chatelet of komt het vandaar. de IC N is in princiepe niet voorzien om in treinschakeling te rijden, al kan het heel uitzonderlijk wel eens voorvallen
Elgar

Bericht door Elgar »

Een deel van de treinen op de IC I en IC N wordt toch ook door AM 75 en AM 96 gedaan.
Dat is dan wel buiten de spits en zo kunnen ze misschien wel elke stam eens naar Châtelet sturen.
Steven

Bericht door Steven »

Elgar schreef:Een deel van de treinen op de IC I en IC N wordt toch ook door AM 75 en AM 96 gedaan.
Dat is dan wel buiten de spits en zo kunnen ze misschien wel elke stam eens naar Châtelet sturen.

alle ICN treinen zijn ofwel M6 of wel ms96, de IC i is normaal altijd M6, enkel de eerste vanuit brussel naar antwerpen van di tot vrijdag is met 1 klassiekje normaal
Shrek

Bericht door Shrek »

Bert schreef:Om gemakkelijk te koppelen bij het samenvoegen van twee stammen.
loc+rijtuigen+loc+rijtuigen krijg je dan :roll: het voordeel van de stuurstanden is dan weg he
Plaats reactie